قصد خرید گوشی زیر 800 هزار تومان دارید؟
راهنمای خرید بهترین گوشی‌های 500 تا 800 هزار تومانی (دی ماه 96)
در این راهنمای خرید به شما کمک می‌کنیم که به خاطر کمبود بودجه، حسرت عدم دسترسی به امکانات خوب را نخورید. مسئله‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در این متن، از قید نام محصولات شرکت‌های تازه‌وارد چینی صرف نظر کرده‌ایم و تنها محصولاتی را ذکر کرده‌ایم که ساخت برندهای معتبر و مورد اعتماد بازار باشند.

1606683296_1_0.gif

همیشه بیشتر توجه بازار معطوف به گوشی‌های بالارده بوده و دلیل این امر هم مشخص است: تمام شرکت‌ها حد اکثر توانایی خود را در گوشی‌های پرچم‌دار و رده‌بالای خود نشان می‌دهند و این گوشی‌ها همیشه دارای جدیدترین فناوری‌ها هستند و داشتن این امکانات خیلی هیجان‌انگیز است. اما در گوشه‌ی دیگر بازار، افرادی هستند که به علت قدرت خرید پایینی که دارند، مجبورند به گوشی‌های ضعیفتر که امکانات قدیمی‌تری دارند اکتفا کنند. با سرعت گرفتن پیشرفت فناوری، فاصله بین این دسته‌بندی‌ها کمتر و کمتر می‌شود. برای مثال تا دو سال قبل فقط گوشی‌های پرچم‌دار حسگر اثر انگشت داشتند و حالا در گوشی‌های زیر سیصد هزار تومان هم نمونه‌هایی سراغ داریم که از این فناوری بهره می‌برند.

LG X Power 2 (قیمت حدود 780 هزار تومان)

اگر عمر باتری برای شما یک اولویت است، با این بودجه می‌توانید سراغ ایکس پاور 2 بروید. پسوند پاور در نام این گوشی به ظرفیت باتری عظیم 4500 میلی‌آمپری این گوشی اشاره دارد. اما این گوشی، صرفا یک باتری با قابلیت مکالمه نیست و امکانات نسبتا مناسبی هم دارد: استفاده از اندروید نوقا، صفحه نمایش HD، دوربین 13 و سلفی 5 مگاپیکسلی، 2 گیگابایت حافظه رم، 16 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی مضاف بر پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، فناوری شارژ سریع و یک تراشه‌ی هشت هسته‌ای مدیاتک با قابلیت پردازش 1.5 گیگاهرتزی، این گوشی را به یک گزینه مناسب برای خرید تبدیل کرده. بدنه‌ی پلاستیکی و عدم تعبیه حسگر اثر انگشت را هم باید به عنوان نقاط ضعف این گوشی ذکر کرد.

 Huawei Y7 Prime (قیمت حدود 730 هزار تومان)

با این بودجه، دست بازی برای انتخاب از بین محصولات هوآوی دارید. شاید مهمترین دلیل پیشرفت این شرکت چینی هم همین تمرکز بر روی بازار پایین‌رده و میان‌رده بوده است. پیشنهاد ما در بین گزینه‌های متعددی که هوآوی در اختیار شما قرار می‌دهد، هوآوی Y7 پرایم است. این گوشی مجهز به اندروید 7، دوربین با کیفیت 12 مگاپیکسلی، سلفی 8 مگاپیکسلی، صفحه 5.5 اینچی HD، تراشه هشت هسته‌ای Snapdragon 435 با قابلیت پردازش تا 1.4 گیگاهرتز، 3 گیگابایت حافظه اجرایی، 32 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی با امکان پشتیبانی از کارت حافظه و یک باتری قدرتمند 4000 میلی‌آمپر ساعتی است. نقطه ضعف این گوشی را هم می‌توان اشتراک درگاه سیمکارت دوم و کارت حافظه دانست.

مطلب پیشنهادی

راهنمای خرید: بهترین گوشی‌ها برای عکسبرداری سلفی + عکس
بهترین گوشی‌های با دوربین سلفی قدرتمند را بشناسید!

 Asus Pegasus 4A (قیمت حدود 740هزار تومان)

اگر خوش‌شانس باشید و بتوانید ایسوز پگاسوس 4A را در بازار پیدا کنید، یکی از بهترین‌ گزینه‌ها در این بازه قیمتی در اختیار شما قرار گرفته است. مهم‌ترین شاخصه این گوشی، داشتن دوربین دوگانه 13 و 8 مگاپیکسلی است؛ چیزی که اکثرا در گوشی‌های گران‌تر بازار پیدا می‌شود. سایر امکانات این گوشی عبارتند از اندروید 7، سلفی 5 مگاپیکسلی، باتری 4100 میلی‌آمپر ساعتی، تراشه مدیاتک چهار هسته‌ای با قابلیت پردازش تا 1.3 گیگاهرتز، صفحه نمایش 5 اینچی با رزولوشن HD، 3 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه. نقطه ضعف این گوشی را هم می‌توان عدم پشتیبانی از فیلمبرداری Full HD و دشواری پیدا کردن آن در بازار دانست.  

Samsung Galaxy J7 Core(قیمت حدود 760 هزار تومان)

خانواده J سامسونگ شامل میان‌رده‌های رو به پایین این شرکت می‌شوند و تنوع نسبتا زیادی دارند. در این بین، انتخاب ما J7 نسخه Core است که دارای یک نمایشگر 5.5 اینچی HD مبتنی بر یک پنل Super AMOLED است و با توجه به این امر، بهترین پنل نمایشگر را در لیست ما به خود اختصاص می‌دهد اما دارای بالاترین رزولوشن نیست. سایر امکانات این گوشی عبارتند از: 16 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی با امکان پشتیبانی از کارت حافظه، 2 گیگابایت حافظه رم، دوربین 13 مگاپیکسلی قابل قبول، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی، اندروید 7، پردازنده هشت هسته‌ای با قابلیت پردازش تا 1.6 گیگاهرتز و باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی. نقطه ضعف این گوشی را هم می‌توان باتری ضعیفتر نسبت به سایر گزینه‌های این لیست دانست. اگر به هر دلیلی تنها با گوشی‌های سامسونگ می‌توانید سر کنید اما این گوشی نظر شما را جلب نکرده است، گزینه‌ی بعدی شما می‌تواند Galaxy J3 2017 باشد.

مطلب پیشنهادی

راهنمای خرید: چرا باید با ۸۰۰ هزار تومان گلکسی جی۷ جدید را بخرید؟
گلکسی جی 7 مدل 2017: بهترین گوشی زیر 800 تومان بازار!

 Xiaomi Redmi Note 4X (قیمت حدود 680 هزار تومان)

یکی دیگر از شرکت‌های نوپای چینی که توانست در مدت کوتاهی پس از ظهور، اسم و رسمی برای خود دست و پا کند، شرکت شیائومی است. گوشی ردمی نوت 4 ایکس با بهره‌گیری از تراشه هشت هسته‌ای Snapdragon 625 و توانایی پردازش اطلاعات تا 2.0 گیگاهرتز، قوی‌ترین گوشی این لیست از لحاظ قدرت پردازش است. این گوشی در دو نسخه 32 گیگابیتی (با 3 گیگابایت حافظه رم) و 64 گیگابایتی (با 4 گیگابایت حافظه رم) عرضه می‌شود که انتخاب بین این دو به بودجه شما بستگی دارد. از سایر امکانات این گوشی می‌توان به صفحه نمایش 5.5 اینچی فول اچ‌دی، دوربین اصلی 13 و سلفی 5 مگاپیکسلی، فیلمبرداری حرکت آهسته 120 فریم بر ثانیه‌ای و باتری 4100 میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد. نقطه ضعف؟ اشتراک درگاه کارت حافظه و سیمکارت دوم.

 مسلما این لیست تمام گزینه‌های مناسب را در برنمی‌گیرد؛ اما ما در تهیه‌ی این لیست فاکتور ارزش خرید را مد نظر داشته‌ایم تا بهترین گزینه‌ها برای سلایق مختلف را در آن بگنجانیم.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟