بهترین گجت‌ها به انتخاب سایت Cnet
با بهترین و عجیب‌ترین‌ گجت‌های معرفی شده در ایفا 2017 آشنا شوید
اگر به دنبال آن هستید در جریان کم و کیف جدیدترین اخبار مربوط به گجت‌های فناوری قرار بگیرید که در نمایشگاه ایفا 2017 معرفی شده‌اند، پیشنهاد می‌کنم این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

1606683296_1_0.gif

شرکت‌هایی که امسال در نمایشگاه ایفا 2017 حضور به هم رساندند با زیبا‌ترین و مجذوب‌کننده‌ترین دستگاه‌ها به نمایشگاه وارد شدند. دستگاه‌های کاملا هوشمندی که بسیاری از آن‌ها از طریق فرامین صوتی قابل کنترل بودند. الکسا آمازون یکی از کاربرد‌ی‌ترین فناوری‌هایی بود که در پس زمینه بسیاری از محصولات امسال قرار گرفته بود. در حالی که گجت‌ها، پوشیدنی‌ها، اسمارت‌فون‌ها و تجهیزات شبکه به لحاظ ارائه ایده‌های نو و هوشمندانه جایگاه خود را داشتند در این میان لوازم خانگی نیز حرف‌های تازه‌ای برای گفتن داشتند. از مینی یخچال متحرکی گرفته که با استفاده فرمان‌های صوتی کنترل می‌شد تا یخچال‌هایی که درب‌های چندگانه داشتند همه این محصولات نوید ورود به عصری از هوشمندی را سر داده‌اند. بر همین اساس، سایت Cnet به معرفی شاخص‌ترین محصولاتی پرداخته که تا به امروز معرفی شده‌اند.

کنترل صوتی

اگر به نمایشگاه CES سال گذشته بازگردیم الکسا را مشاهده می‌کنیم که با ما سخن می‌گفت. امروزه حداقل 24 محصول با پشتیبانی از الکسا در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گرفته‌اند. دستگاه‌های ثالث با پشتیبانی از الکسا به شدت در ایالات متحده مورد استقبال قرار گرفته‌اند و این روند اکنون به کشور آلمان نیز وارد شده است. اکنون می‌توانید از اسپیکرهای هوشمند، تلویزیون،  Lenovo Home Assistant یا Toshiba 4K درخواست کنید تا برای شما فیلم یا آهنگی را پخش کنند یا می‌توانید روبات‌هایی شبیه به Bosch Roxtter یا LG Lawn Mower را سفارش دهید تا کارهایتان را انجام دهند. فهرست کامل محصولات مبتنی بر الکسا را از آدرس Alexa-powered products مشاهده کنید.

آمازون در هفته جاری اعلام کرد الکسا به زودی با رقیب خود کورتانا گفت‌وگو خواهد کرد.

این دستیار صوتی همچنین با تعداد دیگری از سامانه‌های صوتی ادغام شده است که از آن جمله به اسمارت‌فون‌های Moto X4 و LG V30 می‌توان اشاره کرد.

همچنین یک برند صوتی به نام Harman نیز وجود دارد که تصمیم گرفته است از الکسا در ارتباط با اسپیکر قدرتمند Harman Kardon Allure و گوگل اسیستنت در ارتباط با محصول ارزان‌تر JBL Link استفاده کند.

گوشی‌ها

اگر مخاطب فعال اینستاگرام یا یوتیوب باشید به خوبی اطلاع دارید که ال‌جی از V30 به‌طور رسمی رونمایی کرد. یک گوشی ایده‌آل برای افرادی که عاشق فیلم‌برداری و عکاسی با گوشی خود هستند. برای بقیه کاربران نیز گوشی Moto X4 با ویژگی‌های خاصی که تقریبا قادر است هر کاری را انجام دهد عرضه شد. گوشی که دو دوربین داشته (فلشی مخصوص سلفی)، عایق آب بوده و از طریق الکسا آمازون و بلوتوث قادر است به چهار اسپیکر یا هدفون متصل شود. در حالی که نسل بعدی گوشی‌های هوشمند را می‌توان از طریق صدا کنترل کرد، اما در این میان شاید برای بسیاری از افراد خوشایند باشد که بدانند نسل بعدی گوشی‌های هوشمند بلک‌بری که قرار است سال آینده به بازار عرضه شوند به قابلیت لمس تمام صفحه تجهیز خواهند بود.

مجازی، افزوده، واقعیت ترکیبی

اجازه دهید برای یک لحظه به دنیای واقعی وارد شویم و درباره واقعیت افزوده، مجازی و واقعیت ترکیبی صحبت کنیم! هدست‌های مختلفی که در نمایشگاه ایفا 2017 امسال از آن‌ها رونمایی شد در هر سه گروه یاد شده قرار داشتند. ایسوس، دل، ایسر، اچ‌پی همگی هدست‌های واقعیت ترکیبی ویندوز را امسال معرفی کردند. اما Explorer محصول لنوو چیزی فراتر از یک تفریح ساده بود. این محصول آماده است تا چیزی شبیه به شمشیر نوری جنگ ستارگان را در غالب واقعیت مجازی در اختیارتان قرار دهد.

خانه‌های هوشمند

 در آن سوی این نمایشگاه محصولات خانگی قرار دارند. سامسونگ مدعی شده است ماشین لباس‌شویی این شرکت WW8800M که به فناوری QuickDrive تجهیز شده قادر است تنها در مدت زمان 39 دقیقه و با نصف انرژی به‌طور کامل لباس‌ها را شسته و همچنین از طریق برنامه کاربردی Q-rator به راحتی کنترل شود.

نرم‌افزار فوق به برنامه‌های شست‌وشوی مختلفی تجهیز شده و مهم‌تر از آن ماشین فوق از هوش مصنوعی استفاده می‌کند! برنامه فوق قادر است مشکلات ماشین را شناسایی کرده و به مالک اطلاع دهد. الکترولوکس می‌گوید ماشین لباس‌شویی و خشک‌کن PerfectCare این شرکت لباس‌های شما را کاملا تمیز کرده و خشک می‌کند. شرکت بوش نیز علاوه بر ماشین‌های شست‌وشوی خود موسوم به whisper quiet از یک مدل مفهومی به نام X-Spect رونمایی کرد. محصول فوق یک اسکنر دستی است که مواد غذایی را تشخیص داده و در ادامه دستورالعمل پخت‌وپز را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

برای آشپزخانه نیز شرکت Miele از اجاق گاز Dialog خود رونمایی کرد که واقعا چشم‌گیر بود. این اجاق گاز از ترکیب امواج الکترومغناطیس، فن ترکیبی و عناصر گرما‌بخش سنتی برای آماده‌سازی غذا با دقت بسیار بالایی استفاده می‌کند. در پیش‌نمایش ارائه شده این اجاق گاز موفق شد یک فیله ماهی قزل‌آلا را پخته و سرخ کند.

شرکت هایر نیز از یک یخچال فریز پنج دربی رونمایی کرد. واکنش‌ها نسبت به روبات Miele Scout RX2 and Bosch Roxxter که به دوربین‌های از پیش ساخته شده تجیزه شده‌اند در نوع خود جالب بود. این روبات‌ها نه تنها خانه‌ها را تمیز می‌کنند، بلکه به عنوان یک دستگاه امنیتی و همچنین یک روبات تحویل غذا به حیوانات خانگی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هدفون‌‌ها، Airpod و Earbudها رقیبان یکدیگر

سیم‌ها مربوط به قرن گذشته بودند. تولیدکنندگانی همچون اپل با ایجاد سازوکاری روی آی‌فون‌ خود سعی کردند کاربران را متقاعد سازند که دیگر عمر جک هدفون سنتی به پایان رسیده و باید از هدفون‌های بی‌سیم استفاده کرد. سامسونگ نیز ایرباد بی‌سیم ارتقا یافته Icon X که عمر باتری آن بهتر بوده و از دستیار دیجیتالی بیکسبی استفاده می‌کند را به میدان وارد کرد. این محصول به شما اجازه می‌دهد از طریق صدای خود موسیقی یا موبایل را همگام‌سازی کنید. ایرباد بی‌سیم سونی موسوم به WF-1000X نیز به ویژگی حذف نویز تجهیز شده است. اگر جزء کاربرانی هستید که به ایربادها اعتقادی ندارید هدفون‌هایی همچون SONY WI-1000X یا Jabra Elite 25e همراه با سیری و گوگل اسیستنت برای شما آماده شده‌اند.

لپ‌تاپ‌ها، کامپیوترها و تبلت‌ها

یکی از بزرگ‌ترین خبرهای این نمایشگاه در ارتباط با ورود لپ‌تاپ‌هایی بود که به نسل هشتم پردازنده‌های اینتل تجهیز شده بودند. ایسوس، ایسر و دل همگی دستگاه‌های مجهز به این پردازنده‌ها را در این نمایشگاه ارائه کردند.

Acer Predator Orion 9000 یکی از بهترین‌ها بود. نمونه قدرتمند دیگر ارائه شده از سوی ایسر Switch 7 بود. یک تبلت قدرتمند که به گرافیک انودیا MX150 تجهیز شده بود. دستگاه ظریف دیگر این نمایشگاه لنوو یوگا و ایسوس Zenbook Flip 14 بود.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟