مهارت‌های مدیریتی
سه اصل مهم مدیریتی  که موفقیت را تضمین می‌کند
هر موضوعی که قابل اندازه‌گیری و سنجش باشد بهبود پیدا کرده و پیشرفت می‌کند. هیچ‌کس به درستی از این موضوع اطلاع ندارد که این جمله را اولین مرتبه توماس اس مانسون نقل کرد یا کارل پیرسون. اولین شخصی بود که این جمله را به زبان آورد. اما موضوعی که اهمیت دارد این است که جمله فوق اکنون به عنوان یکی از قوانین اصلی دنیای کسب‌وکار به رسمیت شناخته می‌شود.

1606683296_1_0.gif

قانون اول، قانون سنجش و اندازه‌گیری

کسب‌وکارها به خوبی به این حقیقت آگاه شده‌اند که این اصل در ارتباط با مدیریت اهداف، مقاصد و حتا الگوهای رفتاری به خوبی کار می‌کند. زمانی که نتایج به دست آمده از یک استراتژی، تاکتیک یا ابتکار عملی را با پارامترها یا داده‌هایی که از گذشته در اختیار داشته‌اید به لحاظ عملکرد و بهره‌وری مورد مقایسه قرار می‌دهید این فرصت را پیدا می‌کنید تا در صورت نیاز تغییراتی را در راستای بهبود شرایط و اوضاع اتخاذ کنید. اما در مورد "مهارت‌های نرم"  چگونه می‌توانیم عمل کنیم؟

مهارت‌های نرم به یکسری تفاوت‌های بسیار ظریف اشاره دارند که عمدتا فردی بوده و نشان می‌دهند آیا افرادی که درون یک تیم قرار دارند تمایل داشته‌اند تا به منظور بهبود معیارهایی که مدنظر شما بوده است تلاش کنند یا در این خصوص بی تفاوت بوده‌اند. مدیران بزرگ تجاری متفق‌القول هستند که پیشرفت در زمینه مهارت‌های سخت (hard skills) دشوار است، اما دستیابی به مهارت‌های نرم‌ دشوارتر است. مشکلی که بسیاری از کارآفرینان دارند این است که تنها روی قانون اندازه‌گیری و سنجش متمرکز می‌شوند، در حالی که برای دستیابی به اهداف تجاری باید دو قانون دیگر نیز مورد توجه قرار گیرند. دو قانون یاد شده به شکل کاملا محسوس روی فاکتورهای سنجش تاثیرگذار هستند.

قانون دوم، تقویت (هر عاملی که تقویت شود گسترش پیدا می‌کند)

اگر مهربانی را تقویت کنید، چرخه‌ای از رفتارهای محبت‌آمیز را میان اعضا تیم به وجود می‌آورد. این چرخه باعث می‌شود تا مهربانی بسط پیدا کرده به مشتریان رسیده و حتا به جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنید نیز گسترش پیدا کند. به همان نسبت اگر سخت‌کوشی را تقویت کنید، این ویژگی در میان اعضا تیم گسترش پیدا کرده و ممکن است در حوزه‌هایی این عامل خود را نشان دهد که شاید انتظار ورود به آن‌ حوزه‌ها نداشتید، به واسطه آن‌که ورود به آن حوزه‌ها کاری طاقت فرسا بود.

مطلب پیشنهادی

 4 دلیلی که آدم‌ها می‌خواهند با شما کار کنند ( و 5 دلیلی که نمی‌خواهند)
آنچه کارفرمایان باید از تجربه کارجویان بدانند!

زمانی که تقویت مثبت را روی موضوعی متمرکز کنید که به دنبال دستیابی به آن هستید در حقیقت یک الگوی موفقیتی را پایه‌گذاری کرده‌اید. به جای آن‌که سعی کنید رفتار کارمندان خود را به شکلی تغییر دهید که متناسب با سلائق شما باشند، بهتر است از رویکرد ساده‌تری استفاده کنید. به‌طوری که محیطی را فراهم کنید تا کارمندان به رفتارهای رایج خود بیشتر دقت کرده و با انگیزه بالاتری کار کنند.

قانون سوم، افزایش آستانه صبر است

مهم‌ترین مشکلی که در عرصه مدیریت وجود دارد این است که چگونه خود را با کارمندانی که به لحاظ فکری، رفتاری و عملکرد با ما سازگاری ندارند، هماهنگ کنیم. برای غلبه بر این مشکل بهتر است رفتارهای غیرقابل تحمل را کنترل کرده و پیش از آن‌که به بحران جدی تبدیل شوند به این رفتارها دقت کنید تا باعث بروز مشکلات بزرگ نشوند.

برای غلبه بر مشکلات بزرگ آینده بهتر است از همین ابتدا مشکلات کوچک را حل کنید. مشکلات شبیه به رویش گیاهان هستند، اگر به آن‌ها بی توجهی کنید به سرعت رشد می‌کنند.

مطلب پیشنهادی

 چگونه نظر کارمندان مخالف با هدف‌های شرکت را تغییر دهیم
دلیل اصلی جا به جایی‌های کاری کارمندان!

آیا با مشکل عدم تحویل پروژه در زمان مقرر روبرو شده‌اید و به آن بی توجه بوده‌اید؟ آیا شاهد این موضوع بوده‌اید که کارمندان قادر نیستند با یکدیگر به درستی رفتار کنند و به آن بی توجه بوده‌اید؟ این‌ها نشانه‌ای از مشکلات بسیار کوچک هستند که در اندک زمانی به مشکلات بزرگی تبدیل می‌شوند. اگر به دنبال موفقیت هستید باید بدانید که این سه قانون به شکل جدایی‌ناپذیری با یکدیگر در ارتباط هستند. اگر مشکلات را در اولین فرصت حل کرده باشید، نگرش مثبت را تقویت کرده باشید و اهداف را مشخص کرده باشید پیشرفت تجاری شما قطعی خواهد بود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟