iOS 11 چه ویژگی‌های جالب و جدیدی خواهد داشت؟
جالب‌ترین و  جدیدترین ویژگی‌های iOS 11 که انتظارش را می‌کشیم!
به زودی و احتمالا با رونمایی از آیفون‌های سال 2017، شاهد معرفی رسمی سیستم عامل iOS 11 هم خواهیم بود. اما به نظر شما iOS 11 چه ویژگی‌های جالب و جدیدی دارید که بی‌صبرانه انتظار دستیابی به آن‌ها را می‌کشیم؟ با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر این قابلیت‌های جدید و احتمالی سیستم عامل iOS 11 داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

اندروید و iOS دو سیستم عامل موبایلی اصلی و پرطرفدار دنیا هستند که هر سال طی یک آپدیت رسمی نسخه‌ جدید آن‌ها با تغییرات اساسی معرفی می‌شود. نسخه جدید سیستم عامل iOS که امسال قرار است معرفی شود، iOS 11 نام دارد.

تاکنون صحبت‌های زیادی در مورد این سیستم عامل شده، اما به نظر شما iOS 11 چه ویژگی‌های جالب و جدیدی را ارائه خواهد کرد؟ ما در این مقاله قصد داریم که جالب‌ترین ویژگی‌های جدید iOS 11 را خدمتتان معرفی کنیم که بی‌صبرانه برای دستیابی به آن‌ها انتظار می‌کشیم. با سایت شبکه همراه باشید.

ویژگی اول: پشتیبانی از واقعیت افزوده (Augmented Reality)

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های جدید آیفون‌های سال 2017 اپل مربوط به پشتیبانی آن‌ها از تکنولوژی واقعیت افزوده و بکارگیری جنبه‌هایی از این تکنولوژی در محصولات نام برده شده می‌شود. این موضوع به آن معناست که سیستم عامل iOS 11 قابلیت پشتیبانی از واقعیت افزوده را دارد و احتمالا به شیوه‌های خاصی ویژگی‌های منحصر به فردی را در راستای بهره‌گیری از این تکنولوژی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بنابراین پشتیبانی از واقعیت افزوده یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی است که iOS 11 ارائه می‌کند و بی‌صبرانه انتظار آشنایی با آن را می‌کشیم.

ویژگی دوم: سیری هوشمندتر

اپل همیشه انرژی زیادی را صرف بهبود قابلیت‌های سیری (Siri) و هوشمندتر ساختن آن کرده است و تا به امروز هم در این راستا بسیار موثر بوده است. هر سال که نسخه جدید و عمده‌ای از سیستم عامل iOS رونمایی می‌شود، سیری هم هوشمندتر از قبل خواهد شد. بدون تردید این روند امسال و با معرفی iOS 11 هم تکرار می‌شود و سیری به شکل چشمگیری هوشمندتر از گذشته خواهد شد. البته فراموش نکنید که هنوز سیری قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی را ندارد، اما در هر صورت بهبود قابلیت‌های آن و هوشمندتر شدنش یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های جدید iOS 11 خواهد بود.

 ویژگی سوم: اپلیکیشن Files و مدیریت بهتر حافظه 

یکی دیگر از تغییراتی که قرار است در iOS 11 شاهد آن باشیم مربوط به بهبود قابلیت مدیریت حافظه آیفون می‌شود. بدین منظور قرار است تا فایل‌هایی مثل موزیک، عکس، فیلم و غیره از طریق یک گزینه جدید در منوی تنظیمات دستگاه قابل حذف مستقیم باشند. همچنین قرار است برای اولین بار در iOS 11 یک اپلیکیشن اختصاصی با عنوان Files ارائه شود که مدیریت فایل‌های ذخیره شده در دستگاه و اکانت آیکلود (iCloud) را ساده‌تر کند. بنابراین به صورت کلی قرار است در نسخه جدید سیستم عامل iOS شاهد بهبود مدیریت حافظه دستگاه باشیم.

ویژگی چهارم: نوار ابزار اختصاصی در آیپد و تعامل بهتر با اپلیکیشن‌ها

ویژگی بعدی که معرفی می‌کنیم مخصوص آیپدهای اپل است. در iOS 11 اپل یک نوار ابزار اختصاصی را در زیر نمایشگر آیپدها ایجاد می‌کند که شبیه به نوار ابزار مک‌بوک‌ها به نظر می‌رسد. با استفاده از این نوار ابزار که Dock نامیده شده، کاربران می‌توانند سریعا به اپلیکیشن‌های مورد نظرشان دسترسی یابند و مادامی که در یک اپلیکیشن به سر می‌برند، سریعا یک برنامه دیگر را اجرا کنند. این ویژگی منجر می‌شود تا کارایی آیپدهای اپل به مراتب نسبت به گذشته بهبود یابد.

ویژگی پنجم: اپ استور متفاوت (App Store)

اپ استور (App Store) هم در iOS 11 دستخوش تغییراتی می‌شود که بسیار جالب و کاربردی هستند. علاوه بر بهبود رابط کاربری این اپلیکیشن، اپل قابلیت‌های جدیدی را هم به آن اضافه می‌کند. برای مثال تبی با عنوان Today در اپ استور iOS 11 ارائه می‌شود که در آن لیستی از پرطرفدارترین و مشهورترین اپلیکیشن‌های روز ضمیمه خواهد شد. همچنین اپل قرار است قابلیت جستجو و پیدا کردن اپلیکیشن‌های جدید اپ استور را هم بهبود بخشد. بنابراین اپ استور هم در iOS 11 متفاوت‌تر از همیشه ارائه می‌شود و این از ویژگی‌های جالب آپدیت جدید پیش رو خواهد بود.

ویژگی ششم: کنترل سنتر متفاوت (Control Center)

اپل در iOS 11 تغییراتی را در بخش کنترل سنتر ایجاد می‌کند و قابلیت‌های شخصی‌سازی این بخش را تقویت خواهد کرد. برای مثال شما می‌توانید قالب کنترل سنتر را در iOS 11 تغییر دهید. همچنین دو گزینه و قابلیت جدید هم به این بخش اضافه می‌شوند که به ترتیب قابلیت " Do Not Disturb Mode for Driving" و "Screen Recording" نام دارند. با استفاده از قابلیت نخست وضعیت عدم مزاحمت در حین رانندگی فعال می‌شود و گزینه دوم هم قابلیت ضبط فیلم از محتوای صفحه نمایش را امکانپذیر می‌کند.

جمع‌بندی

موارد فوق احتمالا از اصلی‌ترین ویژگی‌ای جالب و جدیدی هستند که در iOS 11 شاهد آن‌ها خواهیم بود. این سیستم عامل در کنار آیفون‌های سال 2017 اپل که احتمالا طی ماه سپتامبر معرفی می‌شوند، رونمایی خواهد شد. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟