حل مشکل عدم اتصال به شبکه و سیم کارت
چگونه مشکل عدم شناسایی سیم کارت را حل کنیم؟
شناخته نشدن سیم کارت گوشی یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که بسیاری از کاربران گوشی‌های همراه حداقل یکبار آن‌را تجربه کرده‌اند. در برخی موارد با این‌که اطمینان داریم سیم کارت سالمی را درون گوشی قرار داده‌ایم، با این وجود گوشی نمی‌تواند سیم کارت را شناسایی کند. در این حالت نه تنها تماس‌ها به شکل دو طرفه قطع می‌شوند، بلکه دسترسی به اینترنت سیم کارت نیز غیر ممکن می‌شود. اما این مشکل را چگونه می‌توان برطرف کرد؟

1606683296_1_0.gif

گوشی را یکبار خاموش و روشن کرده یا ریست کنید

برخی موارد به واسطه باگ‌های نرم‌افزاری و وجود مشکلات در سیستم‌عامل اندروید، گوشی شما نمی‌تواند سیم کارت را شناسایی کند. در چنین شرایطی با یکبار خاموش و روشن کردن گوشی مشکل ممکن است برطرف شود. برای این منظور کافی است دکمه Power روی گوشی را برای چند لحظه نگه دارید تا منویی ظاهر شود. از منویی که نشان داده می‌شود یکی از دو گزینه Restart یا Reboot را انتخاب کنید تا گوشی راه‌اندازی شود. البته پیشنهاد من این است که گزینه Power off را انتخاب کرده تا گوشی کاملا خاموش شده، 30 ثانیه صبر کرده و دومرتبه گوشی را روشن کنید.

سیم کارت و اسلاتی که سیم کارت درون آن قرار دارد را بررسی کرده و تمیز کنید

سیم کارت و در صورت امکان باتری را از گوشی خارج کرده، چند دقیقه صبر کرده و پس از آن با احتیاط سیم کارت و باتری را درون گوشی قرار دهید. اگر گردوغبار و خاکی وارد اسلات سیم کارت شده باشد، این احتمال وجود دارد که سیم کارت به درستی نتواند با سطح مسی تماس برقرار کند. در این حالت باید اسلات سیم کارت را با قلمو و کمی الکل تمیز کنید. وجود چربی روی اسلات یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که باعث می‌شود اتصال به درستی برقرار نشود. توجه داشته باشید که اگر گوشی به زمین خورده باشد، به احتمال زیاد مشکل سخت‌افزاری پیدا کرده و باید به سراغ مراکز تعمیر بروید.

اندروید را در وضعیت Safe Mode بوت کنید

راهکار دیگری که ممکن است مشکل را برطرف کند اجرای اندروید در وضعیت Safe Mode است. این احتمال وجود دارد که برنامه‌ای که به تازگی روی گوشی نصب کرده‌اید دارای یک باگ بوده یا گوشی شما به بدافزاری آلوده شده باشد. در چنین شرایطی اندروید به درستی نمی‌تواند کار کند. اگر گوشی را در حالت Safe Mode اجرا کردید و مشکل برطرف نشد، ممکن است مجبور شوید گوشی را ریست فکتوری کنید.

فعال و غیر فعال کردن وضعیت هواپیما

زمانی که حالت هواپیما را انتخاب می‌کنید، همه ارتباطات بی‌سیم قطع می‌شود. شما می‌توانید برای چند دقیقه گوشی را در وضعیت هواپیما قرار دهید و پس از آن وضعیت فوق را غیرفعال کنید تا گوشی دومرتبه به برج‌های مخابرات متصل شود. برای فعال کردن این حالت نوار وضعیت بالای صفحه را به پایین کشیده و سپس آیکونی که به شکل هواپیما است را لمس کنید تا حالت فوق فعال شود.. برای غیر فعال کردن وضعیت هواپیمایی همین کار را تکرار کنید.

تنظیمات شبکه را در وضعیت Auto قرار دهید.

برای این منظور به بخش تنظیمات اینترنت و شبکه رفته، Network Mode را پیدا کرده و وضعیت Auto یا گزینه‌ای همچون LTE/WCDMA/GSM را انتخاب کنید. اگر روش فوق مشکل را برطرف نکرد، حالت GSM Only را انتخاب کنید تا گوشی به G2 متصل شود. با توجه به ضریب نفوذ بالای این شبکه امکان برقراری ارتباط زیاد است.

شبکه و برج مخابرانی را به شکل دستی انتخاب کنید

اگر وضعیت خودکار نتوانست مشکل را حل کند، روش اتصال دستی را امتحان کنید. به تنظیمات گوشی وارد شده و گزینه Network & Internet را لمس کرده و سپس Mobile Network را انتخاب کنید. در این بخش گزینه Network Operators را لمس کنید. حالا گزینه Search networks را لمس کنید تا فرآیند جست‌وجوی دستی شبکه‌های اطراف آغاز شود. در این حالت باید فهرستی از شبکه‌های مخابراتی را مشاهده کنید. شبکه مربوط به اپراتور همراه سیم کارت خود را انتخاب کنید تا اتصال برقرار شود.

مشکل سیم کارت را با پاک کردن حافظه کش برطرف کنید

پاک کردن حافظه کش گوشی اندرویدی می‌تواند مشکلات مربوط به سیم‌کارت را برطرف کند. برای این منظور به مسیر Settings -> Storage -> Internal Storage -> Cached Data بروید. اکنون گزینه cached data را لمس کنید. در این حال پیغامی ظاهر می‌شود که اعلام می‌دارد شما در نظر دارید کش مربوط به همه برنامه‌هایی که روی گوشی قرار دارد را پاک کنید. گزینه Delete را لمس کنید تا کش مربوطه پاک شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟