برای تبدیل شدن به یک حرفه‎ای باتجربه به پشتکار نیاز دارید
آیا می‌توان ظرف یک ماه زبان برنامه نویسی پایتون را یاد گرفت؟
دلایل متعددی برای انتخاب زبان برنامه نویسی پایتون به عنوان یک حرفه وجود دارد. پایتون یک زبان برنامه‌نویسی سطح بالا است که برای برنامه نویسی عمومی‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد و یادگیری آن ساده و قابل فهم است. پایتون چند سالی است که در بین زبان‎های برنامه‌نویسی مطرح و سطح بالا رتبه بالایی را به خود اختصاص داده است. گوگل، مایکروسافت و فیسبوک همگی به درجات مختلف از کدنویسی پایتون استفاده می‌کنند. حالا پرسش اینجا است که آیا می‌توان ظرف یک ماه زبان برنامه نویسی پایتون را یاد گرفت؟

1606683296_1_0.gif

اگر برای اولین بار قصد یادگیری یک زبان برنامه نویسی را دارید، پایتون ساده‎ترين زبان کدنویسی است که می‌توانید انتخاب کنید. برای تبدیل شدن به یک حرفه‎ای باتجربه، هر فرد مبتدی باید حداقل این زبان را بشناسد. به واسطه استفاده از پایتون در زمینه‎های آموزشی چندین کتابخانه مرتبط با ریاضیات، فیزیک و پردازش زبان طبیعی برای این زبان ساخته شده است. بزرگان فناوری مثل گوگل و یاهو همراه با NASA, PBS و Reddit برای وبسایت‎های خود از پایتون استفاده می‌کنند.

اگر قصد ندارید در پایتون تخصص داشته باشید، اما می‌خواهید یک برنامه نویس همه جانبه خوب باشید، کسب دانش پایتون برایتان اهمیت بالایی دارد. بنابراین باید یک بار دیگر به سوال اصلی خود بازگردیم، آیا شما می‌توانید ظرف یک ماه برنامه نویسی پایتون را یاد بگیرید؟

آیا می‌توان ظرف یک ماه زبان برنامه نویسی پایتون را یاد گرفت؟

بله، به نظر می‌رسد چنین امکانی وجود دارد. اولین و مهمترین نیاز برای یادگیری پایتون (چه در مدت یک ماه یا بیشتر) این است که با دانش کدنویسی و کمی‌ فعالیت مفید در سایر زبان‎های برنامه نویسی مثل C, C++, C#, Java و غیره آشنا باشید. اگر دانش کافی در زمینه کار با هر یک از این زبان‎های برنامه نویسی داشته باشید می‌توانید در مدت یک ماه پایتون را یاد بگیرید.

یادگیری دستورات پایه زبان پایتون حدودا 2 روز زمان نیاز دارد. اما اگر بخواهید به راحتی کدنویسی کنید، ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشید. اگر در زمینه برنامه نویسی با زبان C و جاوا تجربه داشته باشید ممکن است با اشتباهاتی مثل قرار دادن نقطه ویرگول در انتهای خط‎ها یا نظاير این مواجه شوید. بنابراین تمرین زیاد در نوشتن کد برای جلوگیری از چنین اشتباهاتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

بعد از این می‌توانید کار را با انجام چند پروژه ساده ادامه دهید. اطمینان حاصل کنید که پروژه شما تمام مفاهیم پایه از قبیل فهرست‎ها، رشته‎ها، آبجکت‎ها و کلاس‎ها را در خود داشته باشد. در این راه می‌توانید از دوره‎های آموزشی آنلاین پایتون نیز کمک بگیرید.

وارد شدن به مباحث پیشرفته کاملا به علایق شما بستگی دارد. پایتون تقريبا برای هر کاری که شما مایل به انجام آن باشید کتابخانه‎هایی را ارائه کرده است. برخی از آنها شامل این موارد هستند:

  1. Python Training | Python For Data Science | Learn Python
  2. The Web framework for perfectionists with deadlines
  3. Image processing in Python
  4. Natural Language Toolkit
  5. Pygame

در ادامه جدول زمان بندی کامل یادگیری برنامه نویسی پایتون را مشاهده خواهید کرد:

  • برای یادگیری اصول کدنویسی و دستورات آن به 2 تا 3 روز زمان نیاز دارید، با پشتکار و تمرکز حتی می‌توان این کار در مدت 1 روز نیز به سرانجام رساند.
  • برای یادگیری چهارچو‎ب‎های پیشرفته مثل flask و Django به 10 تا 15 روز زمان نیاز دارید. البته فراموش نکنید که منظور ما یادگیری مقدماتی این چهارچوب‎ها است و مسلما برای کسب مهارت کامل در آنها به زمان بیشتری نیاز خواهید داشت.
  • برای سرعت بخشیدن به فرآیند یادگیری خود می‌توانید از انواع دوره‎ها و ویدیوهای آموزشی نیز بهره بگیرید.

اگر قبلا از دانش برنامه نویسی کافی برخوردار باشید، برای کسب مهارت کافی در مفاهیم پایتون به 4 روز زمان و برای یادگیری کامل چهارچوب‎های پیشرفته مثل flask و Django به یک ماه زمان نیاز خواهید داشت. همچنین شما می‌توانید از منابعی مثل The Complete Python Masterclass: Learn Python From Scratch نیز استفاده کنید.

یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون تنها در شرایطی امکان‎پذیر است که شما عزم جدی برای انجام آن داشته باشید. و در پایان، هیچ کتاب، دوره آموزشی و راهنمایی نمی‌تواند به شما کمک کند، اگر خودتان اراده کافی برای انجام این کار را نداشته باشید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟