گام‌های اولیه شروع یک کسب و کار
 اولین اقدام شما برای راه‌اندازی یک کسب و کار چیست؟
آیا شما هم جزو کسانی هستید که قصد دارید کسب و کار جدیدی برای خود راه‌اندازی کنید؟ یا ایده‌های جدیدی برای خلق چیزهای تازه به ذهنتان می‌رسد؟ برای آن که بتوانید این مسیر را با موفقیت طی کنید بهتر است قدم‌های اولیه را محکم، با تفکر و پیش‌بینی شده بردارید. آشنایی با این مسیر به شما کمک می‌کند تا با دید بهتری اقدام به راه‌اندازی کسب و کار جدید خود نمایید.

1606683296_1_0.gif

برای شنیدن فایل صوتی این مقاله اینجا کلیک کنید


بعضی‌ها کارآفرین هستند چون همیشه کارآفرین بوده‌اند. وقتی جوان هستند، کسب و کارهای کوچک راه می‌اندازند و یاد می‌گیرند تا کارآفرینی کنند. برخی دیگر کسب و کار راه‌ می‌اندازند چون چاره دیگری ندارند. شاید از کار بیکار شده‌اند یا این که باید محل زندگی خود را عوض کنند. شاید هم شرایط مجبورشان کرده تا کسب و کار خودشان را داشته باشند. عده‌ای به ایده یا دیدگاهی که قصد انجام آن را دارند، علاقمندند. ما فرض را بر این می‌گذاریم که بسیاری از کارآفرینان کسب و کارشان را با توجه به اشتیاق عمیقی که به انجام آن دارند، آغاز می‌کنند؛ آن‌ها تمایل زیادی دارند، اما واقعاً این گونه احساس می‌شود که  برای این کار ساخته شده‌اند.

مطلب پیشنهادی

 چگونه فرهنگ زیاد کار کردن به بهره‌وری و سلامت شما آسیب می‌رساند!

مطالبی که در اینجا عنوان می‌کنیم، مخصوص کسانی است که احساس می‌کنند برای کارآفرین بودن ساخته شده‌اند، اما نمی‌دانند چگونه این تمایل خود را عملی کنند. آن‌ها نمی‌دانند چگونه و از کجا باید آغاز کنند. وقتی از " شروع کسب و کار" صحبت می‌کنیم، منظورمان ضرورتاً توسعه یک طرح تجاری یا حتی ارائه یک ایده کسب و کاری نیست چون در اکثر مواقع، این‌ موارد بعد از اشتیاق و قبل از یک تصمیم واقعی قرار می‌گیرند. شاید شما هم افراد زیادی را بشناسید که تمایل شدیدی به انجام کارهای متفاوت دارند،اما مطمئن نیستند چه کاری .

به نظر ما اولین قدم در این مسیر آن است که کمی از خود کارآفرینان درباره کارآفرینی یاد بگیریم. کتاب‌ها و مقالات خوبی در مورد کارآفرینان وجود دارند که با مطالعه آن‌ها متوجه می‌شوید که کارآفرینی در این بخش از دنیای کسب و کار چگونه است.

روش دیگر درک جهان کارآفرینی، کار کردن برای یک کارآفرین و الگوبرداری از سبک زندگی آن‌هاست. مزیت این کار آن است که می‌توانید روش‌های درست و نادرست انجام کارها را در کارآفرینی بیاموزید.

نقطه شروع دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد این است که بفهمید در چه کاری خوب هستید و چه ایده‌های راحت به ذهن شما می‌رسند. ایده‌هایی که راحت به ذهن شما می‌رسند معمولاً همان چیزهایی هستند که شما از انجام آن‌ها لذت می‌برید. به کارهایی فکر کنید که به انجام آن‌ها علاقمند هستید. برای مثال، ممکن است حسابدار نباشید ولی از کار با اعداد و ارقام لذت ببرید.

امتحان کنید. دست به کارهایی بزنید که می‌توانند کارآفرینی را به شما بیاموزند. به طور حتم تعجب خواهید کرد که حتی اولین تجربه شما چقدر می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. ابتدا با یک کسب و کار کم سرمایه آغاز کنید که ریسک زیادی ندارد. اگر تمایل به ریسک‌های بالا ندارید، ضمن کار در یک شغل تمام وقت دیگر، می‌توانید کسب و کاری  برای خود راه ‌بیاندازید. بهترین راه برای آن که بفهمید یک کارآفرین هستید این است که داخل استخر بپرید و سعی کنید شنا کنید.

در نهایت، به سراغ رویدادهای کارآفرینی در منطقه خودتان بروید و با افرادی که کسب و کارها را اداره می‌کنند، صحبت کنید.دوستانی را پیدا کنید که علاقه مشابه شما دارند و از آن‌ها یاد بگیرید. اکثر آدم‌هایی که کسب و کاری برای خود راه انداخته‌اند، افرادی را می‌شناختند یا با افرادی در ارتباط بوده‌اند که قبلاً به آن کسب و کار اشتغال داشته‌اند. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟