همه عضلات در باشگاه‌ قوی نمی‌شوند!
  ساده‌ترین راهکار برای آن که  ذهن خود را قوی‌تر کنید
همه عضلات در باشگاه قویتر نمی‌شوند، بخصوص زمانی که پای عضله مغزی در میان باشد. خبر خوب این است که برای قویتر شدن ذهن لازم نیست که خود را در معرض تمرینات ذهنی خسته‌کننده قرار دهید.

1606683296_1_0.gif

میلیاردها نفر در سراسر جهان در شهرهای بزرگ و متوسط زندگی‌ می‌کنند. فارغ از این که این شهرها در کدام قاره یا کدام کشور واقع شده‌اند و چگونه اداره می‌شوند، مشکلات یکسانی در آن‌ها وجود دارد و ساکنان این شهرها را تهدید می‌کند. استرس یا فشار روانی اجتماعی یکی از مهم ترین مشکلاتی است که عمدتا در شهرها گریبان گیر انسان‌ها می‌شود.انسان‌ها روز به روز وقت کم‌تری را به خود و آرامش زندگی خود اختصاص می‌دهند، در حالی که این یکی از اساسی‌ترین نیازهای آن‌ها به ویژه در زندگی‌های شهری است. سایت شبکه در مطالب متعددی تلاش کرده است که توجه کاربرانش را به این نکته بسار مهم جلب کند که در کنار موضوعات فناوری و زندگی درعصر صنعتی، به آرامش روانی و رهایی از استرس نیز توجه کنند. درادامه این تلاش‌ها از شما دعوت می کنیم به توصیه هایی درباره اهمیت نزدیکی با طبیعت برای رفع استرس و فشارهای روانی توجه کنید.

با وجود این  که تمرین‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید هر روز برای تقویت ذهن خود انجام دهید، اما یکی از ساده‌ترین کارها این است که وقت خود را در طبیعت بگذرانید. چه برای قدم زدن به پارک و جنگل بروید یا برای صرف غذا، این کار می‌تواند ذهن شما را قویتر کند.

مطلب پیشنهادی

۱۰ ترفند مقابله با حجم‌ کاری زیاد و طاقت‌فرسا!
هوشمندانه‌تر کار کنید، نه سخت‌تر!

وقت‌گذرانی در طبیعت سلامت ذهنی شما را بهبود می‌بخشد

مطالعات نشان می‌دهند که گشت و گذار و وقت‌گذرانی در طبیعت می‌تواند شادی شما را افزایش دهد. اما یک مطالعه که در سال 2015  توسط محققین استندفورد انجام گرفت، نشان داد که قدم زدن در جنگل می‌تواند خطر افسردگی را پایین بیاورد. تحقیق دیگری هم در این زمینه نشان داد در افرادی که در مناطق روستایی زندگی می‌کنند، خطر ابتلا به اضطراب 20 درصد و ریسک اختلالات خلقی 40 درصد کمتر از افرادی است که در مناطق شهری ساکن هستند. شاید فضای سبز بی‌ارتباط  به این موضوع نباشد.

مطلب پیشنهادی

چگونه ذهن افراد را تغییر دهیم؟
حمله به عقاید هیچ‌گاه اثر ندارد، عقاید را به یک نتیجه متفاوت سوق دهید

پیاده‌روی در فضای سبز، خستگی ذهنی را کاهش می‌دهد

یک مطالعه در سال 2015 در مجله پزشکی ورزشی بریتیش ژورنال منتشر شد که نشان می‌داد نیم مایل راه رفتن در پارک، خستگی ذهن را کاهش می‌دهد. دانشمندان دریافتند که توانایی مغز انسان برای تمرکز کردن محدود است و سر و صداهای و ملزومات زندگی شهری منجر به خستگی ذهنی می‌شوند. بهرحال، طبیعت یک اثر آرامش‌بخش دارد و در مقایسه با خیابان‌های شلوغ شهری، مستلزم توجه ذهنی کمتری است. بنابراین یک پیاده‌رودی نیمروزی تند در پارک یا رفتن به فضاهای سبز در آخر هفته موجب جوانسازی ذهنی شما می‌شود، بخصوص زمان‌هایی که برای انجام یک پروژه دشوار به تمرکز نیاز دارید.

نگاه کردن به مناظر، دردهای فیزیکی و احساسی را کاهش می‌دهد

اگر در یک منطقه شهری زندگی می‌کنید و پارک یا فضای سبزی در نزدیک محل زندگی شما نیست، باید بگوییم که بدشانس نیستید. شما با نگاه کردن به تصاویر منظره هم می‌توانید از مزیت‌های طبیعت بهره‌مند شوید. محققین کشف کرده‌اند بیماران بستری در اتاق‌هایی که پنجره‌هایی رو به فضای سبز دارند، سریعتر از دیگر بیماران بهبود می‌یابند. و از آنجایی که تمام بیماران نمی‌توانند اتاق‌هایی با نمای منظره داشته باشند، محققان بررسی کردند وقتی بیماران به تصاویر منظره نگاه می‌کنند، چه اتفاقی می‌افتد. آن‌ها کشف کردند که نگاه کردن به مناظر طبیعت می‌تواند درد و اضطراب بیماران را کاهش دهد.

مطلب پیشنهادی

مغزتان را هک کنید تا به اوج موفقیت برسید
نظرات یک دانشمند علم اعصاب درباره مراقبت از مغز

نگاه کردن به دریا اضطراب را کاهش می‌دهد

اگر خوش ‌شانس هستید و در نزدیکی ساحل زندگی می‌کنید، زمانی را صرف تماشای دریا کنید. یک مطالعه منتشر شده در Health & Place در سال 2016، نشان داد که  تماشای دریا، افسردگی و اضطراب را کاهش می‌دهد. آب، علاوه بر آن که احساس آرامش درونی را افزایش می‌دهد، موجب ارتقاء خلاقیت هم می‌شود. با توجه به این موضوع ، ممکن است این بار بخواهید اتاق هتل خود را رو به دریا بگیرید.

عضله مغز خود را تقویت کنید

هر کسی این توانایی را دارد تا عضله مغز را پرورش دهد. و این قویتر شدن گاهی اوقات شامل رها کردن عادت‌های بد روحی است که شما را عقب می‌اندازند، همچنین می‌توانید با برخی از انتخاب‌های ساده روزمره  قدرت آن را افزایش دهید. بنابراین، بیرون بروید و زمانی را با طبیعت سپری کنید. این کار نه تنها برای سلامت جسمی شما مفید است، بلکه یک راه ساده برای بهبود سلامت روانی شماست.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟