نحوه اتصال مودم روتر به تلفن
چگونه یک تلفن را به مودم روتر وصل کنیم؟
مودم‌های روتر برای اتصال به شبکه‌های کامپیوتری مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر نمی‌دانید که چگونه باید کابل تلفن را بین روتر و دستگاه تلفن به اشتراک بگذارید این مطلب را مطالعه کنید.

1606683296_1_0.gif

مودم‌های روتر برای اتصال به شبکه کامپیوتری مورد استفاده قرار می‌گیرند. در فرآیندی که به آن مدولاسیون گفته می‌شود، مودم‌ها سیگنال داده‌ای را که از کامپیوتر می‌آید به یک سری از اصوات قابل شنیدن ترجمه می‌کنند. سپس این اصوات از طریق خط تلفن به یک کامپیوتر راه دور انتقال داده می‌شوند و بعد از آن تحت فرآیند دیگری که دمودلاسیون نامیده می‌شود به سیگنال‌های داده ترجمه می‌شوند. مودم‌هایی که روی برد قرار می‌گیرند مشخصا دارای دو پورت شبیه جک‌های تلفن هستند. اگر خط تلفن بین مودم روتر و یک دستگاه تلفن با سیم مشترک باشد، خیلی مهم است که حتما خط تلفن به جک مختص به خود وصل شود، در غیر اینصورت مودم اگر بتواند به شبکه وصل شود سرعت آن بسیار پایین خواهد بود.

چگونه یک تلفن را به مودم روتر وصل کنیم؟

مرحله اول

یک سر اولین کابل تلفن را به جک داخل دیوار وصل کنید. سر دیگر کابل را به پورت "Line" که روی مودم روتر قرار دارد وصل کنید.

مرحله دوم

یک سر کابل تلفن دوم را به جک ورودی تلفن وصل کنید. سر دیگر آن را هم به پورت "Phone" روی مودم روتر وصل کنید. توجه داشته باشید که ممکن است پورت "Phone" به جای این که با کلمه "Phone" مشخص شده باشد عکس تلفن کنار آن وجود داشته باشد.

مرحله سوم

گوشی تلفن را بردارید. باید بوق آزاد بشنوید. اگر بوق آزاد نمی‌شنوید اتصالات کابل را چک کنید تا مطمئن شوید که همه چیز درست باشد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟