خلاقیت در تبلیغات
 تماشا کنید: گربه جگوار مرغ مرسدس را می‌خورد و مرسدس گربه را زیر می‌گیرد!
تبلیغ خلاقانه هیچ وقت کهنه نمی‌شود. حتما تبلیغات سیستم تعلیغ مرسدس که تعادل سر مرغ‌ها را در هنگام تکان دادن بدنشان نشان می‌داد را دیده‌اید. حال پاسخ گربه جگوار و در ادامه پوستر منتشر شده مرسدس در جواب را تماشا کنید.

1606683296_1_0.gif

در دنیای تبلیغات خلاقیت حرف اول را می‌زند. اتفاقی که جدیدا در صنعت تبلیغات افتاده پاسخ دادن با شوخی وکنایه به تبلیغات رغیب است. به نوعی همان "کل‌کل" خودمان. اینگونه تبلیغات بسار جذاب از کار در می‌آیند. یک شرکت اوج خلاقیت خود را به کار می‌گیرد و تبلیغی فوق‌العاده از محصول خود می‌سازد. زمانی که مردم از تبلیغ مورد نظر استقبال کردند، شرکت رقیب از این فرصت استفاده کرده و تبلیغی کنایه‌آمیز در جواب شرکت اول می‌سازد و تبلیغ دوم از موفقیت اولی استفاده کرده و حتی شاید بیشتر هم دیده شود. 

حتما تبلیغ معروف مرسدس بنز را که جهت معرفی سیستم تعلیق Magic Body Control که برای مدل های W222 مرسدس S-class ساخته شده بود را دیده اید. این تبلیغ با شعار (ثبات در هر زمان) ساخته شد و بسیار موفق بود.
چهار ماه پس از انتشار تبلیغ مرسدس جگوار در تبلیغی 35 ثانیه ای سر به سر مرسدس بنز گذاشت و گفت (ما انعطاف  گربه را ترجیح می‌دهیم)

این دو تبلیغ جذاب را تماشا کنید

بلا‌فاصله پس از انتشار تبلیغ جگوار تیم تبلیغات مرسدس پوستری را با مضمون (واکنش گربه به اندازه کافی سریع نیست وقتی پای ایمنی در ترمز در میان باشد) منتشر کرد.
در این پوستر تیم مرسدس اوج خلاقیت خود را به نمایش گذاشت، هم کنایه ای به سیستم ترمز جگوار زد و هم سیستم ترمز PRE-SAFE خود را معرفی کرد.

سعی می‌کنیم در آینده نمونه‌های بیشتری از این دست تبلیغ‌ها در سایت شبکه منتشر کنیم.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟