ویژگی‌هایی که رهبران کسب‌وکار را تهدید می‌کند
رهبران موفق این ۵ عادت را کنار می‌گذارند
برای آن که رهبر تجاری بهتری باشید ابتدا باید برخی عادت‌ها را از زندگیتان حذف کنید. یک رهبر خوب شدن، با گذشت زمان اتفاق می‌افتد و نیاز به تمرین‌های آگاهانه دارد. این که می‌گویند " مدیریت باید در خون انسان باشد" فقط شما را از هدف دور می‌کند. رهبران بزرگ کسانی هستند که مدام مشغول یادگیری و تمرین کردن هستند. در حقیقت، طبق گزارشات ارائه شده، مدیرعاملان برجسته ، در ماه 4 تا5 کتاب می‌خوانند. یادگیری مترادف است با رهبری فوق‌العاده.

این که یاد بگیریم چه کارهایی را انجام ندهیم و چه  چیزهای را باید از روال زندگی خود حذف کنیم به اندازه کسب مهارت‌های جدید مهم هستند. این که به عادت‌های بد و منفی خودتان اعتراف کنید و روی آ‌‌ن‌ها کار کنید تا از شما دور شوند، مهم است.

مطلب پیشنهادی

۱۰ رمز موفقیت کارآفرینان از زبان بنیانگذار شرکت اوبر

 در ادامه قصد داریم عادت‌هایی را عنوان کنیم که ارزش چندانی ندارد و حذف آن‌ها به یقین باعث بهبود کیفیت زندگی و کسب و کار شما می‌گردد.

1- مدیریت ذره‌بینی

شرکت شما همانند فرزند شماست. پس برای کارآفرینان طبیعی است که بخواهند درگیر تمام جنبه‌های کسب و کارشان باشند. بهرحال، باید بدانید که مدیریت ذره‌بینی جلوی پیشرفت شرکت را می‌گیرد و آن را به عقب می‌راند. به عنوان یک مدیر با مدیریت ذره‌بینی در تمام جنبه‌های کسب و کار، در واقع وقت خود را صرف کار کردن در کسب و کار می‌کنید، نه برای کسب و کار. مدیریت ذره‌بینی کارمندان را خجالتی می‌کند و جلوی خلاقیت، مسئولیت‌پذیری و دستیابی به هدف را می‌گیرد.

2- عنان گفتگوها را در دست می‌گیرید

کارآفرینانی که در جلسه‌ها گرد هم می‌آیند و تمام بحث و گفتگوها را انجام می‌دهند، رهبری را به شکل موثر و کارآمد آن انجام نمی‌دهند. به نفع شما نیست که در گفتگوها عنان و اختیار جلسه را در دست بگیرید، بهتر است به جای این کار هر چه می‌توانید از افراد حاضر در جلسه اطلاعات کسب کنید. رهبران باید آخرین نفری باشند که در جلسه‌ها صحبت می‌کنند، به دو دلیل: اول این که به دیگران این حس را منتقل کنند که سخنان آن‌ها شنیده می‌شود و در بحث شرکت داده می‌شوند؛ و دوم این که قبل از ارائه دیدگاه خودتان می‌توانید حسابی اطلاعات جمع کنید. اگر یاد بگیرید گوش کنید، یاد می‌گیرید رهبری کنید.

3-  اجازه می‌دهید غرورتان سد راه شما باشد

بررسی شخصیت‌تان یکی از سخت‌ترین و البته مفیدترین کارهایی است که می‌توانید به عنوان یک رهبر انجام دهید. باید بفهمید و بپذیرید که همه چیز را نمی‌دانید، تصمیمات شما همیشه بهترین نیستند، و کسانی هستند که می‌توانند بخش‌هایی از شغل شما را بهتر از شما انجام دهند. آیا وقتی دیگران از شما انتقاد می‌کنند حالت تدافعی به خود می‌گیرید؟ این نشانه غرور شماست. آیا احساس می‌کنید در مورد کسب و کارتان بهتر از دیگران می‌دانید؟ این نشانه غرور شماست. کنار گذاشتن غرور آسان به نظر می‌رسد، اما غرور در لحظه در عمل و تصمیمات شما نمود پیدا می‌کند. هرگاه احساس کردید غرور در درون شما نفوذ می‌کند، قبل از آن که واکنش نشان دهید و دست به یکسری اقدامات بزنید، چند ثانیه صبر کنید. این که ببینید که دیگران چه تاثیری از شما می‌گیرند و این که چه می‌گویید و چه اقدامی انجام می‌دهید به تحقق اهداف کسب و کار شما کمک می‌کنند.

4- تصمیم‌گیری‌ها را به تنهایی انجام می‌دهید

این که به تنهایی و بدون در نظر گرفتن ایده‌ها یا نظرات دیگران تصمیم‌گیری می‌کنید، نه تنها راهبرد بد و نامناسبی است بلکه نشانه ضعف در رهبری است. وقتی قرار است تصمیمات بزرگی اتخاذ کنید، بهتر است به عنوان یک رهبر نظرات و ایده‌های دیگران را بشنوید تا بفهمید بهترین اقدامات کدامند. البته این بدان معنا نیست که بابت هر تصمیمی، شرکت خود را به یک دموکراسی تبدیل کنید. بین شفاف بودن و پذیرفتن ایده‌های جدید و دموکراتیک بودن تفاوت وجود دارد. وقتی نظرات همه شنیده شود، و شما اطلاعات زیادی کسب کنید می‌توانید تصمیمات آگاهانه بگیرید.

5- مسئولیت را به دوش دیگران می‌اندازید

به عنوان رهبر، این وظیفه شماست که اعتبار موفقیت شرکت را به تیم خود نسبت دهید و مسئولیت نهایی شکست‌های شرکت را برعهده بگیرید. شما باید در مورد هر چیزی که به شرکت و تیم شما مربوط می‌شود، پاسخگو باشید. این که مسئولیت را به دوش دیگران بیاندازید کار ساده‌ایست، و البته کاری که آدم‌های ضعیف انجام می‌دهند. اگر مسئولیت اشتباهات شرکت خود را بپذیرید، احترام اعضای تیم خود را به دست خواهید آورد و رهبر بهتری خواهید شد. به خاطر داشته باشید که شما خودتان انتخاب نمی‌کنید که رهبر باشید، افراد انتخاب می‌کنند که دنباله‌روی شما باشند یا خیر.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟