به دنبال اوج‌گیری ارزش سهام اپل
آیا آیفون ایکس اپل را به اولین شرکت تریلیاردی دنیا تبدیل می‌کند
گزارش‌های اولیه‌ای که در ارتباط با موفقیت آی‌فون ایکس منتشر شدند، ضمن آن‌که به قیمت بالای این محصول اشاره داشتند به ما نشان دادند چطور یک محصول موفق می‌تواند به یک شرکت کمک کند که به مسیر رشد خود شتابی فزاینده بدهد.

1606683296_1_0.gif

نگرانی تحلیل‌گران در ارتباط با چرخه عرضه و تقاضای آیفون ایکس سرانجام اپل را مجبور کرد تا گزارشی بسیار مختصر را روز دوشنبه منتشر کند. عدم ارائه اطلاعات دقیق از سوی شرکت مستقر در کوپرتونیو باعث شد تا تحلیل‌گران و سرمایه‌گذاران مجبور شوند اطلاعات موردنیاز خود را از کانال‌های مختلفی همچون تامین‌کنندگان، فرم‌های نظرسنجی مصرف‌کنندگان و دیگر شاخص‌های صنعتی به دست آورده و تحلیل‌های خود را بر مبنای آن‌ها ارائه کنند.

تحلیل مثبتی که روز دوشنبه از سوی تحلیل‌گران منتشر شد، نشان داد مشکلاتی که پیرامون چرخه تولید آی‌فون‌های اپل وجود داشتند ناچیز بودند و تقاضا برای این گوشی بسیار بالا بوده است. به‌طوری که پیش خرید این محصول که از جمعه هفته گذشته آغاز شده در نوع خود جالب توجه بوده است. اپل به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده است تا گزارش سه ماهه خود را روز پنج‌شنبه (به وقت محلی امریکا) منتشر کند. از زمان معرفی آی‌فون‌های جدید در تاریخ 12 سپتامبر، ارزش سهام این شرکت 2.5 درصد کاهش یافت تا این‌که این چرخه افت روز پنج‌شنبه متوقف شد. درست پس از آن‌که پیش‌فروش آیفون در ساعات اولیه جمعه آغاز شد و خبر از پیش‌فروش بی سابقه از سوی اپل منتشر شد، ارزش سهام این شرکت یک روند روبه‌رشد بسیار بالا به خود گرفت. ارزش سهام این شرکت به 168.7 دلار افزایش پیدا کرد و تقریبا 26 میلیارد دلار به سرمایه‌های این شرکت افزود. به‌طوری که اپل را به یک قدمی اولین شرکت تریلیون دلاری تاریخ رسانده است.

مطلب پیشنهادی

یک پلاس و این همه غوغا؟ مقایسه‌ آیفون 8 و 8 پلاس

دنیل ایرس از تحلیل‌گران برجسته بازار بورس در حوزه فناوری در حالی که روز دوشنبه پیش‌بینی خود در ارتباط با فروش آی‌فون ایکس را 10 میلیون عدد اعلام کرده بود یکبار دیگر نظر خود را تغییر داد. این تحلیل‌گر GHB Insights در یادداشت دیگری اعلام کرد که پیش‌بینی می‌کند میزان تقاضا برای آیفون ایکس به رقم 50 میلیون عدد برسد. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟