نتایج بررسی سایت DxOMark مشخص کرد
گلکسی اس 9 پلاس بهترین دوربین گوشی‌های هوشمند را دارد
سایت DxOMark به عنوان معتبرترین مرجع در زمینه عکاسی و معیاری برای رتبه بندی دوربین‌ها و لنزها شناخته می‌شود. در کنار بررسی و امتیازدهی به دوربین‌های حرفه‌ای، این سایت به دوربین گوشی‌های هوشمند هم نمره می‌دهد. پس از معرفی +Galaxy S9 و به خاطر تبلیغات گسترده سامسونگ روی قابلیت‌های دوربین آن، همه منتظر بودند تا ببینند DxOMark چه نمره‌ای برای این گوشی در نظر خواهد گرفت.

1606683296_1_0.gif

سامسونگ تاکید بسیار زیادی بر روی قابلیت‌های عکاسی گوشی +Galaxy S9 داشت و ما این را می‌دانیم که هیچ بقالی از ترش بودن ماست خود نمی‌گوید و از آنجا که مشک آن است که خود ببوید و نه آن که عطار بگوید، سماق مکیدیم تا ببینیم DxOMark به نوبر سامسونگ چه نمره‌ای خواهد داد. پس همراه شبکه باشید تا ببینیم حاصل صبر ما از آن غوره، چه حلوایی ساخت.

در یکی دو سال اخیر شاهد اتفاقات بسیار خوشایندی در زمینه عکاسی با گوشی‌های هوشمند بوده‌ایم. از افزایش اندازه پیکسل‌ها گرفته تا دوگانه شدن دوربین‌ها، همه در راستای بهبود کیفیت تصاویر ثبت شده با گوشی اتفاق افتادند. در کنار مسائل مربوط به چینش فیزیکی دوربین گوشی‌های هوشمند، مسئله دیگر تقویت قدرت پردازشی گوشی‌ها بوده است که تاثیر مستقیمی بر روی پردازش الگوریتم‌های مرتبط با دوربین و در نتیجه بهبود کیفیت عکاسی داشته است. 

مطلب پیشنهادی

فایده f متغیر در دوربین Galaxy S9 و +Galaxy S9 چیست؟
تشریح یکی از قابلیت‌های دوربین پرچم‌داران جدید سامسونگ به زبان ساده

با در نظر گرفتن تمام این جوانب و بالا گرفتن رقابت در تمام زمینه‌ها، تمام شرکت‌ها سعی دارند به نحوی گوی سبقت را از رقیبان بربایند و در هر زمینه‌ای بهترین باشند. در این راستا، گاهی اوقات انتخاب این که کدام گوشی در یک زمینه خاص بهترین است، بسیار دشوار است.

سایت DxOMark را می‌توان به همین دلیل مهم دانست. این سایت با در نظر گرفتن مولفه‌های مختلفی در زمینه‌های عکاسی و فیلمبرداری، نمره‌ شاخصی را برای هر گوشی تعیین می‌کند. تا پیش از این، گوشی Google Pixel 2 با نمره 98 و iPhone X با نمره 97 در بالاترین رتبه‌های رده‌بندی این سایت قرار داشتند؛ اما حالا این Samsung Galaxy S9+ است که با نمره 99 این دو گوشی را پشت سر گذاشته است.

نمره بخش عکاسی این گوشی 104 و نمره بخش ضبط ویدیو در گلکسی اس 9 برابر با 91 است. در بخش عکاسی، بهترین عملکرد این دوربین در زمینه ثبت کنتراست است و ضعیف‌ترین عملکرد مربوط به بخش ایجاد افکت Bokeh. در فیلمبرداری هم بهترین نمره به رنگ‌بندی رسیده است و ضعیف‌ترین بخش آن مربوط به ثبت بافت‌ها است. شایان ذکر است که در بخش فیلمبرداری، همچنان Pixel 2 گوکل دارای بهترین عملکرد است و پرچمدار سامسونگ پشت سر آن قرار گرفته است.

هرچند بنا به گزارش سایت Consumer Reports، این iPhone X است که دارای بهترین دوربین در بین گوشی‌های هوشمند است، اما باید توجه داشته باشیم که رده‌ بندی این سایت، بدون در نظر گرفتن حضور Galaxy S9+ صورت گرفته است و تا عرضه عمومی این گوشی، آیفون 10 در همان رتبه باقی خواهد ماند. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟