از احراز هویت زیستی تا حذف محدودیت‌های تصویر در تصویر
30/01/1398 - 09:40
چهار قابلیت جدید و کاربردی واتس‌آپ
واتس‌آپ به تازگی قابلیت‌های جدیدی برای هر دو پلتفرم اندروید و iOS ارائه کرده است. قابلیت‌هایی که به کاربران اجازه می‌دهد به اعتبارسنجی داده‌های درون این برنامه پیام‌رسان بپردازند. یکی دیگر از قابلیت‌های کاربردی و جالبی که به واتس‌آپ افزوده شده است در ارتباط با فوروارد کردن پیام‌ها است. فعال‌سازی حس‌گر اثرانگشت به منظور باز کردن برنامه و ارائه نسخه آزمایشی حالت تاریک که قرار است به شکل رسمی در آینده عرضه شود از دیگر قابلیت‌های جالب توجه هستند. اجازه دهید در این مقاله به شکل اجمالی چهار قابلیت فوق را که ویژه پلتفرم اندروید منتشر شده‌اند بررسی کنیم.

1606683296_1_0.gif

1.حالت تم تاریک

حالت تم تاریک

حالت تاریک یکی از ویژگی‌های کاربردی است که فرآیند کار روی آن از مدت‌ها پیش آغاز شده بود. این ویژگی به میزان قابل توجهی در میزان مصرف باتری صرفه‌جویی کرده، تجربه کاربری بهتری را به ویژه در مکان‌های تاریک رقم زده و مهم‌تر از آن به حفظ سلامت چشمان کاربران کمک می‌کند. گزارش‌ها حکایت از آن دارند که ویژگی فوق به زودی به این برنامه کاربردی افزوده خواهد شد. با توجه به این‌که برنامه واتس‌آپ در حال به‌روزرسانی با قابلیت‌های جدیدی است و ویژگی حالت تاریک یکی از قابلیت‌های مهم این برنامه بوده که اکنون در وضعیت بتا قرار دارد، در نتیجه در آینده نزدیک این ویژگی به شکل رسمی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که برنامه ممکن است از رنگ خاکستری تیره به عنوان رنگ پس‌زمینه، سبز برای آیکون و سفید برای زیر متن استفاده کند.

2. احراز هویت واتس‌آپ

در تلاش برای بهبود امنیت برنامه، واتس‌آپ ویژگی فعال‌سازی حس‌گر اثرانگشت به منظور باز کردن قفل این برنامه کاربردی را ارائه کرده است. کاربرانی که نسخه  بتا 2.19.83 ویژه اندروید را دانلود کرده و استفاده کنند این شانس را دارند تا قابلیت فوق را آزمایش کنند. برای دسترسی به ویژگی فوق کافی است به منوی Settings-> Account  و Privacy بروید. در این بخش سه گزینه برای قفل کردن برنامه پس از سپری شدن 1، 10 و 30 دقیقه در نظر گرفته شده است.

3. فعال‌سازی ویژگی تصویر در تصویر

فعال‌سازی ویژگی تصویر در تصویر

محبوبیت روزافزون واتس‌آپ باعث شده است تا تولیدکنندگان این برنامه به فکر بهبود قابلیت تصویر در تصویر این برنامه پیام‌رسان ویژه پلتفرم اندروید باشند. این ویژگی سال گذشته در شرایطی در اختیار کاربران قرار گرفت که همراه با محدودیت‌هایی بود و به کاربران اجازه نمی‌داد برنامه چت را بدون بستن ویدیو باز کنند. اما در جدیدترین به‌روزرسانی‌های این برنامه محدودیت‌های فوق برداشته شده است. قابلیت جدید به کاربران اجازه می‌دهد حتا در زمان بسته بودن برنامه ویدیوها را پخش کنند.

4. پیام‌های صوتی متوالی

پیام‌های صوتی متوالی

همان‌طور که در اخبار آماده است، یکی دیگر از ویژگی‌های جدید WhatsApp به ارسال پیام صوتی متوالی اشاره دارد. ویژگی فوق اجازه می‌دهد تا کاربران به جای پخش پیام‌های صوتی به شکل دستی پیام‌های صوتی را به شکل متوالی پخش کنند. این ویژگی برای اولین بار در نسخه بتا 2.19.86 WhatsApp ویژه اندروید منتشر شد. ویژگی یاد شده در مرحله توسعه قرار داشته و در آینده نزدیک به شکل رسمی ارائه خواهد شد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟