شرکت اوراکل و برنامه‎های آینده
مسیر پیش روی Java 9: انتشار نسخه‌های شش ماهه
اوراکل با منتشر کردن نسخه‎های جدید کیت توسعه جاوا (JDK) که هر شش ماه یک بار منتشر می‎شود و نسخه به‎روزرسانی اصلی که هر سه سال یکبار ارائه می‎‌شود، انتشار جاوای استاندارد را سرعت خواهد بخشید. با این شرایط نسخه بعدی جاوا شش ماه پس از نسخه Java 9 در مارچ 2018 منتشر خواهد شد.

1606683296_1_0.gif

تا به امروز اوراکل نسخه‎های به‎روزرسانی عمده جاوا را هر دو سال یک بار ارائه می‎کرد که شامل یک یا دو قابلیت شاخص بود. اما این رویکرد باعث به تاخیر افتادن JDK 9 شد که سرانجام قرار بود در 21 سپتامبر پس از توقف به واسطه ویژگی‎های پیچیده ماژولار منتشر شود.

همچنین اوراکل باینری‎های OpenJDK را برای نسخه‎های اصلی لینوکس، MacOS و ویندوز 64 بیت به صورت بروزرسانی‌های دو بار در سال ایجاد خواهد کرد. اما این باینری‎ها برای سولاریس، ویندوز 32 بیت و سایر سیستم عامل‎ها ایجاد نخواهد شد. انجمن‎ها و گروه‎های جاوا می‎‌توانند به طور رایگان باینری‎های OpenJDK  را با استفاده از کدهای اراکل برای سایر سیستم عامل‎ها ایجاد کنند.

طراح اصلی گروه پلتفرم جاوای اوراکل، مارک رین‎هولد می‎گوید: «پس از بررسی و آزمایش کامل توسط پذیرندگان اولیه، این امکان فراهم شد تا قابلیت‎های جدید بزرگی در سطح و کیفیت بالا آماده شود. اما نتیجه این سختگیری API  کوچکتر، زبان و قابلیت‎های JVM  بود که تنها زمانی قابل ارائه بود که قابلیت‎های بزرگ آماده می‎شد.» این تا زمانی که جاوا تنها با چند پلتفرم به رقابت می‎پرداخت مشکلی نبود، اما حالا با پلتفرم‎های بیشتری رقابت می‎کنند که به سرعت در حال تکامل پیدا کردن هستند.

رویکرد جدید جاوا همان روشی را پیش گرفته که در حال حاضر برای فدورا، رد هت و نسخه اوبنتو لینوکس اتفاق افتاده است، یک به‎روزرسانی زمان بندی شده سریع برای کسانی که با بروزرسانی‎های دو بار در سال مشکلی ندارند و یک انتشار آهسته برای کسانی که به دنبال نسخه‎های باثبات چندین ساله هستند. ویندوز ۱۰ مایکروسافت نمونه‎ای از این رویکرد است.

اوراکل می‎گوید اولین انتشار جدید با پشتیبانی بلند مدت جاوا یک سال پس از عرضه Java 9  در سپتامبر 2018 ارائه خواهد شد و به‎روزرسانی‎های آن برای حداقل ۳ سال متوالی در دسترس خواهد بود.

اوراکل یک پروژه بلند مدت JDK  برای میزبانی از کدهای اصلی و انتشار قابلیت‎های جدید را نیز در اختیار خواهد داشت. رین‎هولد می‎گوید: «اوراکل به ارائه ساختارهای Oracle JDK اختصاصی که شامل قابلیت‎های تجاری از قبیل Flight Recorder  جاوا و Mission Control  می‎شود ادامه خواهد داد.»

همانند نسخه JDK 9  قابلیت‎های تجاری نیز به صورت منبع باز خواهند بود تا ساختارهای OpenJDK  جذابیت بیشتری برای توسعه دهندگان داشته باشد و تفاوت بین این ساختار و JDK  اوراکل را کم کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.
برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟