باتری‎هایی با طول عمر دو برابر
سامسونگ و باتری هایی با طول عمر دوبرابر
اخیرا اخباری از سامسونگ الکترونیکس منتشر شده است که طبق آن اين شرکت می‎تواند عمر باتری تلفن هوشمند را به دو برابر میزان فعلی استفاده شده در تلفن‎ها افزایش دهد. سامسونگ می‎گوید این فناوری هنوز به دو تا سه سال زمان نیاز دارد تا به یک محصول قابل عرضه تبدیل شود، بنابراین احتمالا تا مدتی شما همچنان مجبور خواهید بود که عادت شارژ شبانه تلفن را ادامه دهید.

1606683296_1_0.gif

باتری‎های لیتیوم-یون فعلی در حال نزدیک شدن به مرز کارایی خود هستند و افزایش اندازه باتری تنها راه باقی مانده برای اضافه كردن طول عمر آن است. محققين سامسونگ تمرکز خود را روی بخش قطب منفی (کاتد) باتری قرار داده‎اند. این همان بخشی است که عمل شارژ شدن از طریق آن انجام می‎شود. آنها فکر می‎کنند با جایگزین کردن گرافیت موجود در بسته‎های فعلی با گرافن پوشیده شده با سیلیکون می‎توانند باتری‎هایی تولید کنند که مدت خیلی بیشتری دوام می‎آورد.

گروه‎های زیادی هستند که روی مشکل عمر باتری کار می‎کنند و این مشکل به یک معضل بزرگ در محدوده علم تبدیل شده است. برای افزایش کارایی لیتیوم-یون، نه تنها لازم است که مواد جدید بیشتر دوام بیاورند، بلکه باید قادر باشند تا هزاران بار چرخه شارژ مجدد را نیز تحمل کرده، پایداری خود را حفظ کنند و در زمان استفاده آتش نگیرند. علاوه بر اینها باید به اندازه‎ای ارزان باشند که تولیدشان صرفه اقتصادی داشته باشد.

اینها سوالاتی هستند که رسیدن به جواب آن کار راحتی نیست و به همین دلیل است که ما طی سال‎های گذشته با وجودی که شاهد ظهور فناوری‎هایی در عرصه باتری بوده‎ایم اما هیچ کدام از آنها به سرانجام نرسیدند.

بخش تحقيقات سامسونگ نوعی چگالی انرژی را پیشنهاد می‎کند که ظرفیت آن می‎تواند تقريبا دو برابر باتری‎های فعلی باشد، بنابراین ما می‎توانیم امیدوار باشیم که تلفن‎های هوشمند آینده به جای یک روز دو روز دوام بیاورند. چیزی که باعث دستیابی سامسونگ به این موفقیت قابل توجه شده این است که باتری‎های جديد آن علاوه بر افزایش ظرفیت به دلیل لایه بیرونی گرافن محافظت شده آن، پایدار و بادوام نیز هستند.

اگر گروه دانشمندان سامسونگ بتوانند این فناوری را به نتیجه برسانند، تنها تلفن‎های هوشمند نیستند که می‎توانند از مزایای آن بهرمند شوند، هر چیزی از صفحات انرژی خورشیدی گرفته تا اتومبیل‎های برقی تسلا می‎توانند از این توانایی استفاده کنند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟