طراحی روبات‌های آینده به سبک ژاپنی
سافت‌بانک غول بزرگ دنیای روباتیک، بوستون داینامیک را تصاحب کرد
سافت‌بانک به واسطه طراحی روبات‌های خاص و به ویژه انسان‌نمای خود شهرت زیادی دارد. اکنون این شرکت ژاپنی رسما اعلام کرده است که با شرکت آلفابت به توافق رسیده تا شرکت بوستون داینامیک را تصاحب کند. این خرید در شرایطی انجام شده که رقم پرداخت شده از سوی این شرکت ژاپنی اعلام نشده است. این شرکت امریکایی همراه با شرکت ژاپنی‌الصال Schaft هم اکنون به عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت ژاپنی سافت‌بانک به کار خود ادامه خواهند داد.

1606683296_1_0.gif

در کنار خرید بوستون داینامیک، Schaft یکی دیگر از شرکت‌های زیرمجموعه آلفابت نیز تحت تملک شرکت سافت‌بانک قرار گرفته است. دو شرکت یاد شده در زمینه هوش مصنوعی و به ویژه روبات‌های انسان‌نما به فعالیت اشتغال دارند. این خرید پشتوانه تجربی و فنی سافت‌بانک را بیش از پیش بهبود می‌بخشد. آلفابت اولین بار مارس سال گذشته میلای بود که اعلام کرد تمایل دارد شرکت بوستون داینامیک را واگذار کند. آلفابت زمانی تصمیم گرفت این دو شرکت را واگذار کند که پیش‌تر اندی رابین از بنیان‌گذاران اندروید و همچنین خریدار شرکت بوستون داینامیک این شرکت را ترک گفته بود. پس از جدایی اندی رابین از گوگل که همچنین مسئولیت بخش Replicant را عهده‌دار بود، شرکت‌های یاد شده تقریبا بدون هدف به کار خود ادامه می‌دادند.

وجود یکسری اختلافات میان رابین و آلفابت و همچنین کنار‌ه‌گیری او از آلفابت، این شرکت را به این فکر انداخت تا دو شرکت یاد شده را واگذار کند. نکته جالب توجهی که در ارتباط با این خرید وجود دارد این است که سهام شرکت آلفابت پس از اعلام این خرید 7.9 درصد افزایش پیدا کرد. ماسایوشی سان، مدیر گروه سافت‌بانک در خصوص خرید یاد شده گفته است: «عصری که پیش رو داریم با روبات‌های هوشمند کاملا عجین شده است. این فناوری در آینده نزدیک تحول عظیمی را به وجود خواهد آورد. این خرید به سافت‌بانک کمک می‌کند از تجارب توسعه‌دهندگانی در این زمینه استفاده کند که در حوزه کاری خود پیشگام هستند.»

مارک ریبر، مدیرعامل و بنیان‌گذار بوستون داینامیک در این ارتباط گفته است: «برای ما هیچ‌ چیز خوشحال‌کننده‌تر از این نیست که بخشی از آینده‌ای باشیم که سافت‌بانک تیم به دنبال دستیابی به آن است. ما به دنبال آن هستیم تا ضمن گسترش توان‌مندی‌ روبات‌ها، قابلیت‌هایی را در اختیار آن‌ها قرار دهیم تا به شکلی هوشمندانه‌تر، کارآمدتر و تعاملی‌تر به صنایع کمک کنند.»

در چند سال اخیر شرکت سافت‌بانک در زمینه خرید استارت‌آپ‌ها و شرکت‌هایی که در زمینه طراحی روبات‌ها به فعالیت اشتغال دارند سرمایه‌گذاری‌های کلانی انجام داده است. این شرکت با بودجه 93 میلیارد دلاری خود به دنبال آن است تا بخش تحقیق و پژوهش خود را بیش از پیش تقویت کند. ماسایوشی بر این باور است در عصر کنونی هیچ چیز ارزشمندتر از اطلاعات نیست. به همین دلیل شرکت تحت سرپرستی خود را برای ورود به عصری که انقلاب داده‌ها همه چیز را متحول خواهند کرد آماده می‌کند. بوستون داینامیک شرکتی است که در زمینه ساخت روبات‌های مختلف به‌طور جدی فعالیت می‌کند.

اطلس، روبات انسان‌نمای ساخت این شرکت که به راحتی قادر به حمل و جابجایی اجسام است یکی از مشهورترین روبات‌های طراحی شده از سوی بوستون داینامیک است. روبات بیگ‌داگ این شرکت نیز از شهرت بالایی برخوردار است. خرید دیگر سافت‌بانک شرکت Schaft است که توسط دانشگاه توکیو پایه‌گذاری شده است. این شرکت در خلال سال‌های 2013 و 2014 میلادی به زیرمجموعه گروه Replicant افزوده شد. در یک دهه اخیر سافت‌بانک به لطف یکسری خریدهای چشم‌گیر همچون خرید Vodafone Japan به یکی از مهره‌های اصلی روباتیک در کشور ژاپن تبدیل شده است.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟