دسترسی به وای فای به هر قیمتی
هیچ ‌کاربری پیش از اتصال به وای‌فای عمومی مفاد آن‌را مطالعه نمی‌کند
تاکنون چند مرتبه پیش از اتصال به یک ها‌ت‌اسپات رایگان شرایط ذکر شده در سرویس آن‌را مطالعه کرده‌اید؟ اگر تاکنون این‌کار را انجام داده‌اید، توصیه ما این است که حتما مفاد مندرج در توافق‌نامه را مطالعه کنید، به واسطه آن‌که ممکن است بدون هیچ‌گونه آگاهی و ناخواسته با هر عملی موافقت کرده باشید.

1606683296_1_0.gif

موسسه Purple واقع در کشور انگلستان به تازگی پژوهشی در این ارتباط انجام داده است. این شرکت تعدادی از مردم را پیش از آن‌که به سرویس وای‌فای عمومی متصل شوند مورد بررسی قرار داده است. نتایجی که از این پژوهش به دست آمده در نوع خود جالب توجه و البته نگران کننده بوده است. این پژوهش نشان می‌دهد که هیچ ‌یک از کاربرانی که به شبکه‌های وای‌فای عمومی متصل شده‌اند مفاد آن‌را مطالعه نکرده‌اند. در گزارش منتشر شده از سوی این شرکت آماده است افرادی که به هات‌اسپات عمومی متصل شده‌اند با گزینه‌هایی همچون پاک‌سازی پارک‌های محلی از زباله‌های حیوانی، تخلیه فاضلاب و تمیز کردن سرویس‌های بهداشتی قابل حمل موجود در رویدادها و جشنواره‌های محلی موافقت کرده‌اند. این موسسه می‌گوید: «نزدیک به 22 هزار نفر از افرادی که در این پژوهش شرکت داشته‌اند بدون آن‌که این مفاد را مطالعه کنند گزینه قبول دارم را انتخاب کرده‌اند. ما هنوز نمی‌دانیم درج چنین مفادی در هات‌اسپات‌های عمومی یک حق قانونی است یا شرکت‌ها به‌طور سلیقه‌ای آن‌را در مفاد سرویس خود وارد کرده‌اند، اما واقعیت این است که برای بسیاری از مردم تنها دسترسی به شبکه مهم است و به عواقب کار خود چندان توجهی نمی‌کنند.»

گاوین ویلدون، مدیرعامل این موسسه می‌گوید: «کاربران وای‌فای باید پیش از آن‌که برای دسترسی به یک شبکه وای‌فای در آن ثبت نام کنند، شرایط و دستورالعمل‌های دسترسی به آن‌را مطالعه کنند. کاربران باید بدانند با چه چیزی موافقت کرده‌اند و چه بخش از داده‌های آن‌ها به اشتراک قرار خواهد گرفت. آن‌ها باید بدانند چه مجوز‌هایی را به‌طور ناخواسته در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهند. پژوهشی که انجام دادیم نشان می‌دهد که شما تنها با انتخاب یک تیک ساده ممکن است با همه مفاد مندرج در شرایط موافقت کرده باشید. جالب آن‌که در شرایط مندرج در سرویس‌های مختلف گزینه ویژه‌ای وجود دارد که به کاربران جایزه‌ای اهدا می‌کند. نتایج به دست آماده از پژوهش ما نشان می‌دهد تنها یک نفر از این افراد این گزینه را مشاهده کرده است. به عبارت دقیق‌تر تنها 0.00045 درصد از کاربران این گزینه را مشاهده کرده‌اند.» کارشناسان بر این باور هستند که طولانی بودن بندهای وارد شده در توافق‌نامه‌ها عامل اصلی عدم مشاهده آن‌ها است. به همین دلیل ضروری است شرکت‌ها به شکل مختصر سیاست‌های خود در ارتباط با حفظ امنیت و حریم خصوصی را برای کاربر تشریح کنند. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟