سرمایه‌گذاری مطمئن روی پایتون
زبان پایتون در میان زبان‌های برنامه‌نویسی سریع‌ترین رشد را داشته است
اگر تنها چند دقیقه وقت صرف کرده و به ترکیب نحوی پایتون نگاهی داشته باشید با ما هم عقیده خواهید شد که این زبان برنامه‌نویسی از یک ترکیب نحوی ساده بهره می‌برد. ترکیب نحوی ساده، کاربری وسیع و میزان تقاضای بالا برای این زبان باعث شده است تا بسیاری از توسعه‌دهندگان حرفه‌ای و تازه‌کار مجذوب این زبان برنامه‌نویسی همه کاره شوند.

1606683296_1_0.gif

گزارشی که به تازگی از سوی سایت Stack overflow منتشر شده نشان می‌دهد که در میان زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف پایتون سریع‌ترین رشد را داشته است. در این گزارش آماده است برچسب‌ مربوط به پایتون در کشورهای ایالات متحده، انگلستان، آلمان و کانادا جزء پر بازدیدترین برچسب‌ها بوده است. به‌طوری که برای اولین بار آمار بازدید‌های برچسب پایتون در ژوئن سال جاری میلادی از برچسب‌های جاوااسکریپت و جاوا فراتر رفت. از آن زمان تا به امروز برچسب‌ پایتون جزء پر بازدیدترین‌های برچسب‌های سایت Stack overflow  در کشورهای یاد شده بوده است. این گزارش نشان می‌دهد در سال آینده میلادی جنگ بر سر به دست آوردن بیشتر مخاطب پیرامون جاوا، جاوااسکریپت و پایتون خواهد بود.

پیش‌بینی آینده زبان‌های برنامه‌نویسی

با بهره‌گیری از مدل STL که رشد عادی و رشد فصلی زبان‌ها را با یکدیگر ترکیب می‌کند و گزارشی کلی ارائه می‌کند، ما می‌توانیم به یک آمار کلی در خصوص وضعیت رشد زبان‌های برنامه‌نویسی پر مخاطب دست پیدا کنیم. مدل STL پیش‌بینی کرده است که برچسب پایتون در سال آینده میلادی نیز بازهم جزء پربازدید‌ترین برچسب‌ها در کشورهای پیشرفته خواهد بود. با این حال انتظار می‌رود در پاییز سال جاری میلادی برچسب جاوا دومرتبه جزء پر مخاطب‌ترین برچسب‌های سایت Stack overflow قرار گیرد.

برچسب‌هایی که سریع‌ترین رشد را داشته‌اند

بررسی فناوری‌ها یا به عبارت دقیق‌تر زبان‌های برنامه‌نویسی شاخص نشان می‌دهد در کشورهای با میانگین درآمد بالا، زبان‌های برنامه‌نویسی کوچک‌تری همچون زبان آر، گو و Rust در بعضی موارد رشدی یکسان با پایتون یا بیشتر از آن را داشته‌اند. در طرف مقابل زبان‌هایی همچون سی پلاس پلاس، پی‌اچ‌پی، سی، رابی، پرل و... رشد کمتری داشته‌اند.

پایتون در مقایسه با فناوری‌هایی که رشد سریعی داشتهاند

رشد زبان‌هایی همچون سوئیفت، TypeScript و آر بدون شک قابل توجه است. اما همان‌گونه که در گراف زیر مشاهده می‌کنید پایتون بیشترین آمار بازدید را از آن خود کرده که همین موضوع باعث شده است برچسب مربوط به پایتون در مقایسه با زبان‌های دیگری همچون سوئیفت، آر و گو بیشترین بازدیدکننده را داشته باشد.

روند رشد زبانهای برنامه‌نویسی در سایر نقاط جهان چگونه بوده است؟

بررسی گراف‌های مربوط به کشورهایی همچون برزیل، هند، روسیه و چین نشان می‌دهد که در این کشورها نیز پایتون جزء محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی به شمار می‌رود. با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شویم که سرمایه‌گذاری روی زبان پایتون یک دوراندیشی خردمندانه است. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟