زیبای سنگین
09/12/1396 - 13:45
بررسی پژو 207 اتوماتیک صندوقدار
در این مقاله قصد داریم با استفاده از تحلیل کلمه به کلمه نام "پژو 207 صندوق‌دار اتوماتیک" سعی در شناختی نسبی از پژو 207 صندوق‌دار اتوماتیک داشته باشیم؛ زیرا تا زمان وارد نشدن خودرو به بازار امکان امتحان کردن و در نتیجه یافتن نقاط ضعف یا قوت آن برای ما میسر نیست.

1606683296_1_0.gif


چندی پیش در خبرها چنین اعلام  شه بود که با حضور رییس مجلس شورای اسلامی خط تولید دو خودروی دناپلاس توربوشارژر و پژو 207 صندوق‌دار اتوماتیک افتتاح شد. با گذشت سه‌ماه از آن روز شاهد شروع پیش فروش دناپلاس توربوشارژر بودیم و هم اکنون پس از 4 ماه شاهد اعلام آغاز فروش پژو 207 صندوق‌دار اتوماتیک.

در این مقاله قصد داریم با استفاده از تحلیل کلمه به کلمه نام "پژو 207 صندوق‌دار اتوماتیک" سعی در شناختی نسبی از پژو 207 صندوق‌دار اتوماتیک داشته باشیم؛ زیرا تا زمان وارد نشدن خودرو به بازار امکان امتحان کردن و در نتیجه یافتن نقاط ضعف یا قوت احتمالی آن برای ما میسر نیست.

1. پژو 207

طبق اعلام شرکت ایران‌خودرو بیش از 90 درصد این خودرو در داخل کشور تولید می‌شود!؛ نیز طراحی این خودرو به طور کامل توسط مهندسین طراح ایرانی صورت گرفته است و حتی طرح صادرات آن به فرانسه و دیگر کشورها، پیش روی ایران خودروست. احتمالا بر نداشتن آرم پژو نیز به علت مشکلات کپی رایت بوده و یا جزو ده درصد قطعات وارداتی باقیمانده محسوب می‌شود.

خودرو پژو 207 خودرویی طراحی شده در شعبه پژو کشور برزیل برای بازار جهانیست که در اروپا به نام پژو 206 پلاس شناخته می‌شود. حال اگر بتوانیم تولید آن در داخل کشور را قبول کنیم ولی آیا طراحی آن...

2. صندوق‌دار

برای بررسی تفاوت خودروی هاچ  بک با صندوق‌دار در آغاز نیاز به معرفی تفاوت کلاس و طراحی آن‌هاست؛ طراحی ماشین‌های کلاس شهری به طور کلی به 3 دسته تقسیم می‌شود:

1. خودروهای سدان: خودروهایی با سه ستون و سه جعبه

2. هاچ بک: 3 ستون و دو جعبه

3. استیشن واگن: 4 ستون و دو جعبه

خودروی پژو 207 در قسمت هاچ‌بک‌ها حضور دارد برای تبدیل آن به اس‌دی یا سدان باید یک جعبه به آن اضافه کرد. این‌کار به جز تغییرات ارگونومیک، تغییرات مقاومت در برابر هوا و همچنین تغییر هندلینگ (فرمان‌پذیری خودرو در حین رانندگی) خودرو به خاطر افزایش وزن در تغییراتی(هنوز وزن خودرو از طرف ایران خودرو اعلام نشده، اما با توجه به افزایش وزن 150 کیلویی پژو 206 صندوق‌دار اتوماتیک نسبت به پژو 206 می‌توانیم این حرف را اعلام کنیم) مثل اضافه شدن یک جعبه، افزایش طول و امکانات جانبی که بدون ایجاد تغییر در قدرت موتور می‌تواند باعث کندتر شدن خودرو، کاهش شتاب اولیه و سرعت نهایی آن شود.

3. اتوماتیک:

تنها نقطه قوت پژو 207 صندوق‌دار اتوماتیک نسبت به دیگر خودروهای پژو مونتاژ شده در ایران گیربکس اتوماتیک آن می‌تواند باشد. این‌بار ایران‌خودرو با هوشمندی قابل احترام به جای دریافت گیربکس از شرکت‌های دست دوم و کپی کار چینی به سراغ شرکت دانگ‌فنگ رفته که در سال 2014  13.64 درصد از سهام شرکت پژوسیتروئن را خریداری کرده و هم اکنون یکی از 3 سهام دار اصلی آن محسوب می‌شود. این گیربکس برخلاف گیربکس‌ خودرو 405 و همچنین al4 دارای کمترین تاخیر ممکن در انتقال قدرت بوده و در حین عوض کردن دنده به اصطلاح لگد نمی‌زند؛ همچنین در حین استفاده از دنده برای ترمز (در اصطلاح معکوس کشیدن) سریعا به فرمان شما عمل می‌کند. می‌توان گفت این گیربکس از هماهنگی کاملی با دیگر قطعات خودرو برخوردار است.

البته این گیربکس هم با وجود تمامی مزیاتش نسبت به گیربکس‌های قدیمی مبتلا به بیماری گرانیست و باعث افزایش بی‌رویه قیمت اولیه پژو 207 صندوق‌دار اتوماتیک نسبت به برادر هاچ‌بکش پژو 207i خواهد بود.

 

نکته انحرافی:

 شرکت ایران‌خودرو مهمترین ویژگی‌های پژو 207 صندوق‌دار اتوماتیک را چنین اعلام کرده است:

  • فرمان برقی
  • مجهز به سیستم مالتی مدیا ( USB ، DVD و بلوتوث )
  • سیستم رهیاب ( GPS)
  • غربیلک فرمان دارای کلیدهای کنترلی
  • کروز کنترل
  • کیسه های هوای راننده و سرنشین جلو
  • دوربین دید عقب
  • سنسور دنده عقب
  • چراغ های جدید جلو ( دارای چراغ روز )
  • آینه های جانبی تاشونده
  • اسپویلر عقب

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟