یاری گرفتن از مردم و اخذ تصمیمات بر پایه داده‌ها
ناب‌ترین توصیه‌ها از زبان موفق‌ترین کارآفرینان جهان
هر کسب‌وکاری طی دوران رشد خود با چالش‌های منحصربه‌فردی روبه‌رو می‌شود. اما، معمولا چالش‌ها و موانعی که کارآفرینان در طول زندگی استارت‌آپی خود تجربه می‌کنند بین همه آن‌ها مشترک است. در نتیجه، گوش فرا سپردن به پند و اندرز افرادی که این‌گونه شرایط را تجربه کرده‌اند، از ده‌ها کلاس کارآفرینی سودمندتر خواهد بود. در این مطلب، از 16 بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت‌های استارت‌آپی خواسته‌شده تا بهترین توصیه‌های خود را در زمینه کسب‌وکار در اختیار سایر کارآفرینانی که به دنبال کسب موفقیت هستید، قرار دهند. در ادامه گوشه‌هایی از تجربه‌ها و دانشی که حاصل تجربیات سخت آن‌ها در این راه بوده است، ذکر می‌کنیم.

1606683296_1_0.gif

«ژاکلین وارد» و «آنا مائس»:

 تست کنید، تست کنید، تست کنید

استارت‌آپ Our Story Bridal بوتیک مخصوص جشن‌های عروسی در شهر نیویورک است. این شرکت لباس‌های عروس طراحان معروف را با قیمت‌های بسیار مناسب به فروش می‌رساند. ژاکلین وارد می‌گوید: «ما یاد گرفته‌ایم که هنگام شروع یک کسب‌وکار جدید با توجه به اطلاعاتی که در اختیار داریم، پیش‌بینی‌های خیلی زیادی داشته باشیم. تنها راه این‌که بفهمید آیا ایده شما واقعا نتیجه خواهد داد یا نه آن است که به ساده‌ترین روش ممکن آن را تست کنید. ما کسب‌وکارمان را با جمع‌آوری 40 لباس از گوشه‌وکنار شهر و به نمایش گذاشتن آن‌ها در محل کار یکی از دوستان‌مان شروع کردیم. در اولین نمایش، تنها چند بازدیدکننده داشتیم. از این آزمایش درس گرفتیم و خودمان را خیلی زود با بازار و فرآیندهای آن تطابق دادیم. وقتی می‌خواستیم چهارمین شوی لباس‌مان را برگزار کنیم، بیشتر از 300 عروس در فهرست انتظار داشتیم. هرچه بیشتر رشد می‌کنیم نیازهای کسب‌وکارمان تغییر می‌کند، پس با اطلاعاتی که دارید همیشه در حال تست‌کردن باشید. مطمئن باشید که بی‌عیب‌ونقص نخواهید بود، ولی مطمئنا یک‌قدم به هدف‌تان نزدیک‌تر می‌شوید.»

ناب‌ترین توصیه‌ها از زبان موفق‌ترین کارآفرینان جهان

«سابین لوماک» و «جیم سلیکیس»: 

داستان‌تان را توسعه دهید

استارت‌آپ Cousins Maine Lobster، رستوران‌ها و خودروهای غذای زیادی را در سراسر دنیا اداره می‌کند، منوی اصلی آن‌ها شامل غذاهای دریایی است. سابین لوماک می‌گوید: «خیلی طول کشید تا متوجه شویم. یک هفته پیش از افتتاح، شروع به ارسال توییت برای 200 نفر از فالوئرها کردیم. متن توییت؟ عکسی از جیم، خودم و پدربزرگم در حال خوردن غذای دریایی در صخره‌های Maine. تا آن موقع فکر نمی‌کردم که داستان ما همین است، فقط می‌خواستم به همه بگویم: «ما اهل Maine هستیم، پسرعمو هستیم. بگذارید برای‌تان نقاشی بکشم. اما بعد از چندین سال فهمیدیم که واقعا یک خانواده هستیم و این کسب‌وکار خانوادگی ماست و این‌ها دستور غذای خانواده است. این همان چیزی است که باید به اشتراک گذاشته شود.»

ناب‌ترین توصیه‌ها از زبان موفق‌ترین کارآفرینان جهان

نا ساکل اکت: 

هیچ‌وقت کمک رایگان را رد نکنید

استارت‌آپ Eu’Genia Shea، یک کسب‌وکار مادر و دختری است. کار آن‌ها فروش محصولات باکیفیتی است که از روغن درخت Shea تولید می‌شود. مهم‌ترین نکته این کسب‌وکار حمایت از حقوق برابر برای کارمندان خانمی است که در کشور آفریقایی غنا این محصولات را تولید می‌کنند. نا ساکل اکت می‌گوید: «وقتی کارم را شروع کردم، اگر کسی ‌پیشنهاد کمک می‌داد قبول نمی‌کردم برای این‌که فکر می‌کردم آن‌ها قصد دارند شخصیت و ادب خود را نشان دهند و من ‌هم قبول نمی‌کردم، چون نمی‌خواستم آن‌ها را به دردسر بیندازم. اما بعدها فهمیدم که انسان‌ها تنها در صورتی پیشنهاد کمک می‌دهند که واقعا قصدش را داشته باشند.»

ناب‌ترین توصیه‌ها از زبان موفق‌ترین کارآفرینان جهان

مطلب پیشنهادی

داستان‌هایی الهام‌بخش در رابطه با استارت‌آپ‌های موفق
آیا نام شما در انتهای این فهرست اضافه خواهد شد؟


الکساندر اسپوزیتو و جیمز میراس:

سر راه خودتان قرار نگیرید

استارت‌آپ The Free Ride، حمل‌ونقل رایگان مسافران به برخی از سواحل همپتونز، سانتا مانیکا و سن‌دیگو را ارائه می‌دهد. خودروهای الکتریکی هزینه سوخت را کم می‌کنند و سرویس آن‌ها با گرفتن تبلیغات حمایت می‌شود. الکساندر اسپوزیتو می‌گوید: «از زمانی‌که این کسب‌وکار را شروع کردیم، دائما به خودمان گفته‌ایم: مشکلات پیش‌رویمان را حل می‌کنیم. این حرف به آن معنا نیست که بی‌احتیاط عمل می‌کنیم، اما اجازه نمی‌دهیم که مشکلات جزئی و پیش پاافتاده مانع از رسیدن ما به هدف اصلی‌مان شوند. هیچ کارآفرینی نیست که همه جواب‌ها را داشته باشد، اما اگر محاسبه‌شده عمل کنید، به‌سختی تلاش کنید و از نصایح خوب دیگران استفاده کنید می‌توانید راه‌حل رسیدن به اهداف بزرگ را پیدا کنید.»

ناب‌ترین توصیه‌ها از زبان موفق‌ترین کارآفرینان جهان

کلی پیلر: 

همیشه اولویت شما مصرف‌کننده نهایی باشد

استارت‌آپ NextGen Vest به دانش‌آموزان برای حل مشکلات مالی دانشگاه کمک می‌کند. دانشجویان آموزش‌دیده از طریق پیامک به دیگران مشاوره می‌دهند. کلی پیلر می‌گوید: «وقتی کسب‌وکارتان را می‌سازید مشکلات خیلی زیادی وجود دارد که می‌تواند مانع از ارزش‌گذاری واقعی شما برای مشتریان‌تان شود. وقتی از خواب بلند می‌شوید یا پیش از این‌که به‌خواب بروید باید به‌مصرف‌کننده نهایی فکر کنید.»

ناب‌ترین توصیه‌ها از زبان موفق‌ترین کارآفرینان جهان

بن اندرسون:

افرادی را دور خود جمع کنید که دیدگاه‌ها و تجربه‌های گسترده و متنوعی داشته باشند

استارت‌آپ Amino Apps به کاربران امکان ساخت اپ بر اساس نیازهای گوناگونشان را می‌دهد. این اپ‌ها از طریق پلتفرم «آمینو» راه‌اندازی می‌شوند. سپس، اپ‌هایی که به‌اندازه کافی مطرح شوند، به‌عنوان یک اپ مستقل در اپ‌استور ارائه می‌شوند. بن اندرسون می‌گوید: «وقتی کسب‌وکارتان را راه‌اندازی می‌کنید دائم با مشکلات ناشناخته‌ای روبه‌رو می‌شوید که راهکار مشخصی ندارند. برای همین به‌داده‌های متنوع از طرف افرادی که پیش‌زمینه و چشم‌اندازهای مختلف دارند نیاز دارید تا بتوانید از یک دریچه جدید به‌مشکلات نگاه کنید. این مسئله باعث می‌شود تا تصمیمات بهتری بگیرید.»

ناب‌ترین توصیه‌ها از زبان موفق‌ترین کارآفرینان جهان

روس یوسوپوف: 

چیز جدیدی به‌زندگی اضافه کنید

استارت‌آپ HQQ Trivia، روزی دو رویداد زنده به صورت رایگان برای تمام دنیا برگزار می‌کند. برندگان جوایز نقدی دریافت می‌کنند. روس یوسوپوف می‌گوید: «انگیزه‌هایی که مفاهیم عمیق دارند بیشتر از انگیزه‌های مالی باعث پیشرفت‌تان می‌شوند. سعی کنید یک چیز جدید به‌زندگی اضافه کنید، یک مشکل اساسی را حل کنید یا چشم‌انداز بزرگی از آینده 
ترسیم کنید.»

ناب‌ترین توصیه‌ها از زبان موفق‌ترین کارآفرینان جهان

جن روبیو: 

وقتی اوضاع طبق برنامه پیش نمی‌رود ناامید و دلسرد نشوید

استارت‌آپ Away، چمدان‌های کارآمد و مقرون‌به‌صرفه برای مسافران مدرن درست می‌کند. جن روبیو می‌گوید: «هیچ‌وقت یک طرح تنها وجود ندارد. وقتی چیزی را از صفر شروع می‌کنید کتاب راهنمایی برای آن وجود ندارد. پس، قاعدتا دچار اشتباه‌هایی خواهید شد. انعطاف‌پذیربودن و قابلیت سازگار شدن با اتفاق‌های غیرمنتظره باعث متمرکز شدنتان روی مسائل می‌شود و اجازه نمی‌دهد تا مشکلات کوچک شما را از مسیرتان منحرف کند.»

ناب‌ترین توصیه‌ها از زبان موفق‌ترین کارآفرینان جهان

مطلب پیشنهادی

اگر می‌خواهید انگیزه و اشتیاق بلند مدت داشته باشید رو به‌عقب برنامه‌ریزی کنید
اگر برای رسیدن به‌اهداف خود خیلی زود ناامید می‌شوید


الکسی ناظم: 

هر از گاهی یک قدم به‌عقب بردارید

استارت‌آپ Nomad Health، متخصصان بالینی آزادکار را به سیستم‌های بهداشت و درمان متصل می‌کند. «تصور سفر هیجان‌انگیز راه‌اندازی یک شرکت تقریبا محال است. شما نسبت به‌چیزی که راه انداخته‌اید، خیلی حساس هستید. پس وزن همه چیز چند برابر می‌شود. اما خبر خوب این‌که راه‌اندازی یک شرکت با حس فوق‌العاده‌ای از غرور همراه است. شما از صفر شروع به‌ساختن می‌کنید. پس هر از گاهی، یک قدم به‌عقب ‌‌بردارید و ارزش خیلی از کارهایی را که به‌همراه تیم‌تان انجام داده و به‌دست آورده‌اید، بدانید. کارهایی‌که یک گروه کوچک از افراد باانگیزه می‌توانند انجام دهند حیرت‌آور است.»

ناب‌ترین توصیه‌ها از زبان موفق‌ترین کارآفرینان جهان

لیر سلا: 

افرادی را دور خودتان جمع کنید که از شما باهوش‌تر باشند

استارت‌آپ Slice، امکان سفارش غذا را از پیتزافروشی‌های محلی از طریق اپ موبایل فراهم می‌کند. لیر سلا می‌گوید: «یک تیم فوق‌العاده تشکیل دهید تا کسب‌وکارتان را بالا بکشند؛ افرادی که دانش و توانایی‌هایی در سطح جهانی داشته باشند. از آن‌ها یاد بگیرید. با کمک دیگران است که می‌توانید پیروز شوید.»

ناب‌ترین توصیه‌ها از زبان موفق‌ترین کارآفرینان جهان

سوفی کان: 

فقط کارتان را انجام دهید و شفاف باشید

استارت‌آپ AUrate، زیورآلات طلا با کیفیت خیلی بالا و البته مقرون‌به‌صرفه می‌فروشد. سوفی‌کان می‌گوید:« وقت‌تان را هدر ندهید. لازم نیست یک سال روی مدل‌های کسب‌وکار یا تمام ایده‌های خوب یا تعیین هدف برای پنج سال آینده زمان بگذارید. به سرعت شروع کنید. انجام دهید. تست کنید. با افرادی که اطراف‌تان هستند، شروع کنید.»

ناب‌ترین توصیه‌ها از زبان موفق‌ترین کارآفرینان جهان

نیل گرامر: 

کسب‌وکارتان را شخصی کنید

استارت‌آپ Habit، خدمات تست DNA و دیگر تست‌هایی را که به‌شناخت نیازمندی‌های غذایی افراد کمک می‌کند، ارائه می‌کند. نیل گرامر می‌گوید: «راه‌اندازی کسب‌وکار به‌ساعت‌های طولانی و نادیده گرفتن خودتان نیاز دارد. پس چیزی را انتخاب کنید که ایمان دارید می‌توانید به‌کمک آن زندگی مردم را تغییر دهید. به‌عنوان‌مثال، اولین شرکتی که به‌نام Plum راه‌اندازی کردم، به‌این دلیل بود که به‌عنوان یک پدر جوان تلاش می‌کردم تا بهترین غذاهای ممکن را به‌فرزندانم بدهم و فکر نمی‌کردم چنین گزینه‌ای در بیرون هم وجود دارد. به‌همین ترتیب، ایده Habit از تجربه شخصی خودم در خصوص سلامت و تندرستی ناشی می‌شود. مدت‌های طولانی در حال دیدن متخصصان مختلف و انجام آزمایش‌های گوناگون خون و ژنتیک بودم و در نهایت توانستم رژیم مناسب خودم را پیدا کنم. از همین رو تصمیم گرفتم تا این فرایند شخصی را در اختیار مصرف‌کننده معمولی هم قرار بدهم.»

ناب‌ترین توصیه‌ها از زبان موفق‌ترین کارآفرینان جهان

امی چاسان: 

یک تیم فوق‌العاده بسازید

استارت‌آپ Sweet Generation، در زمینه طبخ نان در شهر نیویورک و آموزش این مهارت به جوانان علاقه‌مند به فعالیت اشتغال دارد. امی چاسان می‌گوید: «چه یک نفر در تیم شما باشد چه پانزده نفر، مدت زمانی‌که با آن‌ها سپری می‌کنید خیلی بیشتر از مدت‌زمانی است که با خانواده هستید. پس باید آن‌ها را دوست داشته باشید. با داشتن چنین تیمی می‌توانید امیدوار باشید که در شرایط سخت و بحرانی تیم شما را به‌سمت جلو سوق دهد.»

ناب‌ترین توصیه‌ها از زبان موفق‌ترین کارآفرینان جهان

ایوگنی میلیوتین: 

روی زمانی‌که برای مشتری می‌گذارید، سرمایه‌گذاری کنید

استارت‌آپ Happy Numbers، به معلمان کمک می‌کند تا دستورات ریاضی را از طریق پلتفرم آموزش ریاضی و با استفاده از AI شخصی‌سازی کنند. ایوگنی میلیوتین می‌گوید: «کاملا بفهمید که مشتری روزش را چگونه سپری می‌کند و چه چیزی باعث می‌شود تا شب‌ها بیدار بماند. این فهم و درک واقعی از تمام مشکلات آن‌ها، حتی اگر مستقیم با مشکلی که محصول شما آن را حل می‌کند، ارتباط نداشته باشد، به‌توسعه راهکاری که مشتریان به‌آن اعتماد خواهند کرد، کمک می‌کند. علاوه بر این، به‌شما ایده‌های زیادی می‌دهد که چه کارهای بیشتری می‌توانید برای آن‌ها انجام بدهید.»

ناب‌ترین توصیه‌ها از زبان موفق‌ترین کارآفرینان جهان

اما استراب: 

روی کاری که به‌خوبی انجام می‌دهید، تمرکز کنید

استارت‌آپ Books Are Magic، یک کتاب‌فروشی مستقل در
Cobble Hill در بروکلین است که علاوه بر میزبانی رویدادهای ادبی گزینه‌های متنوع و گسترده‌ای در هر دو زمینه تخیلی و غیرتخیلی ارائه می‌دهد. اما استراب می‌گوید: «دنبال کسانی باشید که در کارهایی که شما به‌اندازه کافی خوب نیستید، تخصص دارند. برای مثال، در یک کتاب‌فروشی کارها و وظایف زیادی وجود دارد که یک نفر به‌تنهایی از عهده همه آن‌ها برنمی‌آید.»

ناب‌ترین توصیه‌ها از زبان موفق‌ترین کارآفرینان جهان

‌جک کرامر: 

فکر نکنید، مطمئن باشید

ناب‌ترین توصیه‌ها از زبان موفق‌ترین کارآفرینان جهان
استارت‌آپ MarketSnacks، روزانه خبرنامه مالی برای افراد معمولی ارسال می‌کند. ‌جک کرامر می‌گوید: «ما از ارزیابی‌های عالی و حساب‌شده استفاده می‌کنیم تا بدون این‌که باعث ناراحتی خوانندگان‌مان شویم، اطلاعات خوبی درباره آن‌ها به‌دست بیاوریم. آن‌ها عاشق مشارکت‌ هستند؛ پس برای این‌که بتوانیم نیازهایشان را پوشش دهیم بیشتر روی محصولات‌مان کار می‌کنیم. در واقع، «فکر می‌کنم چه چیزی می‌خواهند» را به «می‌دانم چه چیزی می‌خواهند» تبدیل می‌کنیم.»

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟