اتصال به اینترنت، سریع‌تر از همیشه
هوآوی اولین تراشه مجهز به قابلیت پشتیبانی از اینترنت سریع 5G را معرفی کرد
همه ما می‌دانیم که علم و فناوری پا به پای هم در حال درنوردیدن مرزهای پیشین هستند. یکی از مهم‌ترین فاکتورهای مد نظر دانشمندان برای بهبود کیفیت زندگی بشر، «سرعت» است.خودروهای سریع‌تر، قطارهای سریع‌تر، گوشی‌های سریع‌تر و البته، اینترنت سریع‌تر! به همین دلیل است که هوآوی اولین تراشه دارای قابلیت پشتیبانی از اینترنت پرسرعت نسل 5 را روانه بازار گوشی‌های هوشمند کرده است.

با شبکه همراه باشید تا نکاهی داشته باشیم به قابلیت‌‌های تراشه جدید شرکت هوآوی، با قابلیت پشتیبانی از اینترنت سریع نسل 5:

شب گذشته و در خلال کنگره جهانی موبایل موسوم به MWC 2018، هوآوی در کنار نوت‌بوک و تبلت‌های قدرتمندی که عرضه کرده بود، از تراشه جدید خود هم رونمایی کرد.

رییس شرکت هوآوی، آقای ریچارد یو این پدیده را «دریچه‌ای به دنیایی هوشمندتر» معرفی کرد؛ زیرا با استفاده از این بستر، می‌توان ارتباطی پایدار میان اجزای سازنده خانه‌های هوشمند ایجاد کرد و به این وسیله، تجربه‌ای جدید از اینترنت اشیا را در اختیار کاربران قرار داد.

آقای یو در ادامه اذعان کرد که شرکت متبوعش از سال 2009 مشغول تحقیق و سرمایه گذاری بر روی اینترنت نسل 5 است. هوآوی در سال 2017 رقمی معادل 600 میلیون دلار و در سال 2018 حدود 800 میلیون دلار بر روی اینترنت 5G سرمایه‌ گذاری کرده است! هوآوی امیدوار است که با این سرمایه گذاری‌ها بتواند سریع‌تر از پیش‌بینی‌ها به رویای رسیدن به کمال در زمینه ایجاد وسایل نقلیه خودران، خانه‌های هوشمند، واقعیت افزوده، هولوگرام و واقعیت مجازی دست پیدا کند. یو اینترنت 5G را کلید ایجاد اتصال میان تمام اشیای هوشمند می‌داند.

اینترنت نسل پنجم به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند با سرعتی بالاتر و تاخیری کمتر با ابزار هوشمند خود در ارتباط باشند. برای مثال، در خودروهای خودران، این امر می‌تواند باعث افزایش سرعت تصمیم‌گیری این وسایل شود و در نتیجه ریسک تصادف‌ها کاهش پیدا کند. 

هوآوی با معرفی تراشه Balong 5G01 به عنوان اولین تراشه جهان که از استاندارد 3GPP در بستر 5G پشتیبانی می‌کند، اولین گام خود را در مقیاس تولید انبوه و تجاری برداشته است. این تراشه در حالت ایده‌آل قابلیت دانلود با سرعت 2.3 گیگابیت بر ثانیه را دارد و می‌تواند برای انواع مصارف مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

به آینده سلام کنید.  

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟