10راهکار برای افزایش سرعت کامپیوتر
چگونه سرعت کامپیوتر را افزایش دهیم؟
پس از گذشت مدتی از کار کردن با کامپیوترها سرعت آن‌ها دچار افت می‌شود و مانند روزهای اول با همان سرعت و عملکرد بالا نمی‌توانیم از آن استفاده کنیم.
اما راهکارهایی هستند که باعث می‌شوند سرعت کامپیوتر با حدودی بالا برود که در این مقاله به توضیح این نکات می‌پردازیم.

1606683296_1_0.gif

با پیشرفت تکنولوژي و نرم‌افزارها سیستم موردنیاز برای پشتیبانی از نرم‌افزارهای جدید به مراتب بالاتر رفته و با نصب این نرم‌افزار سرعت کامپیوترها دچار افت می‌شود. اما این نرم‌افزارها ممکن است جز نرم‌افزارهای کاری ما باشند و حذف آن‌ها ممکن نباشد و تنها راه این است که سرعت کامپیوتر را افزایش دهیم.

دراین مقاله چندین راهکار به شما اراِيه می‌دهیم که باعث می‌شود سرعت کامپیوترتان افزایش یابد.

1. اپلیکیشن Glay Utilities5 برای افزایش سرعت کامپیوتر

این اپلیکیشن جز یکی از بهترین اپلیکیشن‌هایی است که باعث افزایش سرعت سیستم می‌شود.

کارکرد این برنامه به این صورت است که با حذف فایل‌های زائد و اسکن کامل سیستم باعث بهبود عملکرد کامپیوتر می‌شود.

2. ارتقا RAM برای افزایش سرعت کامپیوتر

چگونه سرعت کامپیوتر را افزایش دهیم؟

در بحث سخت‌افزاری سیستم بدون شک رم تاثیر بسیار زیادی بر عملکرد سیستم دارد. با افزایش رم می‌توان بازی‌های ویدیویی را سرعت و کیفیت بالا اجرا نمود. استفاده از رم ۸ یا دو رم ۸ باهم تاثیر بسیار بالایی دارد و طبیعتا هرچه رم شما بالاتر باشد سرعت و عملکرد کامپیوتر هم بالاتر است.

3. کارت گرافیک

چگونه سرعت کامپیوتر را افزایش دهیم؟

یکی از دیگر از راهکارهای سخت‌افزاری افزایش سرعت کامپیوتر ارتقا کارت گرافیک است.

پیشنهادی برای استفاده ازمدل کارت گرافیک نداریم باید سیستم شما توسط یک متخصص بررسی گردد و متناسب با سیستم کارت گرافیک را ارتقا دهید.

4. پاکسازی هارددیسک برای افزایش سرعت کامپیوتر

چگونه سرعت کامپیوتر را افزایش دهیم؟

افزایش  فضای مصرفی هارد دیسک باعث کاهش سرعت کامپیوتر می‌شود و هرازچندگاهی با حذف فایل‌های اضافه و بدردنخور می‌توانید فضای هارد را آزاد کنید و سرعت سیستم را افزایش دهید. برای حذف فایل‌های اضافه دکمه ویندوز را فشار دهید و کلمه RUN را سرچ کنید سپس در کادر باز شده کلمه %TEMP% را بنویسید و OK را بزنید. در پنجره باز شده یک سری پوشه خواهیددید که به کاربردی ندارند و صرفا فضای هارد را اشغال کرده‌اند، با حذف این فایل هیچ مشکلی در قسمت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سیستم شما پیش‌نخواهد آمد و صرفا باعث آزادسازی هارد شما می‌شود.

5. غیرفعال کردن برنامه‌های استارتاپی

هنگام روشن کردن کامپیوتر برنامه‌های استارتاپی فعال می‌شوند، برخی از این برنامه ضروری نیستند و فقط باعث اشغال شدن منابع سیستم می‌شوند. با غیرفعال کردن این برنامه‌ها می‌توانید منابع سیستم را آزاد کنید و سرعت کامپیوتر را بهبود ببخشید.

برای غیرفعال کردن برنامه‌های استارتاپی دکمه ویندوز را فشار دهید و کلمه سپس کلمه RUN را سرج کنید و در پنجره باز شده کلمه “msconfig” را بنویسید سپس OK را بزنید.

بر روی زبانه سرویس‌ها کلیک کنید و “Hide all Microsoft services” را بررسی کنید و تیک برنامه‌هایی که نمی‌خواهید در استارت‌آپ باشند را بردارید و آن‌ها را غیرفعال کنید.

6. غیرفعال کردن انیمیشن‌ها برای افزایش سرعت کامپیوتر

انیمیشن‌ها باعث جذاب‌تر شدن عملکرد سیستم می‌شوند اما زمانی که سرعت کامپیوتر پایین می‌آید این انیمیشن‌ها آزاردهنده هستند. برای افزایش سرعت کامپیوتر باید این انیمیشن‌ها را غیرفعال کرد، برای غیرفعال کردن انیمیشن‌ها مسیر زیر را بروید.

Control Center > Ease of Access Center > “Turn off unnecessary animations”

7. بهینه‌سازی استفاده از مرورگر

معمولا افراد برای سرچ در گوگل از مرورگرهای کروم یا فایرفاکس استفاده می‌کنند، گاه پیش‌ آمده که در مرورگر چندین تب را بازکرده‌ایم و همین باعث می‌شود منابع سیستم درگیر استفاده از مرورگر شوند مخصوصا در کروم و باعث کاهش سرعت کامپیوتر می‌شود.

افزونه “ONE TAB”  می‌تواند این مشکل شما را حل کند. این افزونه برای مرورگرهای کروم و فایرفاکس قابل استفاده است که باعث می‌شود تب‌های بازشده شما را به صورت یک لیست درآورد که همین امر باعث افزایش سرعت کامپیوتر می‌شود.

8. غیرفعال کردن search indexing

هنگام اجرای ویندوز10 در پس‌زمینه serch indexing فعال می‌شود که جستجوی سریع‌تری را در کامپیوتر فراهم می‌کند درعوض باعث کاهش سرعت کامپیوتر می‌شود. فعال بودن ایندکسینگ ضرورتی ندارد و صرفا یک گزینه اضافه در ویندوز است و با غیرفعالسازی آن به بهبود سرعت کامپیوتر می‌توانید کمک کنید. برای غیرفعالسازی search indexing برروی دکمه ویندوز کلیک کنید و RUN را سرچ کنید در کادر باز شده عبارت services.msc را بنویسید. برنامه ایندیکس برایتان باز می‌شود با کلیک برروی هرکدام و انتخاب گزینه STOP می‌توانید آن‌ها را غیرفعال کنید.

9. فعالسازی Automaed windows maintenance

ویندوز10 یک مامور امنیتی دارد که کارهای نگهداری سیستم را انجام می‌دهد. روزانه با اسکن کردن سیستم و معاینه آن، سیستم را بررسی می‌کند و به صورت خودکار آن‌ها را برطرف می‌کند.

گاهی ممکن است این سیستم امنیتی برای شما فعال نشود و برای فعالسازی دستی آن مراحل زیررا بروید.

برنامه control panel را اجرا کنید و وارد گزینه System and Security > Security and Maintenance را انتخاب کنید. در بخش  Maintenance زیر Automatic Maintenance روی Start maintenance کلیک کنید.

10. غیرفعالسازی راهنمای ویندوز

هنگام نصب ویندوز، باهربار اجرای آن نکات آموزشی درباره استفاده از ویندوز را به شما یادآور می‌کند که دربسیاری از مواقع این نکات لازم نیستند. فعال بودن راهنمای ویندوز علاوه‌بر آزاردهنده بودن باعث کاهش سرعت کامپیوتر می‌شود.

برای غیرفعالسازی راهنمای ویندوز دکمه ویندوز را فشار دهید و برروی گزینه setting کلیک کنید.

سپس به System > Notification & actions بروید. به بخش Notifications رفته و تیک گزینه‌ی Get tips tricks and suggestions as you use Windows را انتخاب کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟