24/08/1396 - 22:00
دو راه ساده برای امن نگه داشتن Wi-Fi در منزل
توفان اینترنت اشیا یا IoT در حال گسترش در ‌دنیا است و این تکنولوژی باعث شده است که ما آن‌قدر فضای زندگی‌ و کار "هوشمندی" داشته‌باشیم که قبلا حتی نمی‌توانستیم به آن فکر هم کنیم. شاید دقت کردید که در دو طرف کلمه "هوشمند" از نشانه گذاری استفاده کردیم که البته دلیل دارد.

1606683296_1_0.gif

دلیل استفاده از این نشانه برای کلمه هوشمند این است که این وسایل گاهی ممکن است که نه تنها باهوش نباشند بلکه بسیار کودن هم باشند.البته اشتباه برداشت نکنید، ما نیز یک مشت افراد معتاد به تکنولوژی هستیم که اگه یه روز موبایلمان را در خانه جا بگذاریم آن روز را از دست رفته می‌دانیم. ما عاشق چیزهایی هستیم که به اینترنت وصل می‌شوند. از تلویزیون گرفته تا پلی‌استیشن و هرچیزی که زندگی رو برای امروز ما آسان‌تر کرده است.
مشکل این‌جاست که بعضی از این دستگاه‌ها، وسایل و چیزهای دیگری که به اینترنت متصل می‌شوند به اندازه قفل چوبی درب خانه‌های قدیمی هم امنیت ندارند. حتی وجود یکی از این دستگاه‌های نا‌امن در خانه یا محل کار می‌تواند باعث دسترسی هکرها به دیگر دستگاه‌ها نیز بشود. اما خیلی نگران نباشید زیرا با رشد اشیای اینترنتی، ابزار مخصوصی نیز برای امن نگه داشتن آن‌ها در شبکه تولید می‌شوند. در این‌جا به نکاتی اشاره می‌کنیم که بتواند به شما برای امن نگه داشتن شبکه محل زندگیتان کمک کند.

اشیای اینترنتی امن را بخرید

یکی از دلایلی که وسایلی که به شبکه Wi-Fi خانه وصل می‌شوند امنیت بسیار پایینی دارند این است که امن نگه داشتن اینترنت اشیا "هنوز" سود آور نشده است، البته هنوز اشیای اینترنتی جدید باعث شگفت زدگی ما می‌شوند و شرکت‌های تولید کننده این اشیا نیز از اشتیاق ما سواستفاده می‌کنند و کمترین سرمایه‌گذاری را برروی امنیت این دستگاه‌ها انجام می‌دهند.
بیایید رو راست باشیم، وقتی‌که یک وسیله جدید اینترنتی را در تلویزیون یا یوتیوب می‌بینید با خود می‌گویید که واوو..... من در آینده زندگی می‌کنم و هرگز نمی‌گویید که آیا این دستگاه جدید می‌تواند نقاط ضعف Wi-Fi شبکه آنلاین خانه من را پوشش دهد.
ضعف‌های امنیتی دستگاه‌های جدید بسیار زیاد هستند و یک جستجوی اینترنتی همیشه می‌تواند به شما در هنگام خرید کمک کند که دستگاهی که برای شما مشکل ساز می‌شود را خریداری نکنید.

مطلب پیشنهادی

تفاوت بین مودم و روتر در چیست؟
با مودم روتر ها بیشتر آشنا شوید

یک روتر امن داشته باشید

تا همین چند وقت پیش نرم‌افزارها ‌می‌توانستند پیشنهاد خیلی خوبی برای امن نگه داشتن کامپیوترها و دیگر وسایل اینترنتی باشند، اما وقتی‌که شما دستگاه‌های زیاد و متفاوتی دارید که به اینترنت متصل می‌شوند، دیگر نرم افزارها انتخاب کاملی نخواهند بود. البته با وجود این‌که ما همچنان به آنتی‌ویروس‌ها برای اسکن کردن دستگاه‌های خود نیاز داریم اما تعداد زیاد دستگاه‌های اینترنتی، نیازمند متصل شدن به یک روتر امن به عنوان تنها مسیر ارتباطی آن‌ها با اینترنت می‌باشند. بنابراین برای هر خانه مدرنی که در آن وسایل به Wi-Fi وصل می‌شوند امنیت آنلاین بسیار حایز اهمیت است. این نوع خانه‌ها حداقل باید روتری داشته باشند که قابلیت آپدیت اتوماتیک داشته‌باشد، زیرا اگر روتر به‌روز نباشد می‌تواند از تهدیداتی مانند Krack که اخیرا قفل‌های همه  Wi-Fiها را در یک روز شکست جلوگیری کند. برخی از روترها که دارای قابلیت‌های ویژه امنیتی می‌باشند می‌توانند تمام موبایل‌ها، کامپیوترها، پلی استیشن و دیگر اشیای اینترنتی که امروز و در آینده در منزل شما هستند را محافظت کنند.
روترهای امن با شناسایی وسایل متصل به Wi-Fi در شبکه خانه شما، رفتار آن‌ها را کنترل می‌کنند و در صورتی‌که رفتاری را که نباید از خود نشان دهند را انجام دهند آن‌ها را از اسکن کرده و آن آلودگی را رفع می‌کنند. این نوع دیوایس‌ها تمام کامپیوترها، لپ‌تاپ‌ها، موبایل‌ها، یخچال و تمام وسایلی که در منزل شما امکان اتصال به اینترنت را داشته باشند را امن نگه می‌دارند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟