بازار پر سود برنامه‌نویسان
میزان درآمد توسعه‌دهندگان اپ‌استور و گوگلی پلی در سال 2018 چقدر بود؟
برنامه‌نویسی و ساخت برنامه‌های کاربردی برای وب، موبایل و دسکتاپ یک بازار پر سود برای برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان حرفه‌ای رقم زده است. با این حال، تنها توسعه‌دهندگانی می‌توانند در این زمینه کسب‌وکار خوبی برای خود رقم بزنند که بر پایه فناوری‌های روز برنامه‌های کاربردی را ایجاد کنند. اما توسعه‌دهندگان برنامه‌های همراه پلتفرم‌های اندروید و iOS در سال 2018 چقدر دستمزد دریافت کرده‌اند؟

1606683296_1_0.gif

به رغم این واقعیت که اکوسیستم اندروید نزدیک به 85 درصد از سهم بازار سیستم‌عامل‌های همراه را از آن خود کرده است، با این حال، از دیرباز این مسئله به اثبات رسیده است که توسعه‌دهندگان برنامه‌های همراه اپ استور در مقایسه با همتایان خود در گوگل پلی درآمد بیشتری را کسب می‌کنند. البته گزارش‌هایی نیز وجود دارد که نشان می‌دهد در برخی از کشورهای در حال توسعه برنامه‌نویسان نرم‌افزارهای همراه اندرویدی به لحاظ کسب درآمد جایگاه بهتری نسبت به توسعه‌دهندگان اپل دارند که این مسئله بیشتر تحت تاثیر عوامل جانبی نظیر تحریم‌ها است. صرفنظر از دلایل این چنینی اپ استور بر پایه سیاست‌هایی اداره می‌شود که سود بیشتری عاید توسعه‌دهندگان این اکوسیستم می‌کند. گزارش منتشر شده از سوی این موسسه نشان می‌دهد فروشگاه اپ استور در یک سال گذشته درآمد بیش از یک میلیون دلار عاید 164 ناشر کرده است. اپ استور در ایالات متحده در سال گذشته میلادی درآمد 143 میلیون دلاری عاید ناشران برنامه‌های کاربردی کرده است که این رقم با رشد 15 درصد در سال 2018 به رقم 164 میلیون دلار رسیده است. در نقطه مقابل گوگل پلی سال گذشته 71 میلیون دلار و امسال با یک رشد 15 درصدی 88 میلیون دلار عاید ناشران کرده است.

 امسال سال خوبی برای توسعه‌دهندگان بازی‌ها در اپ استور بوده است، زیرا از مجموع 164 برنامه موفق اپ استور، 64 مورد بازی‌های ویدویی بوده‌اند که پیشرو این فهرست بازی FoxNet Games است که موفق شد 15 میلیون دلار درآمد عاید شرکت Marvel strikes کند. در گوگل پلی نیز 65 درصد برنامه‌های سودآور را بازی‌ها شکل داده‌اند. توسعه‌دهندگان بازی‌ها در اپ استور برای اولین بار موفق شدند به درآمد هفت رقمی دست پیدا کنند که در مقایسه با سال گذشته میلادی پیشرفت 10 درصدی را نشان می‌دهد، در مکان بعدی به ترتیب برنامه‌هایی در زمینه سبک زندگی، سلامت و تناسب اندام قرار داشتند. این دو گروه به ترتیب با 10 و 12 درصد موفق شدند مکان پر سودترین برنامه‌های کاربردی را از آن خود کنند. میزان درآمدهای توسعه‌دهندگان این دو گروه در مقایسه با سال گذشته میلادی دو برابر بیشتر شده است. البته مهم‌ترین دلیلی که باعث شده است توسعه‌دهندگان گوگل پلی سطح درآمد کمتری نسبت به توسعه‌دهندگان اپ استور داشته باشند به مصرف‌کنندگانی باز می‌گردد که در کشورهای در حال توسعه از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنند.

 افرادی که به دلیل وضع مالی نه چندان مطلوب ترجیح می‌دهند از نرم‌افزاری رایگان به جای نرم‌افزارهای پولی گوگل پلی استفاده کنند. در مقابل گوشی‌های آی‌فون بیشتر از سوی قشر ثروتمند جامعه خریداری می‌شود که بدون مشکل حاضر هستند برای دسترسی به برنامه‌های کاربردی اپ استور هزینه آن‌را پرداخت کنند. در مجموع آمار سال جاری تفاوت چندانی با سال گذشته میلادی ندارد و توسعه‌دهندگان اپ استور هنوز هم وضعیت بهتری به لحاظ کسب درآمد دارند.

در این گزارش آماده است 33 درصد از توسعه‌دهندگان بازی‌ها به درآمد یک میلیون دلاری دست پیدا کرده‌اند و پس از آن برنامه‌های ساخته شده در حوزه سلامت و بهداشت، سبک زندگی در مکان‌های بعدی نرم‌افزارهای مورد علاقه کاربران پلتفرم iOS قرار داشته‌اند. در گوگل پلی، 65 درصد از شرکت‌هایی که به درآمد یک میلیون دلاری دست پیدا کرده‌اند در زمینه بازی‌ها به فعالیت اشتغال داشته‌‌اند که نشان می‌دهد بازی‌ها ارجحیت بیشتری نسبت به سایر برنامه‌ها برای کاربران دارد. برای اطلاعات بیشتر به آدرس  The App Store created 164 new million-dollar publishers in 2018, twice that of Google Play مراجعه کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟