راهنمای خرید بهترین کارت شبکه وایرلس
امروزه، بیشتر رایانه‌های شخصی دارای کارت شبکه وایرلس در مادربردهای خود هستند، اما ممکن است متوجه شوید که اتصال سریع نیست یا کیفیت مناسبی ندارد. در این‌صورت، تهیه یک کارت شبکه وایرلس، می‌تواند به بهبود اتصال وایرلس شما کمک کند. برای انتخاب کارت شبکه مناسب سیستم خود، باید اطلاعات کافی درباره ویژگی‌های آن داشته باشید. ما در این مطلب، سعی داشته‌ایم بهترین کارت شبکه‌های موجود در بازار ایران که نظر خریداران را نیز جلب کرده‌اند، در قالب یک لیست، معرفی کنیم. برای هر مورد در لیست، ویژگی‌های کلیدی آن را ذکر کرده‌ایم تا بهتر بتوانید آن‌ها را بررسی کرده و تصمیم بگیرید.

در این مطلب، به موارد زیر پرداخته‌ایم:
کارت شبکه چیست؟
قبل از تهیه کارت شبکه وایرلس به چه نکاتی باید توجه کرد؟
معرفی بهترین کارت شبکه وایرلس

1606683296_1_0.gif

کارت شبکه چیست؟

کارت شبکه یا Network Interface Card (NIC)، یک واحد سخت‌افزاری و از تجهیزات شبکه است که کامپیوتر را برای ارتباط با سایر دستگاه‌ها، به شبکه کامپیوتری متصل می‌کند. امروزه، کارت شبکه، در مادربورد تمام کامپیوترها تعبیه می‌شود، اما شما می‌توانید در صورت نیاز به اتصالات شبکه اضافی، از کارت شبکه‌هایی که در بازار موجود هستند، تهیه کنید. به کارت شبکه، network interface controller نیز می‌گویند. بدون کارت شبکه، کامپیوترها نمی‌توانند از طریق شبکه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. می‌توان آن را یک سخت‌افزار لایه فیزیکی و لایه پیوند داده در نظر گرفت. چراکه، مدار سخت‌افزاری لازم را فراهم می‌کند تا پردازش‌های لایه فیزیکی و برخی از پردازش‌های لایه پیوند داده روی آن اجرا شود.

کارت شبکه، به‌عنوان یک واسط بین رایانه و شبکه عمل می‌کند. به‌عنوان مثال، هنگامی که کاربر یک صفحه وب را درخواست می‌کند، کامپیوتر، درخواست را به کارت شبکه منتقل می‌کند که به پالس‌های الکتریکی تبدیل می‌شود و توسط یک سرور وب در اینترنت، دریافت می‌شود. سپس، سرور با ارسال صفحه وب به کارت شبکه، به‌عنوان سیگنال‌های الکتریکی، پاسخ می‌دهد. کارت شبکه، این سیگنال‌ها را دریافت می‌کند و آن‌ها را به شکل داده‌هایی که کامپیوتر می‌‌تواند نمایش دهد، ترجمه می‌کند. برای اتصالات وایرلس، این سیگنال‌ها به صورت سیگنال‌های مغناطیسی منتقل می‌شوند.

در حالت کلی، کارت شبکه دو نوع است: کارت شبکه وایرلس و اترنت.

کارت شبکه وایرلس، دارای آنتن داخلی یا خارجی است و در جایی که ارتباط بین دستگاه‌های مختلف شبکه به‌صورت وایرلس برقرار می‌شود، کاربرد دارد. به کارت شبکه‌های وایرلس، دانگل وای‌فای نیز می‌گویند.

کارت شبکه اترنت، برای اتصال کابلی است که در آن ما باید یک سر کابل اترنت را به شکاف‌های رایانه وصل کنیم و سر دیگر کابل به دستگاه شبکه مانند مودم روتر یا سوئیچ، وصل می‌شود، به این ترتیب، دستگاه‌های مختلف برای ایجاد ارتباط، از طریق کابل، به یک‌دیگر متصل می‌شوند.

قبل از تهیه کارت شبکه وایرلس به چه نکاتی باید توجه کرد؟

خرید کارت شبکه برای کسی که اطلاع چندانی از ویژگی‌های آن ندارد، می‌تواند کمی باعث سردرگمی باشد. در این بخش، مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام خرید کارت شبکه وایرلس به آن توجه کنید را ذکر کرده‌ایم تا بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

نوع باس کارت شبکه وایرلس (نوع اتصال به دستگاه)

کارت شبکه را می‌توان بر اساس رابط‌های باس مختلف بهPCI ،PCMCIA ،PCIe و آداپتورهای شبکه USB طبقه‌بندی کرد که USB، به مدل External نیز معروف است.

سرعت مورد نیاز کارت شبکه وایرلس

سرعت، از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید هنگام خرید کارت شبکه به آن توجه کنید. مطمئن باشید که سرعت کارت شبکه‌ای که قصد خرید آن را دارید، متناسب با سرعت شبکه شما باشد. به‌عنوان مثال، اگر ارائه دهنده خدمات اینترنتی (ISP) شما فقط 1 گیگابیت سرعت ارائه دهد، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که با کارت شبکه 10 گیگابیتی به سرعت 10 گیگابیت برسید. امروزه، تقریبا تمام کارت‌های شبکه تا 150Mbps را پشتیبانی می‌کنند که برای شبکه‌های خانگی و کامپیوترهای معمولی تا 300Mbps، نیازهای کاربران را برآورده خواهد کرد. اما در صورتی‌که آن را برای کاربردهای حرفه‌ای مانند سرورها تهیه می‌کنید، می‌توانید کارت شبکه 10، 25 یا 40 گیگابیتی را به‌عنوان گزینه‌های احتمالی در نظر داشته باشید.

سیستم عامل

رایانه های شخصی‌، سرورها و غیره، از سیستم عامل‌های مختلف  پشتیبانی می‌کنند. به عنوان مثال‌، سرورهای شبکه می‌توانند روی سیستم عامل‌های Windows Server 2016 ،CentOS7 و غیره اجرا شوند. بنابراین، قبل از خرید، از پشتیبانی کارت شبکه از سیستم عامل مورد استفاده دستگاه خود، اطمینان حاصل کنید. در غیر این صورت، کارت شبکه کار نخواهد کرد.

معرفی بهترین کارت شبکه وایرلس

در ادامه، لیستی از بهترین کارت شبکه‌های وایرلس موجود در بازار ایران را معرفی کرده‌ایم. در انتخاب این لیست، فاکتورهایی مانند قیمت، سرعت و  نصب آسان و رضایت خریداران، در نظر گرفته شده است.

توجه داشته باشید که ترتیب این لیست، بر اساس قیمت، از کم به زیاد تنظیم شده است. همان‌طور که می‌دانید قیمت‌ها متغیر هستند و قیمت هر آیتمی که در لیست می‌بینید، تقریبی است.

کارت شبکه وایرلس USB مدل TL-WN725N تی پی لینک

مدل TL-WN725N یکی بهترین کارت شبکه‌های موجود برای کامپیوترها و تلوزیون‌ها است و به‌عنوان یک آداپتور USB وایرلس N Nano، به کاربران اجازه می‌دهد تا یک کامپیوتر رومیزی یا نوت بوک را با حداکثر سرعت 150 مگابیت بر ثانیه، به یک شبکه وایرلس متصل کنند که برای پخش ویدئو، پخش صدا و بازی‌های آنلاین ایده‌آل است. این کارت شبکه با سایز کوچکی که دارد، فصای بسیار کمی اشغال می کند و مناسب استفاده روزمره است. این کارت شبکه، از استاندارد WMM پشتیبانی می‌کند و دارای حالت SoftAP است.

مشخصات اصلی

استاندارد: IEEE 802.11n, IEEE 802.11g, IEEE 802.11b

رابط: USB 2.0

سرعت: 150 Mbps

سیستم عامل:  Windows 10/8.1/8/7/XP, Mac OS X, Linux

 

کارت شبکه وایرلس USB مدل DWA-121 دی لینک

کارت شبکه DWA-121 از برند دی لینک، از فناوریWireless N-150  استفاده می‌کند که از طریق استاندارد 802.11g/b، باعث افزایش سرعت و برد بیشتر می‌شود و اتصال وایرلس سریع‌تر و مطمئن‌تری را ارائه می‌دهد. این کارت شبکه، با سرعت 150 مگابیت بر ثانیه، یک گزینه مناسب و مقرون‌به‌صرفه برای کارهای روزمره مانند انتقال فایل، وبگردی است.

مشخصات اصلی

استاندارد: IEEE 802.11n, IEEE 802.11g, IEEE 802.11b

رابط: USB 2.0

سرعت: 150 Mbps

سیستم عامل:  Windows 8 ،Windows 7 ، Windows Vista ، Windows XP

 

کارت شبکه وایرلس USB مدل W311MI تندا

کارت شبکه W311MI از تندا، یک کارت شبکه USB وایرلس با سرعت انتقال 3 برابر سریع‌تر از دستگاه‌های 802.11g است. این کارت شبکه، دارای طراحی فشرده و جمع‌وجور است که در درگاه USB رایانه شما با اشغال کردن حداقل فضا، قرار می‌گیرد و آن را برای استفاده در سفرها یا در محیط کاری شلوغ، ایده‌آل می‌کند.

مشخصات اصلی

استاندارد: IEEE 802.11n, IEEE 802.11g, IEEE 802.11b

رابط: USB 2.0

سرعت: 150 Mbps

سیستم عامل:  windows10,Windows 8.1,Windows 8,Windows 7,Windows XP,Mac OS X 10.7~10.10, Linux

 

کارت شبکه وایرلس USB مدل DWA-131 دی لینک

کارت شبکه DWA-131، سیگنال Wi-Fi را بهبود بخشیده و به شما امکان می‌دهد به هر شبکه وایرلس N300 متصل شوید. همچنین، فناوری D-Link Wireless N، محدوده وایرلس شما را افزایش می‌دهد. این کارت شبکه، برای مسافرت یا فضای کاری ایده‌آل است و از طراحی جمع‌وجوری برخوردار است که فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند.

مشخصات اصلی

استاندارد: IEEE 802.11n, IEEE 802.11g, IEEE 802.11b

رابط: USB 2.0

سرعت: 300 Mbps

سیستم عامل: Windows 10, 8.1, 8, 7, Vista, XP (x86/x64)

 

کارت شبکه وایرلس USB مدل W311MA تندا

کارت شبکه مدل W311MA از تندا، با حداکثر سرعت 150Mbps، امکان انتقال داده را فراهم می‌کند. این کارت شبکه، به محض وصل شدن، به‌صورت خودکار و بدون درایوری از CD-ROM، نصب می‌شود و این امکان را به شما می‌دهد تا یک اتصال اینترنتی را به‌راحتی، راه‌اندازی کنید.

مشخصات اصلی

استاندارد: IEEE 802.11n, IEEE 802.11g, IEEE 802.11b

رابط: USB 2.0

سرعت: 150 Mbps

سیستم عامل:  Windows 10,Windows 8.1, Windows 8,Windows 7, Windows Vista, Windows XP, Mac OS X 10.7~10.10, Linux

 

کارت شبکه وایرلس USB مدل D1 DWA-123 دی لینک

کارت شبکه DWA-123 دی لینک، یکی از بهترین‌های این برند است که آنتن‌دهی بسیار خوبی دارد. این کارت شبکه، با حداکثر سرعت 150Mbps و با به‌کارگیری فناوری Wireless N 150 که سرعت و برد وای‌فای را افزایش می‌دهد، برای استفاده روزمره مانند وبگردی و انتقال فایل، کاملا مناسب است.

مشخصات اصلی

استاندارد: IEEE 802.11n, IEEE 802.11g, IEEE 802.11b

رابط: USB 2.0

سرعت: 150 Mbps

سیستم عامل: Windows 8, 7, Vista, or Windows XP SP3
 

کارت شبکه وایرلس PCI Express مدل TL-WN881ND تی پی لینک

کارت شبکه TL-WN881ND از تی پی لینک، به شما امکان می‌دهد کامپیوتر خود را به شبکه وایرلس متصل کرده و به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشید. این کارت شبکه ، امکان اتصالات پرسرعت با سرعت 300Mbps را برای کاربران فراهم می‌کند که برای بازی‌های آنلاین یا حتا پخش ویدئو HD بسیار مناسب است. همچنین با پشتیبانی از فناوری MIMO، سیگنال قوی‌تر، پوشش وایرلس گسترده‌تر، عملکرد و ثبات بهتر را ارائه می‌دهد.

مشخصات اصلی

استاندارد: IEEE 802.11n, IEEE 802.11g, IEEE 802.11b

رابط: PCI Express(x1)

سرعت: 300 Mbps

سیستم عامل:  Windows 10/8.1/8/7 ,Linux

 

کارت شبکه وایرلس USB مدل USB-AC68 AC1900 ایسوس

کارت شبکه مدل USB-AC68 ایسوس، یکی از بهترین و سریع‌ترین کارت شبکه‌های موجود در بازار است. این کارت شبکه، با رابط USB 3.0، سرعت انتقال اطلاعات را تا 10 برابر افزایش می‌دهد. USB-AC68، دارای طراحی قدرتمند MIMO 3x4 با 2 آنتن خارجی است که پوشش وای‌فای عالی را ارائه می‌دهد.

استاندارد: IEEE 802.11 a/b/g/n/ac

رابط: USB 3.0

سرعت: 1300 Mbps (5GHz) ، 600 Mbps (2.4GHz)

سیستم عامل:Windows 10 ،Windows 8.1 ، Windows 7، Mac OS X 10.7، Mac OS X 10.8، Mac OS X 10.10، Mac OS X 10.11

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟