روباتی سرشار از هوش مصنوعی
موسیو توانایی درک رفتار انسانی را دارد
ما دیگر از دورانی که روبات‎ها به عنوان ماشین‎هایی مصنوعی و کودن شناخته می‎شدند عبور کرده‎ایم. حالا ما با روبات‎هایی سر و کار داریم که انسان‎ها را درک می‎کنند و حتی برایتان شعر می‎گویند.

1606683296_1_0.gif

دیگر چه کسی به دوست نیاز دارد وقتی بتوانید یک روبات خردمند داشته باشید؟ Musio همان روباتی که می‎تواند دوست صمیمی شما باشد. مسلما سازندگان روبات تعاملی Musio قصد ندارند تا آن را جایگزین تعاملات اجتماعی شما با افراد (در تمام سنین) پیرامونتان کنند. این روبات در یک شرکت هوش مصنوعی به نام AKA LLC ساخته شده است که سعی دارد زبان متنی، زبان گفتاری، حرکات و حالات چهره انسانی را درک کند. با دستیابی به چنین قابلیتی، این شرکت معتقد است می‎تواند ماشين‎هایی را بسازد که می‎توانند به طور طبیعی با مردم ارتباط و تعامل داشته باشند. با استفاده از فناوری پردازش زبان طبیعی و اکوسیستم محتوای غنی تعاملی AKA این روبات سعی دارد با قطعات پلاستیکی و کامپیوتری به جای گوشت و خون با انسان ارتباط برقرار کند.

مدیر عامل AKA LLC، ریموند جونگ می‎گوید: «گام بعدی AKA همکاری با شرکت‎های سخت افزار سنتی اروپايی که به دنبال نوآوری هستند خواهد بود. با ارائه روبات Musio این شرکت فناوری پایه خود را معرفی کرده است تا شرکای آینده ما به توانایی‎های ما بیشتر پی ببرند. ما معتقدیم که موتور هوش مصنوعی ما فرصتی بینظیر برای کسانی که به دنبال یک انقلاب صنعتی در زمینه هوش مصنوعی هستند فراهم می‎کند.»

Musio قبلا هم موفقیت‎هایی در سطح بین المللی کسب کرده است. این روبات بهار امسال در ژاپن به نمایش درآمد و عنوان بهترین فروش روبات‎های اجتماعی در ژاپن را از آن خود کرد. AKA می‎گوید الگوریتم یادگیری عمیق متمرکز بر متن این روبات آن را تا این اندازه معروف (به ویژه برای کسانی که مشغول یادگیری زبان انگلیسی هستند) کرده است. این شرکت می‎گوید مدارس راهنمایی و دبیرستان‎های ژاپن و چند شرکت فعال در زمی‎ه آموزش متقاضیان Musio هستند تا از آن برای آموزش زبان انگلیسی استفاده کنند. علاوه بر این، اگر این روبات بتواند شعر بگوید که می‎تواند، احتمالا یک معلم انگلیسی خوب هم خواهد بود.

اما تفاوت بین Musio و اسپیکرهای هوشمند در چیست؟ طبق گفته AKA همه اینها به نحوه آگاهی از مفاهیم برمی‎گردد. این روبات قرار است مکالمات قبلی که با کاربران داشته را به یاد آورد، که منجر به روند گفتگوی طبیعی‎تر خواهد شد. از آنجا که این روبات دائما در حال یادگیری عبارات و اطلاعات جدید است می‎تواند در کنار همتای انسانی خود رشد کند. بنابراین اگر به دنبال پیدا کردن یک دوست جدید هستید، بهتر است سری به راهروی فروشگاه‎های الکترونیک بزنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟