یک مترجم همیشه آنلاین
چگونه می‌توانیم از مترجم آفلاین گوگل روی گوشی اندرویدی استفاده کنیم؟
مترجم گوگل یکی از کاربردی‌ترین ابزارهایی است که امروزه همه کاربران به ویژه آن‌هایی که قصد سفر به کشورهای خارجی را دارند به آن نیاز دارند. کاربران در اغلب موارد از سرویس تحت وب این مترجم روی کامپیوتر شخصی خود استفاده می‌کنند، اما گوگل برنامه کاربردی این سرویس را برای کاربران پلتفرم اندروید ارائه کرده است که به آن‌ها اجازه می‌دهد حتا به شکل آفلاین نیز بتوانند از آن استفاده کرده و ترجمه‌ای از زبان‌های مختلف را در اختیار داشته باشند. اما برای آن‌که بتوانید به شکل آفلاین از این برنامه استفاده کنید باید دیکشنری‌های مدنظر خود را دانلود کنید.

1606683296_1_0.gif

دانلود یک دیکشنری خاص به شما اجازه می‌دهد در شرایطی که به اینترنت دسترسی ندارید از این ابزار استفاده کنید. پیشنهاد ما این است که دیکشنری مربوط به زبان مورد نظر خود را دانلود کنید تا بدون نیاز به اینترنت بتوانید از آن استفاده کنید. فراموش نکنید که این برنامه به شکل آفلاین نیز به شما اجازه می‌دهد به کلمات زبان مبدا نیز گوش دهید. در حال حاضر این برنامه از 59 زبان مختلف به شکل آفلاین پشتیبانی می‌کند.

چگونه می‌توانیم دیکشنری مربوط به زبان‌های مختلف را برای مترجم گوگل دانلود کنیم؟

اگر برنامه فوق را روی گوشی خود نصب نکرده‌اید با مراجعه به آدرس Google Translate می‌توانید برنامه یاد شده را دانلود کرده و نصب کنید. ابتدا برنامه مترجم گوگل را باز کرده و یکی از زبان‌های منبع که در بالای صفحه نشان داده شده است را لمس کنید. با این‌کار صفحه‌ای ظاهر می‌شود که در آن فهرست همه زبان‌هایی که از سوی مترجم گوگل پشتیبانی می‌شود نشان داده می‌شود.

برای هر زبانی که امکان دانلود آفلاین دیکشنری وجود داشته باشد آیکنی برای دانلود ظاهر می‌شود. آیکن مربوط به دانلود را لمس کنید تا دیکشنری روی گوشی اندرویدی شما دانلود شده و ذخیره‌سازی شود. مترجم گوگل به شما اجازه می‌دهد مقدار فضایی که دانلود یک دیکشنری روی گوشی شما اشغال می‌کند را مشاهده کنید. هر زبان بیشتر از 45 مگابایت حافظه گوشی را اشغال نمی‌کند. برای دانلود هر دیکشنری دکمه Download را لمس کنید. هر دیکشنری که دانلود شود در کنارش تیک دانلود قرار می‌گیرد.

اما برای دانلود آفلاین زبان‌ها راهکار دیگری نیز پیش روی شما قرار دارد. برای این منظور منوی همبرگری برنامه را لمس کرده و سپس گزینه Offline Translations را لمس کنید. با این‌کار فهرستی از همه زبان‌هایی که قابل دانلود شدن هستند را مشاهده می‌کنید.

چطور می‌توانیم زبان‌های دانلود شده برای مترجم گوگل را حذف کنیم؟

هر زمان که احساس کردید دیگر نیازی به زبان آفلاین ندارید یا با کمبود فضا روی گوشی اندرویدی روبرو شدید، به راحتی می‌توانید زبانی که دانلود کرده‌اید را پاک کنید. برای این منظور باید برنامه مترجم گوگل را اجرا کرده، منو برنامه را لمس کرده و گزینه offline Translations را انتخاب کنید. در فهرست زبان‌های نشان داده شده، آیکن سطل زباله که در مقابل زبان‌های دانلود شده قرار گرفته است را لمس کنید. پنجره‌ای ظاهر می‌شود که در خصوص حذف زبان انتخاب شده سوال می‌کند. گزینه Remove را انتخاب کنید.

راهکار دیگری که پیش روی شما قرار دارد از طریق منوی برنامه است. منوی برنامه را لمس کرده و سپس گزینه Offline Translations را لمس کرده و سپس گزینه سطل زباله را لمس کنید تا زبان دانلود شده حذف شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟