ویندوز 10 ماژولار
برنامه بزرگ بعدی مایکروسافت طراحی ویندوز 10 ماژولار Andromeda است
ماژولار واژه‌ای است که این روزها همه شرکت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به دنبال دستیابی به آن هستند. سیستم‌عامل آندرومدا برنامه بعدی مایکروسافت برای ساخت یک سیستم‌عامل ویندوز 10 به شکلی کاملا ماژولار است.

1606683296_1_0.gif

چشم‌انداز مایکروسافت برای آینده ویندوز 10 این است که سیستم‌عاملی کاملا ماژولار را که امکان حذف مولفه‌های آن بسته به دستگاهی که آن‌را اجرا می‌کند امکان‌پذیر باشد. این سیستم‌عامل که Andromeda نام دارد،  قادر است بهترین تعامل و سازگاری میان قطعات و سیستم‌عامل را به وجود می‌آورد. به جای داشتن نگارش‌های مختلفی از ویندوز 10 که همه آن‌ها از پایه بر مبنای یک سورس کد طراحی شده، اما به اشکال مختلفی به کار گرفته می‌شوند همچون ویندوز 10 دسکتاپ، ویندوز 10 موبایل یا ویندوز 10 ویژه اینترنت اشیا، ایده در اختیار داشتن یک سیستم‌عامل واحد که شامل مولفه‌هایی است که به صورت کاملا ماژولار به کار گرفته می‌شوند از سوی مهندسان مایکروسافت پیشنهاد شده است. بسته به این‌که چه دستگاهی از سیستم‌عامل استفاده خواهد کرد، مولفه‌ها یا ویژگی‌ها می‌توانند حذف شده یا اضافه شوند. این مدل به سیستم‌عامل اجازه می‌دهد تا به‌طور کامل منطبق با سخت‌افزاری که از آن استفاده می‌کند به کار گرفته شود. چنین سیستم‌عاملی به شکلی کاملا سریع‌تر و دقیق‌تر با دستگاه‌های مختلف و نوظهوری همچون پوشیدنی‌ها یا حتا گونه‌های جدیدی از سخت‌افزارها که در آینده تولید خواهند شد یکپارچه می‌شود.

موبایل در خط مقدم قرار دارد

بنابرگزارش ویندوز سنترال، ما باید ابتدا در انتظار عرضه اندرومدا برای اسمارت‌فون‌ها، تبلت‌ها و گجت‌های پوشیدنی باشیم که انتظار می‌رود سال آینده میلادی به بازار عرضه شوند. به احتمال بسیار زیاد، اولین مشتری این سیستم‌عامل نوظهور surface Phoneها خواهند بود. هر چند بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که مایکروسافت سال آینده میلادی این سیستم‌عامل را همراه با فناوری جدیدی معرفی خواهد کرد.  اندرومدا به‌طور کامل با رابط کاربری ابتکاری این شرکت موسوم به CShell هماهنگ است. CShell یک ویندوز شل جدید است که به منظور گسترش‌پذیری و انعطاف‌پذیری رابط کاربری به منظور بهره‌برداری بهتر روی طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها طراحی شده است. لازم به توضیح است، گوگل نیز روی پروژه مشابهی تحت همین در حال کار است. پروژه‌ای که اخبار مربوط به آن در اواخر تابستان منتشر شد. گوگل از مدت‌ها پیش اعلام کرده است که درنظر دارد دو سیستم‌عامل اندروید و کروم را با یکدیگر ادغام کند. پروژه‌ای که به احتمال زیاد ادامه پروژه Fuchsia است. اکنون سوال اصلی این است که آیا ویندز 10 اندرومدا تجربه ما در زمینه به‌کارگیری لپ‌تاپ‌ها را بهبود خواهد بخشید؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟