نگاهی اجمالی به محصول خوش ساخت Galaxy Watch Active 2
ساعت‌های هوشمند در چند سال اخیر نزد کاربران محبوب شده‌اند. هر یک از برندهای بزرگ دنیا برنامه‌های خاصی در ارتباط با این گجت‌های هوشمند دارند که سامسونگ یکی از آن‌ها است. سامسونگ با عرضه Galaxy Watch Active 2 نشان داد که برنامه‌های جامع و جالبی برای حضور جدی و ماندگار در این زمینه دارد. یک ساعت هوشمند خوش ساخت که قابلیت‌های کاربردی جالبی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این مقاله به‌طور اجمالی با برخی از ویژگی‌های کاربردی این گجت هوشمند آشنا می‌شویم.

1606683296_1_0.gif

به جرات می‌توان گفت Galaxy Watch Active 2 یکی از پرچم‌داران دنیای ساعت‌های هوشمند است. یک ساعت هوشمند که سامسونگ در طراحی آن از الگوی ساخت ساعت‌های سنتی بهره گرفته و آن‌را به شکل مدور طراحی کرده است. سامسونگ در طراحی این ساعت هوشمند سعی کرده تا همه چیز را مدور کند، به‌طوری که حتا نرم‌افزاری که روی ساعت هوشمند طراحی شده برنامه‌ها را به صورت دایره‌وار نشان می‌دهد. کاربر با با لمس لبه صفحه‌نمایش قادر به پیمایش برنامه‌هایی است که روی ساعت نصب شده‌اند. این ساعت هوشمند از دو بخش ماژولار ساخته شده که شامل دستگاه اصلی و بندهایی هستند که همانند ساعت‌های عادی با دو پین به بدنه اصلی دستگاه متصل می‌شوند. بندها به شکلی به صفحه اصلی وصل شده‌اند که بدون مشکل امکان خارج کردن پین‌ها از شکاف مربوطه وجود دارد و در نتیجه کاربر می‌تواند از رنگ‌های مختلفی برای ساعت خود استفاده کند. سامسونگ دو مدل از این ساعت را به بازار عرضه کرده که مدل اولی یک نسخه 40 میلی‌متری است و نمونه دوم یک نسخه 44 میلی‌متری است.

در هر دو مدل بدنه ساعت از جنس آلومینیوم است و در لبه سمت راست ساعت دو کلید قرار گرفته‌اند. کلید بالایی برای بازگشت به عقب و کلید پایین برای رفتن به جلو و همچنین باز کردن فهرست برنامه‌ها در نظر گرفته شده است. در وسط دو کلید فوق سوراخی برای اتصال میکروفن به دستگاه تعبیه شده و در سمت دیگر (سمت چپ) نیز بلندگوهای ساعت قرار دارند. دو قابلیت فوق به شما اجازه می‌دهند بدون نیاز به استفاده از گوشی اندرویدی با مخاطب خود تماس گرفته و توسط ساعت هوشمند به مکالمه بپردازید. قاب پشتی ساعت که از جنس شیشه است، به حس‌گر ضربان قلب تجهیز شده است. برگ برنده این ساعت هوشمند در وزن کم، اندازه ایده‌آل و خوش ساخت بودن آن نهفته است. زمانی که ساعت روی دست قرار می‌گیرد هیچ‌گونه احساس سنگینی را حس نخواهید کرد. ساعت فوق توانسته است استاندارد IP68 را دریافت کند که دلالت بر این موضوع دارد که در برابر آب و زمانی که در محیط‌هایی همچون استخر قرار دارید خطری ساعت را تهدید نمی‌کند. در نتیجه در زمان ورزش کردن و زمانی که عرق می‌کنید نگرانی خاصی از بابت خراب شدن ساعت وجود ندارد.

البته دقت کنید که میان گلکسی واچ و گلکسی واچ اکتیو 2 یک تفاوت بزرگ وجود دارد. گلکسی واچ بیشتر به عنوان یک ساعت هوشمند شناخته می‌شود، در حالی که گلکسی واچ اکتیو 2 فراتر از یک ساعت هوشمند است و ترکیبی از ساعت هوشمند و گجت ابزار تناسب اندام را ارائه می‌کند. همان‌گونه که اشاره شد واچ اکتیو 2 در دو نسخه به بازار عرضه شده که به لحاظ اندازه متفاوت از یکدیگر هستند. در نسخه 40 میلی‌متری صفحه‌نمایشی با ناندازه 1.2 اینچ در قاب جلو تعبیه شده، در حالی که در نسخه 44 میلی‌متری صفحه‌نمایشی با اندازه 1.4 اینچ را شاهد هستیم. نسخه 40 میلی‌متری به یک باتری 248 میلی‌آمپری و نسخه 44 میلی‌متری به یک باتری 340 میلی‌آمپری تجهیز شده است.

باتری این ساعت هوشمند در یک بار کاری سنگین تا سه روز می‌تواند به کاربر سرویس‌دهی کند. نحوه شارژ این ساعت هوشمند به روش القایی است که تجهیزات مربوطه درون جعبه دستگاه قرار دارند. شارژر با کمک ویژگی آهن‌ربایی به قاب پشتی ساعت چسبیده و فرآیند شارژ کردن را آغاز می‌کند. شارژ القایی اجازه می‌دهد از پاوربانک‌های بی‌سیم سامسونگ یا حتا گلکسی نوت 10 نیز برای شارژ این ساعت هوشمند استفاده کنید. در هر دو مدل جنس صفحه‌نمایش از نوع سوپرامولد است و تفکیک‌پذیری 360 در 360 پیکسل را ارائه می‌کنند. روشنایی صفحه‌نمایش هر دو مدل در حد ایده‌آل است، هر چند به کاربر اجازه می‌دهند به شکل دستی میزان روشنایی صفحه‌نمایش را تغییر دهد. در نتیجه در محیط‌های پر نور مشکلی در ارتباط با نمایش متن‌ها روی صفحه ساعت وجود ندارد. یکی دیگر از مزایای جالب این ساعت هوشمند به زمان پاسخ‌گویی بالای آن باز می‌گردد که به محض دریافت فرمان از سوی کاربر به آن واکنش نشان می‌دهد و حتا کوچک‌ترین جزییات نیز نشان داده می‌شوند. سامسونگ در طراحی ساعت هوشمند خود به جای سیستم‌عامل اندروید از تایزن استفاده کرده است. سیستم‌عاملی که از چهار بخش صفحه اصلی تشکیل شده است. اولین بخش ساعت را نشان می‌دهد. مولفه دوم اعلان‌ها را نشان می‌دهد. کاربر باید انگشت خود را به سمت راست صفحه اصلی بکشد تا اعلان‌ها را مشاهده کرده یا در صورت لزوم آن‌ها را پاک کند. مولفه سوم زمانی فعال می‌شود که کاربر انگشت خود را به سمت چپ صفحه‌نمایش بکشد تا ویجت‌ها ظاهر شوند. با این‌کار دسترسی به برنامه‌های از پیش نصب شده که برای آن‌ها ویجتی در نظر گرفته شده وجود دارند. چهارمین مولفه دسترسی به تنظیمات سریع است. برای دسترسی به این تنظیمات کافی است انگشت به سمت پایین صفحه‌نمایش کشیده شود. این مولفه که خود متشکل از زیرمجموعه‌ای از صفحات است دسترسی به برخی از تنظیمات مهم را فراهم می‌کند.

تعامل با شبکه‌های اجتماعی، دریافت پیام‌ها روی ساعت و پاسخ‌گویی متنی یا ایموجی به پیام‌ها و تایپ سریع پیام‌ها تنها با کشیدن حروف صفحه یکی دیگر از ویژگی‌های جالب توجه این ساعت هوشمند است. کاربر می‌تواند از طریق حالت لرزشی، صدا یا ترکیبی از هر دو حالت اعلان‌ها را روی ساعت هوشمند دریافت کند. تعامل ساعت هوشمند با گوشی هوشمند به شکل خوبی در نظر گرفته شده، به گونه‌ای که کاربر می‌تواند توسط ساعت خود دوربین گوشی را کنترل کرده، از راه دور با گوشی عکس‌برداری کنید و مدیریت دقیقی روی منوی دوربین داشته باشید. شب‌هنگام که وقت استراحت است با روشن کردن حالت شب تمامی اعلان‌ها قطع شده و گوشی در وضعیت خواب قرار می‌گیرد. در این حالت تنها ساعت، هشدار، درجه آب‌وهوا و میزان باتری ساعت نشان داده می‌شود. این ساعت هوشمند به یک پردازنده دو هسته‌ای اگزینوس 9110 تجهیز شده که فرکانس کاری آن برابر با 1.15 گیگاهرتز است. حافظه اصلی 768 مگابایت و حافظه جانبی 4 گیگابایت است. همان‌گونه که اشاره شد، ساعت فوق قابلیت‌های خوبی در ارتباط با تناسب اندام ارائه کرده که نزدیک به 39 حالت مختلف برای آن در نظر گرفته شده است. عملکرد ساعت فوق در این زمینه واقعا خوب است و به درستی می‌تواند بیشتر حرکات ورزشی را تشخیص دهد و اگر کاربر یک حرکت ورزشی را به‌طور ناقص انجام دهد، آن‌را شمارش نکرده و این مسئله را به کاربر متذکر می‌شود.

همان‌گونه که اشاره کردیم در پشت دستگاه حس‌گرهای ضربان قلب قرار دارند که در تعامل با برنامه روی ساعت تصویری همانند نوار قلب را نشان می‌دهند. از ویژگی‌های فنی دیگر این ساعت هوشمند تناسب اندام می‌توان به ضد آب بودت تا عمق 50 متر، بند قابل تعویض، وزن 44 گرمی (در مدل 44 میلی‌متری)، پشتیبانی از سیم کارت الکترونیکی eSIM، قابلیت ECG، حاشیه‌های نمایشگر لمسی، 364 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی، محافظ صفحه‌نمایش از نوع کورنینگ گوریلا گلس DX+، پردازنده گرافیمی Mali-T720، حس‌گرهای فشارسنج، شتاب‌سنج، ژیروسکوب، ضربان قلب، پشتیبانی از GSM/ HSPA / LTE، بلوتوث نگارش 5، موقعیت یاب جهانی و تراشه حوزه ارتباط نزدیک (NFC) اشاره کرد. ساعت فوق در چهار رنگ مشکی، نقره‌ای طلایی و صورتی به بازار عرضه شده است. در

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟