معرفی کتاب: خودکارسازی سازمانی با پایتون
کتاب خودکارسازی سازمانی با پایتون به شما یاد می‌دهد که چگونه یک محیط مبتنی بر پایتون را برای خودکارسازی وظایف آماده کرده و از ماژول‌ها، کتابخانه‌ها و ابزارها برای خودکارسازی وظایف سازمانی استفاده کنید.

1606683296_1_0.gif

نام کتاب: خودکارسازی سازمانی با پایتون 
(Hands-On Enterprise Automation with Python)
ناشر: Packt Publishing
نویسندگان: باسم الی 
(Bassem Aly)
سال انتشار: 2018
شابک: 13: 9781788998512
تعداد صفحات: 398 صفحه

کتاب خودکار سازی سازمانی با پایتون

در این کتاب با مثال‌هایی کاربردی از خودکارسازی وظایف در شبکه‌ها با استفاده از برنامه‌های کاربردی پایتون و Ansible آشنا خواهید شد. در ادامه یاد خواهید گرفت که چگونه باید وظایف مدیریتی را از طریق به‌کارگیری Fabric خودکارسازی کنید، به‌طوری که وظایفی همچون پیکربندی سرور و تنظیمات به شکل خودکار انجام شود. فصل اول کتاب نحوه پیکربندی محیط پایتون و نصب PyCharm IDE را آموزش می‌دهد.

در فصل دوم با کتابخانه‌های رایجی که در خودکارسازی استفاده می‌شوند آشنا خواهید شد. فصل سوم به شما نشان می‌دهد چه موقع و چرا باید از خودکارسازی در یک شبکه استفاده کنید. در ادامه به ذکر دلایلی می‌پردازد که پایتون را بهترین انتخاب برای خودکارسازی تشریح کرده و نگاهی به آینده خودکارسازی وظایف شبکه می‌پردازد. در ادامه نحوه نصب VMware Workstation و VMware ESXi را آموزش می‌دهد.

فصل چهارم نحوه مدیریت دستگاه‌های تحت شبکه با پایتون را بررسی می‌کند. در ادامه نیازمندی‌های فنی همچون تعامل پایتون و SSH، ماژول Paramiko، ماژول Netmiko و نحوه به‌کارگیری پروتکل تل‌نت در پایتون را آموزش می‌دهد. فصل پنجم به شما نشان می‌دهد که چگونه داده‌های مفید از دستگاه‌های متصل به شبکه را استخراج کرده و نحوه ساخت عبارت‌های با قاعده در پایتون را آموزش می‌دهد

. در فصل ششم یاد خواهید گرفت که YAML چیست، و چطور باید از Jinja2 استفاده کنید. فصل هفتم به شما نشان می‌دهد که یک کامپیوتر چطور اسکریپت‌های نوشته شده با پایتون را اجرا می‌کند. در ادامه به سراغ کتابخانه multiprocessing در پایتون رفته و نحوه کار با این کتابخانه را بررسی می‌کند. در سایر فصل‌های کتاب با  خودکارسازی وظایف مدیریتی، تعامل با بانک‌های اطلاعاتی، نحوه ساخت و مدیریت ماشین‌های مجازی VMware، تعامل با OpenStack API، نحوه به‌کارگیری چارچوب Scapy و نحوه ساخت یک اسکنر شبکه با پایتون آشنا خواهید شد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟