شغل‌های آزاد با درآمد خوب
هفت عدد از بهترین مشاغلی که اجازه می‌دهند از درون خانه کسب درآمد کنید
به دفتر کار خود می‌روید، از کارت شناسایی یا اثر انگشت برای ثبت زمان ورود استفاده می‌کنید، ساعت‌های کاری را شمارش می‌کنید و پس از سپری شدن زمان کاری دومرتبه کارت خود را در دستگاه می‌کشید و به خانه باز می‌گردید! آمارها نشان می‌دهند در کشورهای پیشرفته همچون ایالات متحده دست کم 53 میلیون آمریکایی این‌کار را انجام نمی‌دهند، به عبارت دقیق‌تر 34 درصد از نیروی کار ساکن در ایالات متحده تمایلی ندارند به سبک سنتی کار کنند.

1606683296_1_0.gif

در حالی که مشاغل آزاد مزایای متعددی به همراه دارند، اما در مقابل نباید از این نکته غافل شوید که هر شغل آزادی مناسب نیست. به ویژه اگر شما یک متخصص در حوزه فناوری اطلاعات هستید. بر همین اساس ضروری شغلی را انتخاب کنید که بتواند کفاف هزینه‌های زندگی را بدهد.

شماره یک، توسعه دهنده وب یا برنامه‌های موبایل

توسعه برنامه‌های موبایل و وب دو مورد از مشاغل پرتقاضا در دنیای برنامه‌نویسی به شمار می‌روند. برنه‌نویسی اندروید و iOS، جاوااسکریپت، پایتون، رابی یا  هر زبان برنامه‌نویسی که در آن روان هستید و بازار کار به آن نیاز دارد فرصت خوبی را پیش  روی شما قرار می‌دهند. اما اگر به دنبال یک برنامه‌ریزی سودآور هستید باید ب یک نکته دقت کنید. بدون شک طراحی برنامه‌های کاربردی برای وب و گوشی‌های هوشمند یکی از جذاب‌ترین کارهایی است که به عنوان یک برنامه‌نویس می‌توانید انجام می‌دهید. اما در مقابل خود را باید برای روبرو شدن با مشتریان غیرمنطقی یا افرادی که دانش فنی نداشته اما به دنبال برنامه‌های خاص هستند آماده کنید. با توجه به این‌که لینکدین و AngleList برای کسب‌وکارهای ایرانی شناخته شده هستند با کمی جست‌وجو می‌توانید مشاغل یا پروژه‌های پیشنهادی را در این دو سایت پیدا کنید. همچنین از سایت‌های داخلی که آگهی‌های استخدامی در آن‌ها قرار می‌گیرد غافل نشوید.

شماره دو، ساخت تجهیزات الکترونیکی

اگر در زمینه الکترونیک اطلاعات اولیه دارید یا فارغ‌التحصیل رشته سخت‌افزار هستید به راحتی می‌توانید بوردهای رزبرپای را از بازار تهیه کرده و تجهیزات خاص‌منظوره‌ای را برای مردم تهیه کرده و از طریق فضای مجازی به فروش به‌رسانید. به‌طور مثال می‌توانید یک سامانه کنترل کننده صوتی را ایجاد کنید که تنها با پا کنترل شوند. در این حالت کاربران به راحتی می‌توانند از دستان خود برای کار با صفحه‌کلید استفاده کرده و از پای خود برای پخش، کنترل، عقب یا جلو کردن ترک‌های صوتی استفاده کنند. ساخت یک دستگاه کنترل کننده درجه حرارات خانه یا حمام که از طریق گوشی هوشمند قابل کنترل باشد، پهپادی که با دوربین مداربسته تحت شبکه خانه یکپارچه شده باشد و از طریق گوشی هوشمند کنترل شود از جمله پروژه‌های جذاب در این زمینه هستند.

شماره سه، عکاس

این روزها، عکاسی آزاد یکی از بهترین و موثرترین راهکارهایی است که برای کسب درآمد می‌توانید روی آن حساب باز کنید. شما می‌توانید همراه با یک شریک یا به تنهایی کار عکاسی را انجام دهید. عکاسی از مجالس عروسی، املاک و مستغلات و حتا عکس گرفتن از سوژه‌های بکر و ارسال آن‌ها برای سایت‌ها و مجلات از جمله طرح‌هایی هستند که پیش روی شما قرار دارند. اما باید بدانید عکاسی کاری بسیار سخت است. عکاسی حرفه‌ای تقریبا شبیه به یک کابوس است، به واسطه آن‌که در عمل عکاسان ممکن است با مشکلات مختلفی روبرو شوند. اما اگر بتوانید عکس‌های تکان دهنده بگیرید و مهارت‌های بازاریابی خود را نیز ارتقا دهید، آن‌گاه به صورت نیمه وقت می‌توانید پول خوبی به دست آورید. فراموش نکنید که شما می‌توانید عکس‌های خود را هم به صورت آنلاین به فروش رسانده و هم با روزنامه‌ای قرارداد بسته و عکاسی خبری کنید. از رستوران‌های محلی و آژانس‌های معاملات ملکی سوال کنید که آیا در نظر دارند کسب‌وکار خود را از طریق عکس‌هایی که شما از آن‌ها می‌گیرید بهبود بخشند.

شماره چهار، نویسنده، ویراستار یا سردبیر

نوشتن یکی از بهترین مشاغل آزادی است که پیش روی شما قرار دارد. تمام آن چیزی که به آن نیاز دارید یک کامپیوتر و یک ارتباط اینترنتی است که از طریق آن به کسب درآمد بپردازید. اما فراتر از آن باید مهارت‌های خود در زمینه نوشتن، تهیه گزارش و آماده‌سازی مطالب را بهبود دهید. هر فردی می‌تواند به لحاظ فنی با کمی تمرین به یک نویسنده یا ویراستار آزاد تبدیل شود. اما در ابتدا باید نمونه کارهایی ایجاد کرده، مخاطبینی به دست آورده تا در نهایت نشان دهید یک نویسنده یا ویراستار قوی هستید.

شماره پنج، طراح وب یا گرافیک

طراحی لوگو، الگو برای سایت‌ها اینفوگرافی، پوستر، بروشو، جزوه، خبرنامه الکترونیکی، ارائه‌های پاورپوینت، طراحی تجربه کاربری و.... از جمله پروژه‌های بی پایانی هستند که شما به عنوان یک طراح گرافیک می‌توانید روی آن‌ها کار کنید. اما توجه داشته باشید که طراحی آزاد ممکن است کمی استرس‌زا باشد، به واسطه آن‌که شما همواره با مشتریانی سروکار دارید که عجله دارند یا ممکن است به‌طور مرتب نظر خود را تغییر دهند. برای موفقیت در این کار باید نمونه کارهای شما واقعا تاثیرگذار باشند.

شماره شش، دستیار مجازی/ منشی مجازی

ممکن است این‌گونه تصور کنید که یک دستیار مجازی تنها یک منشی از راه دور است، اما دستیار مجازی قابلیت‌های بسیاری دارد. قابلیت‌هایی که بسته به نیاز کاری شما و نحوه تعاملات با مشتریان متغیر است. در نتیجه دستیار مجازی یکی از بهترین مشاغل آزادی است که پیش روی شما قرار دارد. وظایف اداری اصلی یک دستار مجازی شامل برقراری تماس‌ها و نظارت بر برنامه‌ریزی‌ها و.. می‌شود. شما حتا می‌توانید به عنوان مدیر یک سایت نیز مشغول به کار شوید. انجام پژوهش‌های جامع برای مردم نیز از جمله کارهایی است که یک دستیار مجازی می‌تواند انجام دهد. به‌طور خلاصه کارهای مربوط به مشتریان به شما محول می‌شود. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه و آشنایی بهتر با مفهوم دستیار مجازی به مقاله Basic administrative tasks مراجعه کنید.

شماره هفت، صداپیشگی

صداپیشگی به هیچ عنوان شغل ساده‌ای به شمار نمی‌رود. این صنعت به شدت رقابتی بوده و افراد شاغل در آن به سختی می‌توانند در آن به فعالیت بپردازند. برای آن‌که حضور ماندگاری در این صنعت داشته باشید هم به مهارت و هم به تجهیزات لازم نیاز دارید تا مشتریان کار تولید شده از سوی شما را دوست داشته باشند. در صورت داشتن صدایی دلنشین بازهم به تمرین صدا نیاز دارید. اما اگر این توانایی را دارید و اطمینان دارید که در این زمینه با استعداد هستید این شانس را دارید تا زندگی راحتی داشته باشید. صحبت کردن در آگهی‌های بازرگانی، خواندن کتاب‌های صوتی، خواندن اعلامیه‌های عمومی، صحبت در فیلم‌های آموزشی و حتا صحبت کردن در انیمیشن‌ها و بازی‌های ویدیویی دستمزد خوبی را نصیب شما می‌کند.

شماره هشت، سایر مشاغل و گزینه‌هایی که باید در جست‌وجوی آن‌ها باشید

در کنار مواردی که به آن‌ها اشاره شد، سعی کنید به دنبال مشاغلی در دنیای فناوری باشید که به مهارت‌های کدنویسی نیازی ندارند و بیشتر روی مبحث پشتیبانی فنی متمرکز هستند. اما به این نکته دقت کنید با توجه به پیشرفت‌های فناوری و هوشمندتر شدن کامپیوترها روز‌به‌روز از مشاغلی که در گذشته در آن‌ها مهارت داشتید کاسته می‌شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟