سیستم مش وای‌فای جدید زایکسل با سرعت 3 گیگابیت
در ادامه معرفی سیستم‌های مش وای‌فای از سوی شرکت‌های مختلف، برند زایکسل نیز سیستم Multy X را معرفی کرد و مدعی است راهکاری برای آینده وای‌فای بدون قطعی یا اختلال است.

1606683296_1_0.gif

مش وای‌فای زایکسل شامل دو روتر بی‌سیم سه‌بانده در رده AC3000 است. روترهایMulty X از یک فرکانس 2.4 گیگاهرتز با سرعت 400 مگابایت و یک فرکانس 5 گیگاهرتز با سرعت 867 مگابایت و MIMO 2×2 برای کلاینت‌ها سود می‌برند. 
این فرکانس 5 گیگاهرتز روی باندهای سطح پایین (کانال‌های 36 تا 48 مگاهرتز) فعال است. اما فرکانس 5 گیگاهرتز دوم که یک لینک اختصاصی MIMO 4×4 روی باندهای فرکانسی سطح بالا (148 تا 161 مگاهرتز) است، برای ارتباط میان دو روتر بی‌سیم مش وای‌فای استفاده می‌شود و می‌تواند سرعت 1733 مگابیت داشته باشد. امکانات ارتباطی این روترها شامل سه درگاه LAN و یک درگاه WAN با سرعت 1 گیگابیت، یک درگاه USB 2.0 و کلیدهای ریست و WPS می‌شود. از فناوری‌های MU-MIMO و Beamforming سود می‌برد. می‌تواند با سیستم الکسای آمازون جفت شود تا با استفاده از دستورات صوتی کنترل و مدیریت شود. زایکسل مدعی است با این سیستم می‌توان یک ساختمان 500 متر مربعی را زیر پوشش یک وای‌فای یکسان برد. بسته دو روتری این سیستم مش وای‌فای با قیمت 300 دلار در بازار عرضه می‌شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟