ارسال هرزنامه‌ها بر اساس برآورد علمی
مورد عجیب هرزنامه‌ها، سه‌شنبه‌ها مراقب اسپم باشید!
بخش امنیتی شرکت آی‌بی‌ام موسوم به IBM X-Force در گزارشی که به تازگی منتشر کرده اعلام کرده است سه‌شنبه‌ها اوج زمانی است که هرزنامه‌ها در سراسر جهان ارسال می‌شوند. در این گزارش آماده است هکرها همانند بازاریاب‌ها تحقیقات جامعی در این خصوص انجام داده‌اند و به این نتیجه‌گیری کلی رسیده‌اند که برای رسیدن به موفقیت باید سه‌شنبه‌ها کاملا فعال باشند.

ارسال حجیم هرزنامه‌ها در هر سه‌شنبه‌ بر اساس یک تحقیقی علمی انجام می‌شود. تحلیل‌های انجام گرفته نشان می‌دهد کاربران و سازمان‌های بزرگ در این روز 20 درصد بیش‌تر از حد متوسط ایمیل‌هایی که برای آن‌ها ارسال می‌شود را باز کرده و مطالعه می‌کنند.

هکرها همانند کارمندان سازمان‌ها کار می‌کنند!

در این گزارش موضوع جالب توجه دیگری نیز مورد بررسی قرار گرفته است. آی‌بی‌ام می‌گوید: «بسیاری بر این باور هستند که هکرها عمدتا نوجوانان و جوانانی هستند که در یک اتاق کوچک زندگی می‌کنند و برای تفریح اقدامات مجرمانه انجام می‌دهند. اما واقعیت این است که آن‌ها یک هفته کاری هشت ساعته را برای خود برنامه‌‌ریزی کرده‌اند.

به همین دلیل 83 درصد از اسپم‌ها را در طول یک هفته کاری ارسال می‌کنند و دو روز آخر هفته را به تفریح و خوش‌گذرانی سپری می‌کنند! همچنین در 85 درصد از هرزنامه‌هایی که برای کاربران ارسال می‌شود، یک باج‌افزار به آن ضمیمه شده است تا به سرعت فایل‌های کاربران را رمزنگاری کند. تعدادی از هکرها با پولی که از باج‌افزارها به دست می‌آورند آخر هفته برای خود مهمانی برگزار می‌کنند!»

آی‌بی‌ام به کاربران توصیه کرده است در زمان باز کردن ایمیل‌ها و ضمیمه‌ها حتما به اشتباهات گرامری، لینک‌های مشکوک و آدرس ارسال‌کننده توجه داشته باشند

اما در این گزارش اوج زمان ارسال هرزنامه‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفته است. در این گزارش آماده است که ساعت 5 صبح به وقت جهانی که برابر با ساعت 1 صبح در ایالات متحده است، اوج ارسال هرزنامه‌ها است. در اروپا نیز هکرها پیش از طلوع آفتاب و درست پیش از آن‌که همتایانشان در ایالات متحده این‌کار را آغاز کنند دست به کار می‌شوند. در همین حال در ساعت 8 صبح به وقت جهانی که برابر با 4 صبح در ایالات متحده می‌شود زمان افول ارسال هرزنامه‌ها است.

در این زمان هرزنامه‌ها عمدتا برای کاربران ساکن در ایالات متحده ارسال می‌شود. جالب آن‌که هکرها یا به عبارت دقیق‌تر ارسال‌کننده هرزنامه‌ها بیش از کارشناسان امنیتی تمایل دارند در طول شب به استراحت بپردازند. اما در این میان استثناهایی نیز وجود دارد که بعضی از هکرهای سازمان‌یافته ساعت‌های متمادی و حتا یک شبانه‌روز را بیدار می‌نشینند تا هرزنامه‌ها را با باج‌افزارها و تروجان‌های بانکی هماهنگ کرده و در ادامه هرزنامه‌ها را برای سازمان‌ها ارسال کنند.

هکرها به خوبی بر روند ارسال هرزنامه‌ها نظارت دارند و زمانی که کاربری ایمیل آن‌ها را باز می‌کند از این موضوع مطلع می‌شوند

آمارها نشان می‌دهند سال گذشته میزان ارسال هرزنامه‌ها 400 درصد افزایش رشد داشته است. آی‌بی‌ام گفته است در حالی که سرویس‌های پست الکترونیک رایگان و پولی به اسکنرهای تشخیص هرزنامه‌ها مجهز هستند اما کاربران برای مقابله با ارسال هرزنامه‌ها نیز باید هوشمندانه رفتار کنند. به عبارت دقیق‌تر زمانی که هرزنامه‌ای مشاهده می‌شود کاربر باید مستقیما آن‌را پاک کند تا هکرها نتواند تشخیص دهد که هرزنامه به درستی ارسال شده است یا خیر.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟