اتفاقات ذهنی یک فرد درونگرا
۶ تصویر که نشان می‌دهند در مغز یک فرد درونگرا چه می‌گذرد
«برونگرایان عزیز
ما عاشق انرژی و هیجان شما هستیم. اما به عنوان افرادی درونگرا، گاهی اوقات دچار سوء تفاهم می‌شویم. امیدواریم با ارائه این تصاویر به شما نشان دهیم که در مغز ما چه می‌گذرد- به طور حتم شگفت‌زده خواهید شد. در اینجا 6 تصویر را ارائه می‌دهیم که به خوبی بیانگر رویدادهایی است که در مغز ما اتفاق می‌افتند.
ارادتمند شما
درونگرایان»

1606683296_1_0.gif

 

 

1-بر اساس کتاب "مزایای درونگرایی" نوشته مارتی اولسن لنی، افراد درونگرا مسیر عصبی طولانی‌تری برای پردازش محرک‌ها دارند. اطلاعات از مسیری عبور می‌کنند که با حافظه بلند مدت و برنامه‌ریزی در ارتباط هستند.

به عبارت دیگر، پردازش تعاملات و رویدادها برای افراد درونگرا پیچیده‌تر است. وقتی این افراد اطلاعات را پردازش می‌کنند، همزمان به دقت به افکار و احساسات درونی خود توجه می‌کنند.

2- طبق مطالعات صورت گرفته توسط روانشناس هانس آیزنک، افراد درونگرا در مقایسه با افراد برونگرا برای آگاه و هوشیار شدن به انگیزش و تحریک کمتری از جهان نیاز دارند.

به عبارت دیگر درونگرایان خیلی راحت‌تر و بیشتر تحریک می‌شوند.

3- از سوی دیگر، حساسیت درونگرایان به دوپامین به گونه‌ای است که این افراد برای شاد بودن به مقدار کمی از این هورمون نیاز دارد. دوپامین یک هورمون مغزی است که به ما توانایی وانرژی بیشتری می‌بخشد و کمبود آن باعث خستگی و بی‌حوصلگی در فرد می‌شود.

مطلب پیشنهادی

هک کردن مغز، کلیدی برای موفقیت
همین حالا مغز خود را برای رسیدن به موفقیت برنامه‌ریزی کنید

- مغز درونگران به واسطه برنده شدن در یک مسابقه ورزشی تشویق نمی‌شود و پاداش نمی‌گیرد یا همانند مغز افراد برونگرا ریسک نمی‌کند و خطر را نمی‌پذیرد. سیستم لذت و تشویق مغز توسط انتقال‌دهنده‌های عصبی دوپامین فعال می‌گردد.

دانشمندان دریافتند که مغز افراد برونگرا با لذت حاصل از برنده شدن در یک مسابقه ورزشی یا رویداد علمی واکنش نشان می‌دهد. به عبارت دیگر، افراد درونگرا احساس هیجان کمتری نسبت به خطر یا رویدادهای شگفت‌انگیز دارند.

5- میزان شور و هیجان مغز افراد درونگرا در تعامل با افراد به اندازه مواجه شدن آنان با اشیای بی‌جان است.افراد درونگرا هر چیزی را در اطراف خود پردازش می‌کنند و به تمام جزییات حسی در محیط توجه دارد، نه فقط به آدم‌ها.

6- وقتی افراد درونگرا فکر می‌کنند، برای پیدا کردن اطلاعات به سراغ حافظه بلند مدت می‌روند. یک فرد درونگرا هنگام تصمیم‌گیری اغلب تجربیات قدیمی و جدید را مقایسه می‌کند و همین موجب می‌شود تا سرعت پردازش پایین بیاید اما تصمیم‌ها با دقت بیشتری گرفته شوند. این یعنی افراد درونگرا یک مکالمه فعال وجدی با خود دارند و معمولاً  به خاطر فکرهایی که در ذهن دارند، قدم می‌زنند.

     

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟