اگر گوشی اندروید دیر شارژ می‌شود یا اصلا شارژ نمی‌شود مشکل را خودتان حل کنید
با انجام چند ترفند مشکل گوشی اندرویدی که شارژ نمی‌شود را رفع کنیم
یکی از مشکلاتی که تقریبا همه دارندگان گوشی اندروید آن‌را تجربه کرده‌اند شارژ نشدن است. در این مقاله، چند روش مختلف را توضیح می‌دهیم که می‌توانند به‌شما در رفع مشکل گوشی اندرویدی که شارژ نمی‌شود کمک کنند.

1606683296_1_0.gif

با اینکه داشتن گوشی اندرویدی که مشکل شارژ دارد عذاب‌آور است، اما بدتر از آن پیدا کردن دلیل شارژ نشدن گوشی است. شما به‌عنوان دارنده گوشی باید بفهمید که آیا گوشی اندروید زمانی که شارژر به آن وصل است شارژ می‌کند، یا اینکه به کندی شارژ می‌شود، یا اینکه شارژ می‌شود اما آن‌را نشان نمی‌دهد. پس وقتی گوشی اندروید شارژ نمی‌شود موارد زیادی را باید مدنظر بگیرید.

بنابراین، اگر باتری گوشی اندروید به‌درستی شارژ نمی‌شود، سریع به این نتیجه نرسید که شارژر گوشی خراب شده یا باتری از کار افتاده است. از آنجایی که عوامل زیادی در شارژ نشدن گوشی نقش دارند، راه‌کارهای موجود به نوع مشکل بستگی دارند.

چگونه مشکل گوشی اندرویدی که شارژ نمی‌شود را رفع کنیم

چگونه مشکل گوشی اندرویدی که شارژ نمی‌شود را رفع کنیم

1- کابل برق را دوباره وصل کنید

کابل برق را دوباره وصل کنید

ممکن است مشکل شارژ نشدن گوشی اندروید به سوکت برق یا شارژر مربوط شود. پس اگر گوشی اندروید شما شارژ نمی‌شود، کابل برق را در بیاورید و دوباره جا بزنید. چک کنید آیا گوشی در حال شارژ شدن است یا نه. اگر گوشی شارژ نمی‌شود به سراغ روش بعدی بروید.

2-کابل را بررسی کنید

بدون شک یکی از آسیب‌پذیرترین بخش‌های یک شارژر، فرق نمی‌کند که شارژر لپ‌تاپ باشد یا گوشی، کابل آن است. این کابل‌ها طوری ساخته می‌شوند که انعطاف‌پذیر باشند، اما استفاده مداوم از کابل‌ها باعث می‌شود تا بعد از مدتی پاره شوند. اگر از کابل USB برای شارژ گوشی اندروید خود استفاده می‌کنید، کابل را از نظر وجود مشکلات فیزیکی بررسی کنید. اگر کابل دچار آسیب فیزیکی شده، از یک کابل USB دیگر برای شارژ گوشی اندروید استفاده کنید.

3- آداپتر شارژ گوشی را بررسی کنید

آداپتر شارژ گوشی را بررسی کنید

مورد بعدی که باید بررسی کنید آداپتر شارژر است. بسیاری از مشکلاتی که در خصوص کندی شارژ می‌بینید به آداپتر مربوط می‌شود. آداپترهای شارژ معمولا طول عمر خیلی کمی دارند و اتصال کوتاه یکی از بزرگ‌ترین نقاط آسیب آنها است. برای بررسی آداپتر شارژ، آن را از کابل جدا کنید و دنبال آسیب فیزیکی باشید. اگر آسیب فیزیکی پیدا نکردید، به‌دنبال نوعی بوی سوختگی در اطراف آن باشید. اگر چیزی پیدا کردید حتما آداپتر آسیب دیده است.

4- از یک پریز برق دیگر استفاده کنید

 از یک پریز برق دیگر استفاده کنید

 بعضی اوقات نه گوشی اندروید شما مشکل ندارد نه شارژر آن. بنابراین قبل از هر تصمیمی پریز برق را از بابت آسیب دیدگی بررسی کنید. اگر آسیب الکتریکی داشته باشد متوجه بوی سوختگی در اطراف پریز برق می‌شود. می‌توانید هم از یک سوکت دیگر و هم از لپ‌تاپ استفاده کنید تا بفهمید که مشکل از گوشی است یا شارژر آن.

5- سوکت USB را بررسی کنید

اگر به این نتیجه رسیدید که شارژر و منبع برق درست کار می‌کنند وارد بخش فنی قضیه می‌شوید. با توجه به اینکه پورت شارژ گوشی همیشه در معرض گرد و خاک قرار دارد به‌مرور زمان آلوده شده و کثیفی را جمع می‌کند. پس حتما باید پورت شارژ گوشی اندروید را دائما تمیز کنید.

حالا اجازه دهید از بعد فنی به قضیه نگاه کنیم. اگر نگاه مختصری به پورت شارژ داشته باشید، یک کانکتور فلزی کوچک در پورت USB می‌بینید. گاهی اوقات ممکن است کانکتور فلزی خم شود و در این حالت نمی‌تواند با کابل شارژ تماس کامل داشته باشد.

6- باتری را بررسی کنید

باتری را بررسی کنید

بیشتر گوشی‌های اندروید حال حاضر بازار شامل باتری غیرقابل جدا کردن هستند. با اینحال، گوشی‌های اندرویدی هم پیدا می‌شوند که می‌توان باتری آنها را جدا کرد. بنابراین، حتما باتری را بررسی کنید و ببینید که باد کرده یا نه. اگر باتری متورم شده باید دنبال تعویض باتری باشید. در مورد آن دسته از گوشی‌های اندروید که باتری آنها جدا نمی‌شود باید لبه‌های نمایشگر را بررسی کرد. اگر نمایشگر از لبه‌ها بالاتر آمده، یعنی اینکه باتری متورم شده و آسیب دیده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟

دیدگاه‌ها

تصویر مهدی آذرنوش
مهدی آذرنوش

سلام

ممنون از اطلاعاتتون در این سایت

من چند روز پیش یه سوالی در رابطه با ریکاوری حافظه داخلی گوشی پرسیده بودم

میخواستم بدونم چجوری میتونم تماس بگیرم و منو راهنمایی کنید