نگاهی به سایت شبکه در سالی که گذشت
دامنه سایت شبکه در شهریورماه سال 1380 به ثبت رسید و اکنون سال شانزدهم فعالیت شبکه در فضای وب است. در این مطلب نگاهی داریم بر فعالیت‌های سایت شبکه در سال 1396.

1606683296_1_0.gif

همان‌طور که همراهان دیرینه شبکه اطلاع دارند، درابتدا سایت شبکه توسط آقای بهروز نوعی‌پور طراحی شد و مدیریت سایت هم به عهده ایشان بود. در دوره اول فعالیت سایت شبکه، سایت به نوعی آرشیو الکترونیک مقالات ماهنامه شبکه بود. گنجینه‌ای از چند هزار مقاله کاربردی، تحلیلی و آموزشی دنیای الکترونیک که تا آن زمان چنین مجموعه تخصصی‌ای در دنیای وب ایران یافت نمی‌شد.
متاسفانه پس از مدتی به دلیل مشکلاتی ناچار به تغییر پلتفرم سایت شدیم و امکان انتقال همه مقالات منتشر شده پیشین به پلتفرم جدید نبود. در دوره دوم فعالیت سایت شبکه، از اواخر سال ۹۳، آقای میثاق محمدی‌زاده عهده‌دار مدیریت سایت شد. این‌بار سایت شبکه با چهره‌ و روحیه‌ای جدید وارد عرصه وب شد. در دوره دوم سایت، تنها آرشیو مجله نبود بلکه خود به عنوان رسانه‌ای مستقل با موضوعات متنوع‌تر از مقالات مجله کار خود را آغاز کرد و به تدریج بخش قابل توجهی از مقالات سایت پیشین هم به سایت جدید منتقل شد.
اکنون سایت شبکه یکی مهم‌ترین سایت‌های تخصصی شبکه و آی‌تی ایران است. من حدود دوسال است که با سایت شبکه همکاری می‌کنم و نزدیک یک سال است که مدیریت سایت به من سپرده شده است. بسیار خوشحالم قدم در مسیری می‌گذارم که پیشتر آقای نوعی‌پور و آقای محمدی‌زاده راه را هموار کرده‌اند و همیشه در زمان برخوردن به مشکل می‌توانم از آن‌ها کمک بگیرم.
همچنین تشکر ویژه دارم از آقایان حمیدرضا تائبی، محسن آقاجانی و حمید نیک‌روش و سرکار خانم مهسا قنبری و دو عضو جدید تحریریه سایت آقایان مصطفی پورمحمدی و حمید صالحی که با مقالات خوبشان بر وزن سایت شبکه افزودند. همچنین تشکر می‌کنم از تحریریه ماهنامه شبکه که مقالاتشان در سایت نیز منتشر می‌شود.
در سال گذشته سایت شبکه در بخش‌های مختلف تغییرات اساسی داشته است که سیاست‌های تولید محتوا و انتشار مطلب را می‌توان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین تغییرات سال 96 برشمرد. 
ما با آنالیز رفتار کاربران در سایت و بررسی کلید واژه‌های محبوب، مطالب سایت شبکه را متناسب با نیاز مخاطبان خود بهینه کردیم. 
تولید مقالات بیشتر در زمینه آموزش، ترفندهای کاربردی، راهنمای خرید، بررسی طرح‌های مختلف اینترنت ثابت و همراه و معرفی کانال‌های تخصصی حوزه آی‌تی، خودرو و بررسی فیلم تنها بخشی از تغییرات سیاست‌های تولید محتوای سایت شبکه بودند.

1. راهنمای خرید

یکی از پربازدیدترین بخش‌های جدیدی که به سایت شبکه اضافه شد مقالات بررسی تحلیلی راهنمای‌ خرید  بود. ما در این بخش، راهنمای خریدهای متعددی در زمینه موبایل در بازه قیمتی متفاوت و بررسی گوشی‌های برندهای مختلف، راهنمای خرید دوربین، تلویزیون و... منتشر کردیم که همگی جزو مطالب پربازدید ماهی که منتشر شدند قرار گرفتند.

2. طرح‌های اینترنت همراه و ثابت

یکی دیگر از مجموعه مقالات جدید و پر مخاطب سایت شبکه، بررسی طرح اینترنت همراه و ثابت  اپراتورها و شرکت‌های مختلف ارائه دهنده سرویس‌های اینترنت بود.
ما در این بخش سعی کردیم طی بررسی تمام طرح‌های اینترنت ارائه  شده، در انواع جدول‌ها و مقالات بهترین طرح و بسته اینترنتی را به مخاطبان سایت پیشنهاد دهیم.

3. معرفی کانال‌های تلگرام

دیگر کمتر کاربر ایرانی اینترنت را می‌توانید بیابید که عضو پیام‌رسان تلگرام نباشد. اگر یک کاربر تخصصی حوزه آی‌تی و عضو تلگرام هستید حتماً در یافتن کانال خوب مرتبط با حوزه کاری خود مشکل دارید. سایت شبکه طی تحقیق و بررسی در بین انبوه کانال‌های تلگرامی توانست کانال‌های منتخب 8 حوزه تخصصی (شبکه، هک و امنیت، آموزش کامپیوتر و موبایل، برنامه‌نویسی، برنامه‌نویسی اندروید، اپلیکیشن و بازی اندروید، اپل و iOS و استخدام و کاریابی) را گردآوری کند. 
حتماً از بخش معرفی کانال‌های تلگرام سایت شبکه دیدن کنید تا از برترین کانال‌های تخصصی تلگرام بهرمند شوید. 

4. آموزش و ترفند

در بخش مطالب آموزشی و ترفند نیز سعی بر این داشتیم با توجه به نیاز روز کاربران انواع مطالب کاربردی را برای مخاطبان خود آماده کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن منتشر کنیم.

5. خودرو

ماهنامه و سایت شبکه از زمانی که طرح‌های اولیه خودران‌ها ارائه شد تا کنون یک پرونده ویژه، یک کتاب  و مقالات تحلیلی بسیاری در این زمینه منتشر کرده است. در سال گذشته بخش خودروی سایت   را گسترش داده و مقالات تحلیلی، مقایسه، راهنمای خرید و لیست قیمت اکثر خوردوهای موجود در بازار ایران را به این بخش اضافه کردیم. 

6.بررسی فیلم

بخش بررسی فیلم  نیز فصل جدید سایت شبکه است. در این بخش سعی می‌شود فیلم‌هایی مورد نقد و بررسی قرار گیرند که بیشتر مرتبط با آی‌تی هستند یا از تکنولوژی‌های آینده سخن می‌گویند. پوشش خبری اسکار نیز جزو مقالات پر طرفدار این بخش بودند.

7. آخر هفته با شبکه

بخش آخر هفته با شبکه نیز امسال به سایت اضافه شد که مجموعه عکس‌ها و ویدیوهایی هنری و تفریحی است برای ایجاد فضایی دلنشین برای آخرهفته‌های کاربران سایت.

و اما سال جدید

در سال 97 سایت شبکه تغییرات زیادی را پیش رو دارد که حتماً شگفت‌زده خواهید شد. از برتن کردن رخت نو بر قامت سایت گرفته تا جذابیت‌های پنل کاربری و جوایز ویژه و... با شبکه همراه باشید.
لطفا پیشنهادات و انتقادات خود را جهت بهبود عملکرد سایت شبکه به آدرس ایمیل: Info@shabakeh-mag.com ارسال کنید.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟