تعامل بهتر با مخاطبان
یک چت آنلاین در وردپرس ایجاد کنید و با مخاطبان خود گفت‌وگو کنید
چت آنلاین یا چت زنده (Live chat) برای پاسخ‌گویی به سوالات مشتریان، ارائه پشتیبانی فنی یا خدمات ویژه مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به اهمیت ویژگی فوق در این مقاله قصد داریم به شما نشان دهیم چگونه می‌توانید چت آنلاین را در وردپرس ایجاد کنید.

1606683296_1_0.gif

اکثر افزونه‌ها و نرم‌افزارهای رایگانی که در این زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرند به واسطه رایگان بودن دارای محدودیت‌هایی هستند، اما افزونه Getsitecontrol مجموعه کاملی از ابزارهای تعاملی سمت کاربر را به شکل رایگان در اختیارتان قرار می‌دهد. این ابزار به شما اجازه می‌دهد از چت زنده گرفته تا نظرسنجی‌های آنلاین، پیام‌های تبلیغاتی، تماس‌ها، ابزارهای اجتماعی و... را به راحتی از طریق یک داشبود واحد مدیریت کنید.

1. ابتدا داشبورد وردپرس را باز کرده به بخش Add Plugins رفته Getsitecontrol را پیدا کرده و آ‌ن‌را نصب کنید.

2. بعد از نصب و فعال کردن افزونه روی گزینه Getsitecontrol کلیک کرده و به آن وارد شوید.

3. اکنون روی Manage کلیک کنید. این‌کار باعث باز شدن داشبود ویجت Getsitecontrol می‌شود. داشبورد پیچیدگی خاصی نداشته و یک رابط کاربری دوستانه دارد. جایی که به شما اجازه ساخت انواع مختلفی از ویجت‌ها همچون چت، نظرسنجی، تماس، تبلیغات، به‌اشتراک‌گذاری و...را می‌دهد.

اضافه کردن ویجت Live Chat

پس از آن‌که افزونه را نصب کردید، داشبورد مربوط به این افزونه را مشاهده خواهید کرد. اکنون برای اضافه کردن ویجت چت زنده در وردپرس مراحل زیر را دنبال کنید

1. روی داشبورد Getsitecontrol گزینه Create Widget را مشاهده می‌کنید. از منوی کشویی بازشونده این بخش می‌توانید ویجت‌های مختلف را انتخاب کرده و روی سایت خود فعال کنید. در این بخش ما قصد داریم ویجت چت را ایجاد کنیم. برای ساخت این ویجت، تنها کافی است ویجت فوق را انتخاب کنید.

2. در مرحله بعد باید ویجت فوق را بر مبنای نیازهای خود پیکربندی کنید. چهار گزینه ظاهر، محتوا، رفتار و هدف‌گذاری در دسترس قرار دارند.

Appearance: این گزینه برای تنظیم رنگ، موقعیت، رنگ فونت و هر آن چیزی که ویجت را با تم سایت شما هماهنگ می‌کند به کار گرفته می‌شود.

Content: در این بخش متونی که به کاربران در مدت زمان چت نشان داده می‌شود قابل کنترل شدن است.

Behavior: این گزینه همان چیزی است که بسیاری از کاربران به دنبال آن هستند یعنی کنترل رفتار ویجت. از این بخش می‌توانید رفتار ویجت را کنترل کنید. به‌طور مثال ویجت چند مرتبه و در چه زمان‌هایی از سوی کاربران به کار گرفته شده است.

Targeting: به‌طور پیش‌فرض، همه بازدیدکنندگان قادر به مشاهده ویجت منتشر شده هستند. اما اگر به دنبال سفارشی کردن ویجت هستید این گزینه به شما اجازه می‌دهد موقعیت مکانی، مرورگر، آدرس Ip، دستگاه و مواردی از این دست را تنظیم کنید.

در این مقاله به شما نحوه اضافه کردن چت زنده به یک سایت‌ را نشان دادیم. اکنون می‌توانید با بازدیدکنندگان خود به شکل بلادرنگ گفت‌وگو کنید. همچنین از طریق این افزونه می‌توانید پیام تبلیغاتی، نظرسنجی، به‌اشتراک‌گذاری و ویجت‌های دیگر را به سایت‌تان اضافه کنید. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟