چگونه جزئیات مربوط به آداپتور شبکه را در ویندوز 10 مشاهده کنیم
اگر شما مدیر شبکه یا یک کاربر حرفهای هستید احتمالا چند کارت شبکه در کامپیوتر خود دارید. در چنین شرایطی اگر بخواهید جزئیات آداپتور شبکه را در تمام کارتهای شبکهای که نصب کردهاید مشاهده کنید، احتمالا در ظاهر با کار دشواری روبرو خواهید بود، اما در واقع این کار چندان هم دردسر ساز نخواهد بود. شما میتوانید از طریق خود سیستم و یا با استفاده از ابزار کاربردی Nirsoft تحت عنوان NetworkInterfacesView جزئیات مربوط به آداپتور شبکه را در ویندوز 10 مشاهده کنید.

1606683296_1_0.gif

در این مقاله ما دو روش برای مشاهده جزئیات مربوط به آداپتور شبکه در ویندوز 10 را به شما معرفی خواهیم کرد: یک روش از طریق خود سیستم و روش دوم با استفاده از ابزار کاربردی Nirsoft تحت عنوان NetworkInterfacesView که اطلاعات زیادی را در اختیار شما می‌گذارد.

استفاده از ابزار System Information

یکی از ساده‌ترين راه‌ها برای مشاهده اطلاعات آداپتور شبکه در ویندوز 10 استفاده از ابزار System Information است که جزئیات مربوط به هر رابط شبکه را به صورت جداگانه در اختیار شما می‌گذارد. برای دسترسی به ابزار System Information مراحل زیر را دنبال كنيد:

مرحله 1: منوی استارت را باز کرده و عبارت msinfo32 یا system information را تایپ کنید. سپس از فهرست نتایج system information را انتخاب کنید تا این ابزار باز شود. توجه داشته باشید که برای دریافت و نمایش دقیق اطلاعات ممکن است به کمی‌ زمان نیاز داشته باشید.

مرحله 2، به بخش Components -> Network -> Adapter برويد. از پنجره سمت راست می‌توانید به پایین صفحه حرکت کنید تا فهرست آداپتورهای شبکه خود را ببینید.

برای کپی کردن هر خط از اطلاعات تنها کافی است خط مورد نظر را انتخاب و کلیدهای Ctrl + C روی کیبورد را فشار دهید تا اطلاعات به کیلپبرد اضافه شود. برای دریافت خروجی کامل از اطلاعات آداپتورهای شبکه می‌توانید به بخش File -> Export بروید.

همچنین با استفاده از خط فرمان هم می‌توانید به اطلاعات مشابه دسترسی پیدا کنید، اما باید توجه داشته باشید که دریافت اطلاعات از این طریق کمتر از اطلاعاتی است که ابزار System Information در اختیار شما می‌گذارد. برای دریافت اطلاعات رابط شبکه از طریق خط فرمان، منوی استارت را باز کرده و cmd را تایپ کنید، سپس از فهرست نتایج Command Prompt را انتخاب کنید. بعد از باز شدن پنجره خط فرمان، دستور Ipconfig /all را در آن وارد کنید.

این فرمان جزئیات مربوط به رابط‌های شبکه (چه فعال باشند یا غیر فعال) را نمایش خواهد داد.

استفاده از ابزار NetworkInterfacesView

NetworkInterfacesView یک ابزار کوچک و جمع و جور از طرف Nirsoft است که با استفاده از Windows Registry اطلاعات مربوط به آداپتورهای شبکه فعال و غیرفعال را به دست می‌آورد. با این ابزار اطلاعات مربوط به آداپتورهای شبکه‌ای که در گذشته به کامپیوتر خود متصل کرده بودید نیز نمایش داده می‌شود. سه وضعیت دستگاه در این ابزار قابل دسترس است:

دستگاه‌های فعال به وسیله یک آیکون وضعیت سبز رنگ نمایش داده خواهد شد.

دستگاه‌هایی که در حال حاضر از آنها استفاده نمی‌شود به وسیله یک آیکون وضعیت زرد رنگ نمایش داده خواهد شد.

دستگاه‌های غیر متصل به وسیله یک آیکون وضعیت قرمز رنگ نمایش داده خواهد شد.

ابزار NetworkInterfacesView در حالت پیش فرض تنها اطلاعات مختصری از تمام آداپتورهای شبکه را ارائه می‌کند. اگر می‌خواهید جزئیات بیشتری در مورد یک آداپتور خاص را به دست آورید تنها کافی است روی نام آن دابل کلیک کنید. با این کار یک پنجره جدید شامل اطلاعات دقیق‌تری در مورد دستگاه باز خواهد شد.

یکی دیگر از مزایای این نرم افزار نسبت به ابزار داخلی system information این است که به شما امکان می‌دهد اطلاعات مربوط به هر کدام از آداپتورهای شبکه را به صورت جداگانه ذخیره و نگهداری كنيد.

برای ذخیره جزئیات مربوط به هر دستگاه ابتدا آن را انتخاب کرده و سپس از منوی File گزینه Save selected item را انتخاب کنید. برای ذخیره جزئیات اطلاعات مربوط به تمام آیتمهای فهرست شده گزینه HTML Report – All items را انتخاب کنید.

NetworkInterfacesView اطلاعات زیر را در مورد هر آداپتور شبکه نمایش می‌دهد:

Device Name

Connection name

IP Address

Subnet mask

Default gateway

DNS Servers

DHCP information

DHCP Servers

Instance ID

Instance GUID

MTU

Status

MAC Address

برای دانلود ابزار NetworkInterfacesView  به آدرس  https://www.nirsoft.net/utils/network_interfaces.html مراجعه کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟