اگر کامپیوتر شما کند کار می‌کند شاید وقت آن رسیده رم سیستم را افزایش دهید
چگونه بفهمیم کامپیوتر ما چه مقدار رم دارد؟
آیا سرعت کامپیوتر شما نسبت به گذشته کمتر شده است؟ شاید احتیاج به "رم" بیشتری دارید. اما از کجا بفمهیم که سیستمی که در اختیار داریم چقدر رم دارد؟ در این مقاله به شما نشان می‌دهیم که چگونه مقدار رم سیستم خود را چک کنید.

1606683296_1_0.gif

اگر کامپیوتر شما کند شده، خیلی سنگین کار می‌کند، دائما فریز می‌کند، یا حتی خطای "low memory" می‌دهد احتمالا باید رم دستگاه را افزایش دهید. اما اول از همه باید بدانید چه مقدار رم روی سیستم نصب است.

چگونه بفهمیم چه مقدار رم در ویندوز 10 داریم؟

چگونه بفهمیم چه مقدار رم در ویندوز 10 داریم؟

اگر ویندوز 10 روی کامپیوتر خود نصب کرده‌اید، چک کردن مقدار رم کار ساده‌ای است. روی منوی استارت کلیک کنید، کلمه "about" را تایپ کنید و وقتی عبارت "About Your PC" روی صفحه ظاهر شد دکمه Enter را فشار دهید.

نوار میله‌ای را به پایین بکشید و زیر بخش Device Specifications، دنبال نام "Installed RAM" بگردید. به‌همین راحتی متوجه می‌شوید که سیستم شما چقدر رم دارد.

چگونه بفهمیم چه مقدار رم در ویندوز 7 داریم؟

چگونه بفهمیم چه مقدار رم در ویندوز 7 داریم؟

اگر هم‌چنان از ویندوز 7 استفاده می‌کنید، زمان شما رو به‌پایان است چرا که مایکروسافت به‌زودی پشتیبانی خود از این سیستم‌عامل را رسما خاتمه می‌دهد. با این‌حال، اگر می‌خواهید ببینید که چه مقدار رم دارید روی منوی استارت کلیک کنید، روی Computer کلیک راست کنید و سپس گزینه Properties را انتخاب کنید. با این کار پنجره‌ای نمایش داده می‌شود که مشخصات اولیه کامپیوتر در آن دیده می‌شود. در زیر System، خطی را می‌بینید که نشان می‌دهد میزان رم نصب شده روی سیستم چقدر است.

چگونه بفهمیم روی سیستم مک چه مقدار رم داریم؟

چگونه بفهمیم روی سیستم مک چه مقدار رم داریم؟

کاربران مک برای چک کردن مشخصات کامپیوتر خود کار ساده‌ای دارند. اگر شما هم کاربر مک هستید کافی است روی آیکون Apple که در گوشه بالا سمت چپ صفحه قرار دارد کلیک کنید، بعد از آن About This Mac را انتخاب کنید. در زبانه Overview یک لیست ساده از مشخصات سیستم را می‌بینید. یکی از این موارد مقدار رمی است که روی سیستم نصب شده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.
برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟

دیدگاه‌ها

تصویر امیرعلی
امیرعلی

خیلی ممنون به کارم اومد


تصویر علیرضا
علیرضا

سلام

روی گرافیک 4 و رم 4 هم میاره؟