Azure Batch AI Training
مایکروسافت سرویسی برای آموزش عمیق شبکه‌های عصبی معرفی کرد
مطابق روال سال‌های گذشته مایکروسافت در کنفرانس بیلد برترین و جدیدترین محصولات خود را در معرض دید مخاطبان قرار می‌دهد. یکی از مهم‌ترین فناوری‌های معرفی شده، سرویسی است که به منظور آموزش شبکه‌های عمیق عصبی در آژر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

1606683296_1_0.gif

مایکروسافت در اوایل برگزاری بیلد 2017 از فناوری آموزشی جدیدی موسوم به آموزش دسته‌ای هوش مصنوعی بر پایه زیرساخت آژر (Azure Batch AI Training) رونمایی کرد. سرویسی که در آینده به عموم توسعه‌دهندگان این توانایی را خواهد داد شبکه‌های عمیق عصبی  که خود آن‌را طراحی کرده‌اند را به شکل دقیقی بر پایه زیرساخت ابری مایکروسافت آموزش دهند. البته مایکروسافت در این کنفرانس گفته است که سرویس فوق در حالت خصوصی قرار دارد، اما در آینده نزدیک نسخه پیش‌نمایشی آن در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.

مطلب پیشنهادی

اوبونتو، فدورا و سوسه به فروشگاه ویندوز وارد می‌شوند
خبری خوش برای توسعه‌دهندگان متن‌باز

برای آن‌که درک درست و دقیقی از Batch AI داشته باشید، باید به شما بگوییم که این سرویس به شکل مدیریت شده‌ای هوش مصنوعی را آموزش خواهد داد. این سرویس به توسعه‌دهندگان الگوریتم‌های یادگیری ماشینی اجازه می‌دهد فارغ از متمرکز شدن بر عملکرد زیرساخت‌ها به شکل دقیق‌تری روی مدل‌های خود متمرکز شوند. در حالی که مایکروسافت درباره جزییات این سرویس به‌طور دقیق صحبت نکرده است، اما این‌گونه به نظر می‌رسد که مایکروسافت به دنبال آن است تا به متخصصان هوش مصنوعی اجازه دهد به شکل دقیق‌تری مدل‌های یادگیری ماشینی خود را آموزش دهند.

مایکروسافت می‌گوید سرویس فوق از هر چهارچوب نرم‌افزاری پشتیبانی خواهد کرد، در نتیجه متخصصانی که با چهارچوب‌هایی همچون تانسورفلو گوگل، یا کیت ادراکی مایکروسافت موسوم به کافی Caffe آشنایی دارند، به راحتی قادر خواهند بود از این سرویس استفاده کنند. مایکروسافت گفته است که در آینده پژوهشگرانی که در حوزه داده‌کاوی به فعالیت اشتغال دارند قادر خواهند بود این سرویس را به گونه‌ای پیکربندی کنند که متناسب با مدل کاری آن‌ها کار کند. در حال حاضر زیرساخت ارائه شده در ارتباط با این سرویس بر پایه چند پردازنده مرکزی و گرافیکی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت، اما در آینده نزدیک این سرویس هوشمند از مدارهای مجتمع دیجیتالی برنامه‌پذیری که از سوی خود این شرکت طراحی و توسعه پیدا کرده است اجرا خواهد شد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟