نام کتاب: مقدمه ای بر برنامه نویسی با پایتون
کتاب مقدمه‌ای بر زبان برنامه‌نویسی پایتون به بیانی شیوا مفاهیم برنامه‌نویسی پایتون را برای دانشجویان و افراد تازه‌‌کار تشریح کرده است. البته کتاب فوق فراتر از یک کتاب آموزشی است، زیرا نویسندگان پیش از نگارش کتاب سرفصل‌های آموزشی پایتون در دانشگاه‌های مختلف اروپا، آمریکا و آسیا را بررسی کردند و منطبق با سرفصل‌های دانشگاه‌های بزرگ این کتاب را به رشته تحریر درآورند.

1606683296_1_0.gif

نام کتاب: مقدمه‌ای بر برنامه‌نویسی پایتون 
ناشر: Chapman and Hall/CRC
نویسندگان: وینا ا و گاریشانکار اس 
(Gowrishankar S, Veena A)
سال انتشار: 2018
شابک: 13: 9780815394372
تعداد صفحات: 464 صفحه

مقدمه ای بر برنامه نویسی پایتون

 فصل اول کتاب تاریخچه‌ای کوتاه از مباحث مرتبط با علوم کامپیوتر همچون زبان ماشین، زبان‌های سطح بالا، یادگیری ماشین، ابزارهای علم داده‌ها، نحوه اتصال به بانک‌های اطلاعاتی؛ رایانش ابری، محیط‌های توسعه یکپارچه، نحوه نصب Anaconda Python را تشریح کرده است. 
فصل دوم، مفاهیم کلیدی زبان برنامه‌نویسی پایتون همچون متغیرها، عملگرها، نوع‌های داده‌ای، تورفتگی‌ها، تبدیل‌کننده‌ها و... را بررسی کرده است. فصل سوم، دستورات شرطی و دستوراتی که برای حلقه‌سازی در پایتون استفاده می‌شود را بررسی کرده است. در فصل چهارم با مفهوم توابع آشنا خواهید شد. این فصل به شما نشان می‌دهد توابع چه هستند، چگونه تعریف می‌شوند و چگونه می‌توانید پارامترها را برای توابع ارسال کنید. در فصل پنجم با مفهوم رشته‌ها و نحوه استفاده از آن‌ها آشنا می‌شوید. در فصل ششم یاد خواهید گرفت لیست‌ها چه هستند و برای چه کارهایی استفاده می‌شوند. در فصل هفتم با دیکشنری‌ها و توابعی که برای کار با دیکشنری‌ها در پایتون در اختیارتان قرار دارد آشنا می‌شوید. فصل هشتم به شما یاد می‌دهد که توابع tuples چه هستند و چه ارتباطی میان این توابع و دیکشنری‌ها وجود دارد. در فصل نهم با فایل‌ها و نحوه خواندن و نوشتن داده‌ها به فایل‌ها آشنا خواهید شد. در نهایت در فصل‌های دهم و یازدهم با مفاهم عبارات باقاعده و برنامه‌نویسی شی‌گرا آشنا خواهید شد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟