خطاهای رایج پروتکل HTTP
پیغام خطای Bad Request 400 چیست و چگونه می‎‌توان آن را برطرف کرد؟
خطای 400 Bad Request زمانی رخ می‎دهد که یک درخواست فرستادم شده به سرور وب‌سایت نادرست یا خراب باشد و سروری که این درخواست را دریافت کرده نتواند آن را شناسایی کند. هر از گاهی این مشکل در خود وب‌سایت نیز اتفاق می‎افتد و شما کار زیادی در این رابطه نمی‎توانید انجام دهید. اما اغلب اوقات این مشکل به دست شما قابل حل است، مثلا ممکن است شما آدرس را اشتباه تایپ کرده باشید و یا شاید کش مرورگر شما باعث این مشکل شده باشد.

1606683296_1_0.gif

خطای 400 Bad Request چیست؟

یک خطای 400 Bad Request زمانی رخ می‎دهد که یک سرور نمی‎تواند درخواستی که برای آن ارسال شده است را درک کند. این خطا به این دلیل 400 نامگذاری شده است زیرا یک کد وضعیت HTTP است که سرور وب برای توصیف این نوع خطا از آن استفاده می‎کند.

خطای 400 Bad Request می‎تواند به این دلیل اتفاق بیافتد که یک خطای ساده در این درخواست وجود دارد. مثلا شما آدرس URL  را به اشتباه وارد کرده‎اید و سرور در پاسخ به دلایلی نمی‎تواند یک خطای 404 را ارسال کند. و یا شاید مرورگر وب شما سعی دارد از یک کوکی تاریخ گذشته یا نامعتبر استفاده کند. بعضی از سرورهایی که به درستی پیکربندی نشده‎اند نیز ممکن است به جای ارسال یک پیغام خطای سودمندتر یک خطای 400 را ارسال کنند. برای مثال، وقتی شما سعی می‎کنید یک فایل را آپلود کنید که برای سایت بیش از اندازه بزرگ است، ممکن است به جای دریافت خطایی قابل فهم و مشخص که به شما اعلام می‎کند حداکثر اندازه فایل چه میزان می‎تواند باشد تنها یک خطای 400 را دریافت کنید.

درست مثل خطای 404 و خطای 502، طراحان وب‌سایت می‎توانند ظاهر خطای 400 را نیز سفارشی کنند. بنابراین شما ممکن است در وب‌سایت‎های مختلف با صفحات 400 با ظاهرهای متفاوتی برخورد کنید. همچنین ممکن است وب‌سایت‎ها از اسامی‎ متفاوتی نیز برای این خطا استفاده کنند. برای نمونه، شما ممکن است پیغام‎هایی شبیه به این را در زمان بروز خطا مشاهده کنید:

  • 400 Bad Request
  • 400 – Bad request. The request could not be understood by the server due to malformed syntax. The client should not repeat the request without modifications
  • Bad Request – Invalid URL
  • Bad Request. Your browser sent a request that this server could not understand
  • HTTP Error 400. The request hostname is invalid
  • Bad Request: Error 400
  • HTTP Error 400 – Bad Request

اغلب اوقات شما می‎توانید کاری برای رفع این پیغام خطای 400 انجام دهید، اما به دلیل ماهیت مبهم این خطا پیدا کردن راه درست مواجهه با آن می‎تواند چالش برانگیز باشد. در ادامه با برخی کارهایی که شما در این رابطه می‎توانید انجام دهید آشنا خواهید شد.

صفحه را نوسازی کنید

نوسازی یا Refresh صفحه کاری است که همیشه ارزش امتحان کردن را دارد. بعضی اوقات خطای 400 موقتی است و با یک بار نوسازی ساده صفحه وب ممکن است برطرف شود. اغلب مرورگرها برای نوسازی از کلید میانبر F5 استفاده می‎‌کنند و همچنین یک دکمه Refresh در قسمتی از نوار آدرس آنها نیز برای انجام این کار تعبیه شده است. هر چند خیلی از اوقات چنین کاری مشکل را برطرف نمی‎‌کند، اما امتحان کردن آن نیز فقط یک ثانیه از وقت شما را می‎‌گیرد.

آدرس را دوباره بازبینی کنید

رایج‎ترین علت بروز خطای 400 اشتباه در نوشتن آدرس URL است. اگر خودتان یک URL را در نوار آدرس مرورگر تايپ می‎کنید، احتمال تایپ اشتباه آن وجود دارد. همچنین اگر شما روی یک لینک در یک صفحه وب دیگر کلیک کرده‎اید و با خطای 400 مواجه می‎شوید، اینجا نیز این احتمال وجود دارد که این لینک اشتباه تایپی داشته یا درست آدرس مقصد را لینک نکرده باشد. آدرس را بررسی کنید و ببینید آیا اشتباهی در آن وجود دارد. همچنین نمادهای ویژه موجود در URL را نیز بررسی کنید، به ویژه آنهایی که شما کمتر در یک URL با آن برخورد می‎کنید.

یک جستجو انجام دهید

اگر آدرس URL که شما قصد دسترسی به آن را دارید توصیفی است و یا شما تا حدودی نام مقاله یا صفحه‎ای که انتظار دریافت کردنش را دارید می‎شناسید، می‎توانید از این کلمات کلیدی موجود در آدرس برای جستجوی این صفحه در وب‌سایت استفاده کنید. در مثال زیر، شما نمی‎توانید به درستی از روی خود آدرس URL تشخیص دهید که آیا اشتباه تایپی وجود دارد یا خیر، اما می‎توانید کلماتی را از نام مقاله مشاهده کنید.

با در اختیار داشتن چنین اطلاعاتی، شما می‎توانید با این کلمات کلیدی محتوای وب‌سایت را جستجو کرده و به صفحه مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید.

چنین راهکاری در مواردی که وب‌سایتی که شما قصد دسترسی به آن را دارید اگر به هر دلیلی URL را تغییر داده باشد و یا آدرس قدیمی‎ را به آدرس جدید ارجاع نداده باشد نیز قابل انجام است.

در صورتی که وب‌سایتی که شما در آن هستید بخش جستجوی اختصاصی ندارد می‎توانید از گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری که مایل هستید استفاده کنید. فقط فراموش نکنید که در عبارت جستجوی خود از عملگر site: برای جستجوی در همین وب‌سایت استفاده کنید.

در تصویر زیر، ما از گوگل برای جستجوی عبارت site:howtogeek.com focal length استفاده کرده‎ایم تا تنها سایت howtogeek.com برای این کلمات کلیدی جستجو شود.

کوکی‎ها و کش مرورگر خود را پاکسازی کنید

خیلی از وب‌سایت‎ها (از جمله گوگل و یوتیوب) خطای 400 را به این دلیل ارسال می‎کنند که کوکی هایی که آنها می‎خوانند یا خراب هستند و یا بیش از اندازه قدیمی‎ شده‎اند. بعضی از افزونه‎های نصب شده روی مرورگر نیز می‎توانند کوکی های شما را تغییر داده و باعث خطای 400 شوند. همچنین این امکان نیز وجود دارد که مرورگر شما یک نسخه خراب از صفحه‎ای را که شما سعی در باز کردن آن دارید را کش کرده باشد.

برای آزمایش چنین احتمالاتی، شما باید کوکی ها و حافظه کش مرورگر خود را پاک کنید. پاکسازی کش تاثیر چندانی در تجربه شما از وبگردی ندارد، اما بعضی وب‌سایت‎ها ممکن است برای بارگیری به چند ثانیه زمان بیشتری نیاز داشته باشند چرا که باید تمام داده‎های کش شده قبلی را دوباره دانلود کنند. پاک کردن کوکی ها نیز به این معنا است که شما باید اطلاعات ورود به اغلب وب‌سایت‎ها را دوباره وارد کنید.

DNS خود را تخلیه کنید

کامپیوتر شما ممکن است رکوردهای DNS تاریخ گذشته را ذخيره سازی کرده باشد که باعث بروز چنین خطاهايی می‎شود. یک تخلیه ساده رکوردهای DNS ممکن است بتواند به رفع مشکل کمک کند. روش انجام این کار ساده است و انجام آن مشکلی به وجود نخواهد آورد.

اندازه فایل را بررسی کنید

اگر شما یک فایل به یک وب‌سایت آپلود می‎کنید و در حین انجام این کار با خطای 400 مواجه می‎شوید، این احتمال وجود دارد که فایل شما برای آپلود بیش از اندازه بزرگ باشد. سعی کنید یک فایل کوچک‎تر آپلود کنید و ببینید آیا واقعا دلیل این مشکل همین موضوع است.

وب‌سایت های دیگری را امتحان کنید

اگر در زمان باز کردن تنها یک وب‌سایت پیغام خطای 400 را دریافت می‎کنید، سعی کنید سایت‎های دیگری را نیز امتحان کنید و ببینید آیا این مشکل همچنان باقی است. اگر این‎گونه است احتمالا مشکلی در کامپیوتر یا تجهيزات شبکه شما رخ داده است و موضوع ربطی به وب‌سایتی که شما قصد باز کردن آن را دارید ندارد.

کامپیوتر و سایر تجهيزات شبکه خود ری‎استارت کنید

این راهکار ارتباط چندانی با این مشکل ندارد، اما ری‎استارت کردن کامپیوتر و به ویژه تجهيزات شبکه (مثل روتر یا مودم) یک راهکار عمومی‎ برای رهایی از مشکلات مربوط به سرور است و امتحان آن ضرری ندارد.

با وب‌سایت تماس بگیرید

اگر تمام راهکارهای معرفی شده را امتحان کردید و این خطا همچنان پابرجا بود، به احتمال زیاد خود وب‌سایت است که با مشکل مواجه شده است. سعی کنید از طریق صفحه ارتباط با ما با این وب‌سایت یا صفحات اجتماعی با آنها تماس بگیرید و آنها را از این مشکل مطلع سازید تا در جهت رفع آن اقدام کنند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.
برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟