به‌اشتراک‌گذاری کدها میان اعضا تیم‌ها
۹ ابزار کاربردی برای توسعه‌دهندگانی که قصد به‌اشتراک‌گذاری فوری کدها را دارند
ویژگی به اشتراک‌گذاری بلادرنگ کدها در چند سال اخیر پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته است. قابلیتی که به تیم‌های توسعه‌دهنده نرم‌افزارهای کاربردی اجازه می‌دهد به ساده‌ترین و موثرترین شکل کدها را میان یکدیگر به اشتراک قرار دهند. اما همه ابزارها مطلوب نیستند و برخی قابلیت‌های ارزشمندی در اختیار توسعه‌‌دهندگان قرار می‌دهند. در این مقاله با 9 مورد از بهترین ابزارهای به‌اشتراک‌گذاری کدها آشنا خواهید شد.

1606683296_1_0.gif

ابزارهای به‌اشتراک‌گذاری کدها تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند، به‌طور مثال، در برخی از ابزارها شما مجبور هستید کدهای خود را در ورک‌فلو (جریان کاری) وارد کنید. این‌کار به منظور متمایز کردن کدی که توسعه‌دهنده‌ای آن‌را نوشته و کدی که در جریان کاری ویرایش شده و قابل استفاده است انجام می‌شود، در حالی که برخی دیگر اجازه می‌دهند بدون اعمال هیچ‌گونه تغییری کدها را به شکل مستقیم به‌اشتراک قرار دهید.

1.Atom

Atom یک محیط توسعه یکپارچه قدرتمند است که به واسطه قابلیت‌‌های متعددی همچون به‌اشتراک‌گذاری کدها روی مخازن مختلف به شدت نزد توسعه‌دهندگان محبوب شده است. این ابزار به شکل رایگان و متن‌باز در قالب پروژه teletype برای Atom ساخته شده است. ابزاری که قادر است داده‌های به اشتراک‌ گذاشته شده در یک ارتباط نظیر به نظیر را رمزگذاری کرده و در نتیجه نگرانی توسعه‌دهندگان از بابت به خطر افتادن حریم خصوصی را برطرف کند. سرورهایی که این پکیج از آن‌ها استفاده می‌کند، هیچ‌گاه فایل‌های شما را مشاهده یا ویرایش نخواهند کرد و به این شکل با کمترین زمان تاخیر و بالاترین قابلیت اطمینان اجازه می‌دهند کدها را میان سایر افراد به اشتراک قرار دهید.

2.Brackets

براکتس یک ویرایشگر کدهای متنی است که از سوی شرکت ادوبی ارائه شده و از طریق نصب یک افزونه اضافی به شما اجازه می‌دهد کدهای خود را با دیگران به‌اشتراک قرار دهید. فعال‌سازی ویژگی به اشتراک‌گذاری کدها در براکتس در چهار مرحله زیر خلاصه می‌شود:

پوشه پروژه را باز کرده، آیکون Sync (همگام‌سازی) در نوار ابزار سمت راست برنامه را کلیک کرده، Room ID موردنظر را وارد کرده و در نهایت دکمه sync را کلیک کرده و از Room موردنظر خارج شوید. این افزونه در حالت پیش فرض خود برای سرور سمت توسعه‌دهنده کد ساخته شده و در نتیجه امکان ارسال یا نوشتن دستوارت از طریق سرور سایر اعضا تیم وجود ندارد، مگر اینکه نسخه براکتس سمت سرور که از WebRTC پشتیبانی می‌کند را نصب کنید. این برنامه در حالت پیش‌فرض اجازه دسترسی به میکروفون را نداده، اما توسعه‌دهندگان با وارد کردن فرمان زیر در ترمینال خود قادر هستند ویژگی تماس صوتی در این ویرایشگر کدها را فعال کنند.

brackets --args --enable-media-stream

3.Coda

خیلی از توسعه‌دهندگان بی خبر از این موضوع هستند که یک ویژگی به‌اشتراک‌گذاری بلادرنگ فایل در اختیارشان قرار دارد که از سوی تیم Coding Monkeys ساخته شده است. Coda ویرایشگر قدرتمندی است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد از طریق یک LAN فایلی را به اشتراک قرار داده یا از قابلیت کاربر از راه دور که بر مبنای آدرس آی‌پی توسعهدهنده کار کرده یا از طریق یک آدرس اینترنتی برای به‌اشتراک‌گذاری فایل‌ها استفاده کنند. این ویرایشگر اجازه می‌دهد چند کاربر به شکل همزمان و بلادرنگ روی یک فایل کار کنند. کاربران باید ویژگی file sharing را از منوی تنظیمات این برنامه انتخاب کرده، فایلی که قرار است به اشتراک گذاشته شود را مشخص کرده، روی دکمه Share که در پایین پنجره ویرایشگر قرار دارد کلیک کرده و آدرس اینترنتی را از منوی Coda’s menu> file کپی کنند. کاربر راه دور با باز کردن برنامه و  کلیک روی لینک آماده شده قادر است به فایل دسترسی پیدا کند.

4. Sublime Text

Remote Collab یک افزونه متن‌باز برای برنامه‌نویسانی است که تمایل دارند به شکل دو نفره و از راه دور روی یک پروژه کار کنند. قابلیتی که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد به شکل بلادرنگ روی یک پروژه کار کنند حتا اگر به لحاظ مسافت از یکدیگر دور باشند.

5. CodePen

یکی از قابلیت‌های جالبی که CodePen در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد امکان ویرایش یک کد یا فایل به شکل همزمان از سوی چند برنامه‌نویس است. ابزارهای ابرمحوری شبیه به CodePen به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهند تا بخشی از جریان کاری یا کل پروژه را به سمت محیط‌های میزبان انتقال دهند. این برنامه همچنین یک ویژگی چت در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد تا بدون مشکل بتوانند در جریان ویرایش کدها به شکل مستقیم با یکدیگر در ارتباط باشند. یکی دیگر از قابلیت‌های کاربردی این ابزار Collab Mode است که اجازه می‌دهد بیش از یک توسعهدهنده روی ویرایش کدها کار کنند. زمانی که ویژگی Collab Mode را باز می‌کنید آدرس اینترنتی موجود در نوار آدرس به آدرس اینترنتی ویژه‌ای تغییر حالت می‌دهد. با کلیک کردن این آدرس خاص و به اشتراک‌گذاری آن با سایر مردم شما به راحتی می‌توانید فایل‌ها را به‌اشتراک قرار دهید. محدود کردن تعداد همکارانی که روی یک پروژه کار می‌کنند؛ عدم ثبت تغییرات اعمال شده بدون اجازه، کار روی نمونه‌های اولیه و اضافه کردن فایل‌های خارجی به یک پروژه از دیگر مزایای این ابزار است.

6. Codeshare

Codeshare یک سرویس تحت وب است که امکان برقراری یک ارتباط ویدویی زنده را برای توسعه‌دهندگان امکان‌پذیر می‌کند. در نتیجه از این قابلیت برای کارهای دیگری فراتر از ارزیابی کدها همچون مصاحبه و آموزش کدنویسی زنده نیز می‌توان استفاده کرد. این سرویس حتا به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد به اشکال‌زدایی کدهای سایر توسعه‌دهندگان دیگر بپردازند. این سرویس به شکل رایگان قابل استفاده بوده و اطلاعات را به مدت 24 ساعت نگه‌داری می‌کند، اما اگر در آن ثبت ‌نام کنید توانایی ذخیره کردن نشست‌ها را دارید.

7. Visual Studio

Visual Studio ویرایشگری ارائه شده از سوی مایکروسافت است که جزء محبوب‌ترین ابزارهای حال حاضر است. توسعه‌دهندگان می‌توانند از طریق یک افزونه به‌اشتراک‌گذار با ویژگی بلادرنگ موسوم به Live Share قدرت ویژوال استودیو را دوچندان کنند. ویژگی به‌اشتراک‌گذاری متن کدها به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد به شکل دو طرفه روی یک پروژه کار کنند.

 

8.Slack

Slack یکی دیگر از ابزارهای فوق العاده قدرتمند در زمینه به‌اشتراک‌گذاری کدها است که اجازه می‌دهد توسعه‌دهندگان از راه دور بتوانند روی پروژه‌ها کار کنند. زمانی که تماس ویدویی را شروع می‌کنید، به راحتی می‌توانید به اشکال‌زدایی کدهای سایر توسعه‌دهندگان بپردازید.

9. Codeanywhere

Codeanywhere یک محیط توسعه یکپارچه است که برای ویرایش کدها استفاده شده و همچنین یک ترمینال از پیش ساخته شده در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد که از ssh، ft/sftp برای انجام کارهای خود روی پلتفرم‌های مختلف استفاده کنند. این برنامه به شما اجازه می‌دهد یک پروژه کامل، فایل‌ها یا پوشه‌ها را با سایر توسعه‌دهندگان در هر نقطه‌ای به اشتراک قرار دهند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟