ترجمه با دوربین موبایل
چگونه از دوربین گوشی‌ برای ترجمه استفاده کنیم
آیا ترجمه با دوربین گوشی‌های هوشمند امکان پذیر است؟ بله! شما هم می‌توانید از دوربین گوشی هوشمند خود برای ترجمه عبارات و متون از زبان‌های مختلف استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم به شما نشان دهیم که چگونه به کمک نرم‌افزار Google Translate و با استفاده از دوربین گوشی همراه خود به راحتی کار ترجمه را انجام دهید.

1606683296_1_0.gif

به کمک نرم‌افزار Google Translate قادر خواهید بود هر چیزی را ترجمه کنید مثلا اگر نیاز به ترجمه منوی یک رستوران، و یا تابلوهای راهنمایی رانندگی در یک کشور دیگر را دارید،  می‌توانید روی این نرم‌افزار حساب کنید.

استفاده از نرم‌فزار Google Translate برای ترجمه توسط دوربین گوشی هوشمند

Goolge Translate یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای اندرویدی موجود در گوگل‌پلی است که با تایپ کردن در آن می‌توان از ۱۰۳ زبان عملیات ترجمه را انجام داد. همچنین این نرم‌افزار قابلیتی دارد که به کمک دوربین گوشی هوشمند شما تصاویر را گرفته و فورا متن آن را از ۳۸ زبان ترجمه کند. حالا بیایید ببینیم چطور می‌توان این کار را انجام داد:

گام اول: در ابتدا آخرین نسخه Google Translate را از گوگل‌پلی دانلود و نصب کنید. این اپلیکیشن هم در اندروید و هم در iOS در دسترس است.

گام دوم: پس از نصب، این نرم‌افزار را اجرا کرده و حال باید تنظیمات ابتدایی آن را انجام دهید. ابتدا زبان اصلی خود و سپس زبانی که معمولا از آن ترجمه می‌کنید را انتخاب و گزینه Finished را انتخاب کنید.

استفاده از دوربین برای ترجمه

گام سوم: اکنون با لمس گزینه دوربین در این نر‌م‌افزار دوربین شما فعال می‌شود تا بتواند تصویری که قصد ترجمه متن آن را دارید، دریافت کند.

استفاده از دوربین برای ترجمه

گام چهارم: با انجام این کار Google Translate به صورت اتوماتیک شروع به ترجمه متن تصویر خواهد کرد.

استفاده از دوربین برای ترجمه

تمام شد! حالا قادر هستید کار ترجمه با دوربین گوشی هوشمند را انجام دهید. کافیست هر وقت که نیاز به ترجمه داشتید نرم‌افزار Google Translate را اجرا کرده و متن‌هایی که در اطراف خود مشاهده می‌کنید  را با استفاده از دوربین گوشی هوشمندتان ترجمه کنید.

لینک دانلود نرم‌افزار Google Translate:

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟