ذخیره مخاطب از طریق QR Code
چگونه در واتساپ از طریق QR Code مخاطب جدید اضافه کنیم؟
بطور کلی افزودن مخاطبین جدید در واتساپ، عملی زمانبر است. ابتدا باید شماره فرد موردنظر را در گوشی خود ذخیره کنید، سپس واتساپ خود را Refresh کرده و پس از جستجوی مخاطب ، به او پیام دهید. خبر خوب برای تمامی کاربران واتساپ این است که این برنامه در آخرین بروزرسانی خود امکان ذخیره‌سازی مخاطبین را به روشی ساده و با استفاده از QR Code فراهم کرده است.

1606683296_1_0.gif

QR Code یک بارکد دوبعدی‌ست که می‌توان اطلاعات متنی از قبیل لینک، اطلاعات تماس و بسیاری موارد دیگر را در آن درج کرد. اگرچه این بارکد در ابتدای پیدایش فقط در حیطه تبلیغات استفاده میشد اما در حال حاضر در بسیاری از موارد به ما کمک می‌کند. برای مثال دیگر نیاز نیست که نگران حفظ کردن رمز Wi-Fi پیچیده خود باشید. با اسکن یک بارکد به راحتی می‌توانید به Wi-Fi متصل شوید. همچنین این بارکد در واتساپ به شما کمک می‌کند که بدون درج دستی شماره‌ها و تنها با استفاده از اسکن QR Code ، مخاطبین خود را اضافه کنید. هنگامی که QR Code را اسکن می‌کنید واتساپ به شما اجازه می‌دهد که مخاطب مربوطه را ذخیره کرده و پس از ذخیره شماره ، صفحه چت مخاطب موردنظر بصورت خودکار باز خواهد شد.

ساخت QR Code در واتساپ

برای مشاهده QR Code در پروفایل خود مراحل زیر را دنبال کنید:

گام اول:

برنامه واتساپ را در گوشی خود باز کنید.

گام دوم:

همانند تصویر زیر، روی آیکون سه نقطه در بالای صفحه لمس کنید.

ساخت QR Code در واتساپ

گام سوم:

روی Settings ضربه بزنید.

ساخت QR Code در واتساپ

گام چهارم:

در این بخش، روی آیکون QR Code که در کنار اسم شما قرار دارد ضربه بزنید.

ساخت QR Code در واتساپ

گام پنجم:

در تب  MY CODE بارکد یا همان QR Code خودتان وجود دارد و در صورتی که بخواهید شماره خود را به کسی که در کنار شماست بدهید، فقط کافی‌ست این کد را به او نشان داده تا از طریق اسکن این کد ، براحتی بتواند شماره شما را ذخیره کند.

ساخت QR Code در واتساپ

اشتراک‌گذاری QR Code واتساپ با دیگران

برای اشتراک‌گذاری QR Code خود با دیگران، شما می‌توانید براحتی از بارکد خود اسکرین‌شات گرفته و آن را برای دوستان خود ارسال کنید، همچنین می‌توانید با کلیک روی آیکون اشتراک‌گذاری در صفحه مشاهده QR Code، بارکد خود را به اشتراک بگذارید.

اشتراک‌گذاری QR Code واتساپ با دیگران

می‌توانید این کد را از طریق واتساپ، ایمیل، فیسبوک و یا هر پیام‌رسان دیگری با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

افزودن مخاطب واتساپ از طریق QR Code

برای افزودن مخاطبین از طریق QR Code در واتساپ، فقط کافی‌ست که طبق مراحل زیر کد شخص موردنظر را اسکن کنید:

وارد برنامه واتساپ شده، سپس به قسمت Settings رفته و روی آیکون QR Code در کنار اسم خود ضربه بزنید. در این بخش، روی تب SCAN CODE ضربه بزنید تا صفحه اسکن دوربین فعال شود.

افزودن مخاطب واتساپ از طریق QR Code

در صورتی که برای اولین بار است که به این قسمت می‌روید به شما هشدار داده می‌شود که واتساپ برای افزودن مخاظبین از طریق QR Code باید از دوربین شما استفاده کند. طبق تصاویر زیر ابتدا روی CONTINUE و سپس روی ALLOW ضربه بزنید.

افزودن مخاطب واتساپ از طریق QR Code

افزودن مخاطب واتساپ از طریق QR Code

سپس دوربین خود را درست روبروی QR Code موردنظر بگیرید، بطوریکه بارکد بطور کامل داخل باکس اسکن قرار گیرد. پس از اسکن بارکد، مخاطب شما شناسایی شده و واتساپ از شما درخواست می‌کند که مخاطب را اضافه کنید. روی Add To Contacts ضربه بزنید.

افزودن مخاطب واتساپ از طریق QR Code

می‌توانید جزئیات مربوط به مخاطب موردنظر را در صفحه بعدی تکمیل کرده و تغییرات را ذخیره کنید. پس از ذخیره تغییرات، مخاطب جدید در واتساپ اضافه شده و صفحه چت آن مخاطب برای شما باز می‌شود و مانند تصویر زیر یک پیام به شما نشان داده می‌شود که بیان می‌کند مخاطب شما از طریق QR Code اضافه شده است.

افزودن مخاطب واتساپ از طریق QR Code

استفاده از QR Codeها باعث صرفه‌جویی در وقت شده و ذخیره شماره تلفن را برای کاربران آسان‌تر می‌کند. همچنین با استفاده از QR Codeهای واتساپ ، نیار به تایپ شماره تلفن نداشته و براحتی می‌توانید مخاطبان خود را در گوشی خود ذخیره کنید.

توجه: در صورتی که گزینه SCAN QR CODE را در واتساپ پیدا نکردید، باید واتساپ خود را بروزرسانی کنید.

در این مطلب سعی کردیم به شما آموزش دهیم که چگونه از قابلیت QR Code در واتساپ برای ذخیره مخاطبین خود استفاده کنید. در صورتی که این مطلب برایتان مفید بوده خواهشمندیم آن را به اشتراک گذاشته و با نظرات و پیشنهادات خود ما را در ارائه مطالب بهتر یاری کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟