مش وای‌فای

مزایا و معایب سیستم‌های مش وای‌فای
میثاق محمدی‌زاده
فناوری شبکه
21/05/1397 - 20:15
شاید یک سال پیش، صحبت از سیستم‌های مش وای‌فای در ایران بیهوده بود، ولی اکنون چندین برند تولیدکننده محصولات شبکه، روترهای مش وای‌فای خود را وارد بازار ایران کرده‌اند. پس، به روزی نزدیک می‌شویم که باید...
سیستم مش وای‌فای جدید زایکسل با سرعت 3 گیگابیت
فناوری شبکه
12/09/1396 - 20:10
در ادامه معرفی سیستم‌های مش وای‌فای از سوی شرکت‌های مختلف، برند زایکسل نیز سیستم Multy X را معرفی کرد و مدعی است راهکاری برای آینده وای‌فای بدون قطعی یا اختلال است.
اینترنت اشیا به کمک حادثه دیدگان می‌آید
حمید نیک‌روش
شاهراه اطلاعات
11/12/1395 - 10:30
ارتباطات همیشه مهم است، اما زمانی‌ که یک حادثه طبیعی رخ می‌دهد، به مهم‌ترین مسئله تبدیل می‌شود. اگر خطوط تلفن ثابت همچنان در محل حادثه قابل استفاده باشند، نخستین راه چاره هستند. در غیر این ‌صورت،...
به مش وای‌فای ایسوس خوش‌آمد بگویید: وای‌فای باورنکردنی در خانه!
میثاق محمدی‌زاده
گجت
فناوری شبکه
16/10/1395 - 13:57
ایسوس سومین شرکت بزرگ سازنده تجهیزات شبکه است که در نمایشگاه CES 2017 سیستم مش وای‌فای خود را رونمایی کرد. موج معرفی سیستم‌های مش وای‌فای همچنان ادامه دارد. در ادامه، نگاهی به روترهای پرقدرت این مش...
دی‌لینک سیستم مش وای‌فای رونمایی کرد: خداحافظ وای‌فای ضعیف!
میثاق محمدی‌زاده
اخبار جهان
فناوری شبکه
15/10/1395 - 16:51
پس از اینکه شرکت لینک‌سیس از سیستم مش‌وای‌فای خود پیش از شروع نمایشگاه CES سال ۲۰۱۷ رونمایی کرد؛ اکنون نوبت به غول دیگر دنیای شبکه است که خبرسازی و اولین سیستم مش وای‌فای خود را رونمایی کند: یک روتر...
روترهای قدرتمند لینک‌سیس برای وای‌فای خانگی معرفی شدند
میثاق محمدی‌زاده
فناوری شبکه
15/10/1395 - 04:25
همان‌طور که انتظار می‌رفت، با شروع سال جدید میلادی، شرکت‌های سازنده سخت‌افزارهای شبکه‌های بی‌سیم محصولات مش وای‌فای خود را معرفی کردند و جدیدترین نمونه، شرکت لینک‌سیس پیش از شروع نمایشگاه CES روتر مش...
سیستم مش وای‌فای خانگی مرکوسیس Mercusys Halo S3

سیستم‌های مش وای‌فای، معرفی شده‌اند تا شما را از مشکلات سیگنال‌ ضعیف در نقاط کور خانه با یک روتر، رها کنند. با تهیه این دستگاه‌ها و قرار دادن آن‌ها در نقاط مختلف منزل یا محل کار، دیگر نگران اتصال ضعیف نخواهید بود و تمام شبکه،  به‌خوبی تحت پوشش وای‌فای قرار می‌گیرد تا از ارتباط قوی و یکپارچه، نهایت لذت را ببرید. در این مطلب، به بررسی سیستم مش وای‌فای خانگی Halo S3 از برند مرکوسیس می‌پردازیم تا با اشنایی بیشتر با ویژگی‌های آن، انتخاب مناسبی داشته باشید.

سیستم مش وای‌فای خانگی مرکوسیس Mercusys Halo S3
سیستم مش وای‌فای خانگی مرکوسیس Mercusys Halo S3

معرفی Mercusys Halo S3

تصور کنید که به تازگی شبکه خانگی خود را با جدیدترین سخت‌افزار وای‌فای و اتصال اینترنت 100 مگابیت بر ثانیه راه‌اندازی کرده‌اید. به دلایلی، وقتی سعی می‌کنید ویدئویی را در اتاق خواب، دور از روتر، پخش کنید، هنوز با بافر شدن ویدئو مواجه می‌شوید. با ارائه‌دهنده خدمات اینترنت خود (ISP) تماس می‌گیرید و همه چیز بررسی می‌شود اما کماکان مشکل شما برطرف نمی شود. در چنین شرایطی، ضعف سیگنال در نقاطی از خانه، می‌تواند نتیجه موانع فیزیکی باشد. موارد ساده‌ای مانند سقف، درها و دیوارهای خانه شما با قرار گرفتن بین دستگاه شما و روتر، به خصوص اگر از فلز، آجر یا بتون ساخته شده باشند، مشکل‌ساز خواهند بود. همچنین، در شرایطی ممکن است فاصله روتر و شما بسیار زیاد باشد. روتر تا برد مشخصی را پوشش می‌دهد و در نقاطی که بسیار دور هستند، سیگنال بسیار ضعیف خواهد بود. تداخل دستگاه‌های دیگر مانند مایکروویو، تلفن بی‌سیم یا مانیتور کودک شما نیز می‌تواند تاثیر بگذارد. اگر در مجاورت شما شبکه‌ها و دستگاه‌های وای‌فای دیگری وجود دارد، مانند یک مجتمع آپارتمانی، این مشکل ده برابر می‌شود. این را مانند اتاقی در نظر بگیرید که پر از افرادی است که به طور همزمان صحبت می‌کنند و هیچ‌کس به خوبی شنیده نمی‌شود. پس مشکل چیست و چطور باید آن را رفع کنیم؟ به احتمال زیاد، وای‌فای  شما برای سیستم مش وای‌فای تنظیم نشده است. البته که شما می‌توانید از Range Extender وای فای استفاده کنید. در این حالت، شما با جابجایی در خانه باید به‌صورت دستی به توسعه‌دهنده وای‌فای متصل شوید که ارتباط شما را برای لحظه‌ای قطع می‌کند و همانطور که حدس می‌زنید، می‌تواند در مواردی بسیار دردسرساز باشد. همچنین، سایر مشکلاتی که استفاده از Range Extender می‌تواند برای شما به‌همراه داشته باشد.

بهترین راهکار، استفاده از مش وای‌فای است. شبکه‌ مش وای‌فای، شامل یک روتر اصلی است که مستقیما به مودم شما متصل می‌شود و یک سری دستگاه‌های اضافی، برای پوشش کامل وای‌فای در کل خانه شما قرار می‌گیرد. همه آن‌ها بخشی از یک شبکه بی‌سیم واحد هستند و برخلاف روترهای وای فای سنتی، SSID و رمز عبور مشترکی دارند. بنابراین شما در تمام نقاط خانه خود سیگنال قوی دریافت می‌کنید. همچنین با رومینگ یکپارچه که این سیستم ارائه می‌دهد، دیگر با حرکت و جابجایی در نقاط مختلف خانه، مجبور نیستید تنظیمات را به‌صورت دستی انجام دهید.

در ادامه، ویژگی‌ها و قابلیت‌های Halo S3 را که از محصولات محبوب و پرطرفدار سیستم‌های مش وای‌فای در بازار است، به تفصیل شرح می‌دهیم.

ویژگی‌های سیستم مش وای‌فای خانگی Halo S3

  • شبکه یکپارچه: با فناوری پیشرفته مشhalo s3، تمام دستگاه‌ها با هم همکاری می‌کنند تا یک شبکه خانگی واحد با یک نام وای‌فای و یک رمز عبور، ایجاد کنند. در این صورت، کل محیط خانه شما در پوشش وای فای قرار می‌گیرد و دیگر لازم نیست نگران نقاط کور خانه که دریافت سیگنال‌های ضعیف در آن‌ها شما را با مشکلات ارتباطی مواجه می‌کردند، باشید.
  • رومینگ یکپارچه: با این قابلیت پیشرفته، هنگام حرکت و جابجایی، به‌طور خودکار بین Haloها جابجا می‌شوید و نیازی به تنظیم دستی نیست. این کار کاملا به صورت خودکار انجام می‌گیرد. وقتی در خانه قدم می زنید، دیگر سیگنال ناگهانی افت نمی‌کند. همچنین، همیشه بهترین سیگنال را برای لذت بردن از سریع‌ترین اتصالات برای همه دستگاه‌های خود، دریافت می‌کنید. در واقع، دستگاه‌ها به‌طور هوشمند با قوی‌ترین سیگنال و بالاترین ظرفیت به Halo  متصل می‌شوند.
  • اتصال همزمان و بدون وقفه: این دستگاه، همزمان از اتصال بدون تاخیر و بازی آنلاین و پخش ویدئو بدون وقفه در همه دستگاه‌های شما از جمله، رایانه‌های شخصی، تلفن‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های اینترنت اشیا در خانه‌های هوشمند را فراهم می‌کند. Halo S3، می‌تواند اتصال بیش از 40 دستگاه را به‌صورت همزمان، برقرار کند.
  • پوشش تمام خانه: با فناوری مش مرکوسیس، Halo S3 به‌عنوان یک سیستم یکپارچه عمل می‌کند تا سیگنال قوی وای‌فای را در هر نقطه از خانه شما تضمین کند و تا 2200 فوت مربع را پوشش دهد.
  • شبکه قابل توسعه در هر زمان: Halo S3 با Halo S12 و Halo S3 سازگار است و یک شبکه Mesh را تشکیل می‌دهد. شما می‌توانید در هر زمان ممکن با افزودن Haloهای بیشتر، پوشش سیستم مش وای‌فای خانه خود را گسترش دهید. افزودن یک Halo جدید اصلا پیچیده نیست و در عرض چند دقیقه به‌راحتی قابل انجام است. کافی است دکمه Pair را فشار دهید، سپس از سیستم توسعه یافته خود لذت ببرید.
  • کنترل والدین: از دیگر قابلیت‌های کاربردی این دستگاه، محدود کردن دسترسی برای نظارت بر کودکان و کارکنان است. با این قابلیت، شما قادر خواهید بود زمان و نحوه دسترسی دستگاه‌های متصل به اینترنت را مدیریت کنید.
  • شبکه مهمان: دستگاه Halo S3، این امکان را برای مهمانان شما فراهم می‌کند تا بتوانند به شبکه وای‌فای در حالی که از حریم خصوصی شما محافظت می‌شود، متصل شوند. این ویژگی، اشتراک‌گذاری آسان در عین فراهم کردن امنیت را ارائه می‌دهد.
  • نصب آسان: دستورالعمل‌های گام‌به‌گام در صفحه وب، به شما امکان می‌دهد تا فرایند نصب و راه‌اندازی سیستم را در عرض چند دقیقه به پایان برسانید.
  • سیستم خود ترمیم: اگر یک Halo مشکلی داشته باشد، سیستم به‌طور خودکار، مسیر داده‌ها را تغییر می‌دهد تا از هرگونه وقفه و قطع ارتباط، جلوگیری کند و مشکلی برای ارتباط آنلاین شما به وجود نیاید.
ادامه مطلب ↓
نمایش خلاصه ↑
مشخصات
قیمت و فروشندگان
دیدگاه ها

مشخصات فیزیکی

ابعاد: 
3.5 × 3.5 × 3.5 in (88 × 88 × 88 mm)


وزن: 
481.01 گرم
نشانگر LED: 
-

مشخصات سخت‌افزاری

پورت‌ها: 
2 10/100 Mbps ports per Halo unit
(WAN/LAN auto-sensing)
کلیدها: 
کلید Reset
کلید Pair
کلید‌های قابل برنامه‌ریزی: 
-
آنتن‌ها: 
-
منبع تغذیه: 
9V/0.6A (external)

مشخصات نرم‌افزاری و شبکه

پروتکل‌ها و استانداردها: 
IPv4, IPv6
نوع WAN: 
Dynamic IP/Static IP/PPPoE/PPTP/L2TP
سیستم‌عامل: 
Windows
Port Forwarding: 
Virtual Server, UPnP, DMZ, Port Triggering
DHCP: 
Server, Address Reservation, DHCP Client List
شبکه مهمان: 
2.4 GHz
مدیریت: 
Access Control
Local Management
Remote Management
اپلیکیشن موبایل: 
-
بلوتوث: 
-

مشخصات وایرلس

استاندارد وایرلس: 
IEEE 802.11b/g/n
فرکانس: 
2.4 - 2.5 GHz
سرعت وای‌فای: 
300 Mbps on 2.4 GHz
قدرت انتقال: 
-
امنیت وایرلس: 
WPA2-PSK + AES
توابع وایرلس: 
Enable/Disable Wireless Radio, Wireless Statistics
پروتکل مش: 
802.11k/v

سایر ویژگی‌ها

دمای عملیاتی: 
0 تا 40 درجه سانتی‌گراد
دمای ذخیره‌سازی: 
40- تا 70 درجه سانتی‌گراد
رطوبت عملیاتی: 
10 تا 90 درصد
رطوبت ذخیره‌سازی: 
5 تا 90 درصد
محتوای درون بسته : 
Halo S3 Unit
RJ45 Ethernet Cable
Power Adapter
Quick Installation Guide
گواهینامه‌ها: 
-
سایر توضیحات: 
-