مقدمات یک تغییر بزگ تجاری
 7 درس برای گذار از رهبری عصر صنعتی به رهبری عصر دیجیتال
این روزها حال و هوای محل کار به شدت تغییر کرده است. ما در مورد 20 سال گذشته صحبت نمی‌کنیم، منظور ما همین 5 سال گذشته است. تغییر جهت از عصر صنعتی به عصر دیجیتال انجام شده است و نوبت به تفکر در محل کار رسیده تا از قافله عقب نماند.

1606683296_1_0.gif

 

همه ما ابزارهای دیجیتال را در اختیار داریم که به کمک می‌کنند کارآمدتر، ثمربخش‌تر و مرتبط‌‌تر باشیم. اما ابزارها مشگل ما نیستند؛ بلکه مشگل تفکر و ذهنیت ماست. ما کسب و کارها را در عصر دیجیتال با استفاده از روش‌های عصر صنعتی انجام می‌دهیم. در ادامه 7 درس مدیریتی را عنوان می‌کنیم که نتیجه تجربیات 20 ساله یک مدیر است و امیداوریم در این عصر جدید به رونق و پیشرفت شما کمک کنند.

مطلب پیشنهادی

چگونه بدون سرمایه‌ یک کسب و کار پر درآمد راه اندازی کنیم
ترفندهای راه‌اندازی یک کسب و کار بدون سرمایه!

درس اول: دیگر مقررارت و برنامه‌های شما مطرح نیست

 شیوه تفکر عصر صنعتی روی "فرآیند" متمرکز بود و در مدیریت فعالیت تیم به طور کلی از بهترین شیوه‌های پذیرفته‌شده استفاده می‌شد. در عصر دیجیتال شیوه تفکر روی مشتری متمرکز است- هم داخلی و هم خارجی. این بدان معنا نیست که مشتریان خود را نادیده گرفته‌اید، یا این که آن‌ها را در برنامه‌های خود قرار ندهید، بلکه ما در عصری کار می‌کنیم که ابزارها در نهایت به جایی می‌رسند که می‌توانید به طور موثق مشتریان خود را در جایی که هستند ملاقات کنید. جایی که مشتریان می‌خواهند. دیگر حرف از قانون و مقرارت شما در میان نیست، حرف از شخصی‌سازیست. یعنی تکامل تلاش‌ها و جهت دادن به تلاش‌ها حول محور مشتری.

درس دوم: از حجم برای اندازه‌گیری مایعات استفاده کنید، نه بهره‌وری

به نظر می‌رسد این یک قانون ناپایدار در کتاب عصر صنعتی است که می‌گوید بهره‌وری و درآمد تیم به طور مستقیم با تعداد فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند، افزایش می‌یابد. منظور از این عبارت در واقع حجم کار است. عصر دیجیتال روش متفاوتی دارد. به جای تمرکز روی حجم فعالیت‌ها باید روی اثر آن فعالیت‌ها تمرکز کنیم و بیشتر زمان را صرف انجام این کار نماییم. چشم‌انداز تکنولوژی فروش به واسطه انواع ابزارهای جدید و بهتر و فناوری‌های هوشمندتر به شدت در حال گسترش است. اگر شرکت‌ها بر روی ساخت پشته فناروی برای فروش، سرمایه‌گذاری کنند؛ می‌توانند نیروی فروش را برای افزایش بهره‌وری و درآمد تجهیز کنند.

درس سوم: از مغزتان بیشتر استفاده کنید، از دستتان کمتر

ما نتایج را بر اساس این که چقدر با انتظارات پیش‌بینی شده مطابقت دارند، قضاوت می‌کنیم. اما این عصر جدید است با فناوری جدید. شما می‌توانید هوش به اشتراک گذاشته‌شده در زمان- واقعی و تولید ماشین را جایگزین این کار بیهوده کنید. منابع جدیدی از هوش و بینش وجود دارند که می‌توانند کمک کنند تصمیم بگیرید با کدام مشتری تماس بگیرید. با این هوش جدید می‌توانید به راحتی روی استراتژی و همکاری تمرکز کنید. از ذهن خود برای هدایت نتایجی که خودتان می‌خواهید، استفاده نمایید.

درس چهارم: داده‌ها را در اختیار دیگران قرار دهید

تفکر عصر صنعتی به ما می‌گوید که داده‌های اختصاصی ما ارزشمند هستند و باید ذخیره شوند، و فقط تا حدی که لازم است در اختیار دیگران قرار بگیرند. روش جدید روش بسیار بازی است. هوش تولید شده از منابع اطلاعاتی داخلی و خارجی هنوز هم ارزشمند به نظر می‌رسند اما بهترین راه افزایش هوش این است که آن را در اختیار کارمندانی که به این اطلاعات نیاز دارند، قرار دهید.

درس پنجم: آهسته و پیوسته برنده مسابقه نیست

چنین عبارتی در کسب و کارهای عصر دیجیتال دیگر مفهومی ندارد. در عصر صنعتی آموختیم اگر می‌خواهید از اشتباهات دوری کنیم، تصمیم‌گیری‌ها باید سلسله مراتبی، آهسته و تعمدی باشند. یعنی همان مفهوم آهسته و پیوسته. اما امروزه، سرعت و چابکی است که حرف اول را می‌زند. ما در عصر مشتری مداری زندگی می‌کنیم و مشتریان ما برای سرعت ارزش قائلند. تصمیم‌گیری باید تاثیرگذار و مطابق با تغییرات بازار با جریان ثابتی از خطرات و فرصت‌های غیرمنتظره باشد.

درس ششم: ما در مقابل آن‌ها؟ ما + آن‌ها را امتحان کنید

عصر صنعتی به ما آموخت که رقابت و تفکر هماهنگ منجر به پیامدهای مطلوب می‌شود. هیچ جایی برای خلاقیت یا تفکر اصلی وجود نداشت. امروزه ابزارها و فناوری‌های جدید راه‌هایی تازه‌ایی برای همکاری فراهم می‌سازند. گروه فکر در حال حاضر جایش را به گروه برنده داده‌ است. امروزه مشتریان آگاه‌تر شده‌اند و ارزش‌های بیشتری را مطالبه می‌کنند. آینده یعنی تیم‌ها مشترک، فرا واحدی (cross-functional) و متنوع باشند تا بتوانند نتایج بهتری را ارائه دهند.

 درس هفتم: شما می‌توانید آینده را پیش‌بینی کنید یا می‌توانید آن را خلق کنید

هدف عملیات معمولاً پیش‌بینی درآمد است. سوال اینجاست که چگونه پیامدها را پیش‌بینی کنیم؟ به عبارت دیگر، چگونه آینده را پیش‌بینی کنیم؟ به لطف عصر دیجیتال، ما ابزارهایی داریم که هوشمندتر هستند. در حال حاضر هدف عملیات باید افزایش درآمد باشد، نه پیش‌بینی آن. امروزه سوال باید این باشد که چگونه پیامدها را بهبود ببخشیم و به حداکثر برسانیم؟ یعنی معمار آینده خود باشید و نه فقط در آروزی آن.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟