گجتی مفید برای مکان‌های دوردست و پر ازدحام
با این گجت بدون نیاز به اینترنت شبکه مش بسازید
وقتی برای تفریح به خارج از شهر و مکان‌های دور دست می‌روید خبری از شبکه‌های وای‌فای یا موبایلی نیست اما گاهی اوقات نیاز دارید برای کسی پیام فوری یا مکالمه صوتی ارسال کنید. شرکت سانِت برای حل این مشکل دستگاهی ارائه کرده که با استفاده از شبکه مش امکان برقراری ارتباط را فراهم می‌کند.

1606683296_1_0.gif

شرکت سانت (Sonnet) که در تورنتوی کانادا مستقر است با ارائه دستگاه‌های موبایل خودمختار شبکه مش که به‌اینترنت متصل نیستند بهترین هدیه را به کاربران ارائه می‌دهد.

مطلب پیشنهادی

چگونه با آیپد پرو، روتر ایسوس و گجت‌های دیگر دفتر کاری ایده‌آل بسازیم + عکس

این شرکت در توضیح محصول جدید خود می‌گوید که به‌کمک این دستگاه از اسمارت‌فون خود به‌عنوان "واکی تاکی ابر پیشرفته" استفاده کنید واز طریق آن پیامک‌های سریع، فایل‌های صوتی، داده‌های تصویری و مختصات جی‌پی‌اس ارسال کنید. البته فکر نکنید با این محصول همه کارهایی که معمولا روی گوشی‌های‌تان انجام می‌دهید امکان‌پذیر است، ولی از طرف دیگر شاید هم بد نباشد که امکانات گوشی شما محدود شود چون وقتی به طبیعت سفر می‌کنید قرار است تفریح کنید نه مشغول گشت‌وگذار در اینترنت و گشت‌زنی در شبکه‌های اجتماعی باشید.

این ابزار از طریق رادیوی دور-بُرد کار می‌کند و با استفاده از وای‌فای گوشی به آن وصل می‌شود. کاربران برای ارسال اطلاعات کافی است مرورگر روی گوشی را باز کنند و آدرس https://app.sonnetlabs.com را تایپ کنند. در این مرحله، آن‌ها قادر هستند به امکانات مختلف سانت شامل نقشه و پلتفرم ارسال پیامک دسترسی داشته باشند بدون آن‌که کمترین هزینه‌ای برای آن پرداخت کنند.

بُرد ارتباطات نقطه به نقطه عموما 5 کیلومتر است ولی به‌گفته سانت اگر کاربر مسیر دید خوب و بازی داشته باشد این میزان به 15 کیلومتر هم می‌رسد. به‌عنوان مثال، اگر کاربران روی سطح صاف یا روی کوه باشند مسافت قابل پوشش بیشتر خواهد شد. اگر در جایی هستید که تعدادی از این محصول سانت در اطراف‌تان وجود دارند می‌توانید آنتنی که در اختیار دارید و یا از همه مهم‌تر، از تأثیرات شبکه مش بیشترین سود را ببرید و از این طریق، بُرد دستگاه را افزایش دهید. شبکه مش به داده‌ها این امکان را می‌دهد تا 16 بار بازپخش شوند. در این حالت، حداکثر بُرد به 80 کلیومتر هم می‌رسد.

از طرف دیگر، شرکت سازنده اعتقاد دارد با این محصول از هزینه‌های گران‌قیمت رومینگ در امان می‌مانید. علاوه بر این، اگر به مناطق شلوغ سفر می‌کنید یا در رویدادهای پرجمعیت که بار شبکه‌ها بیش از حد بالا می‌رود حضور پیدا می‌کنید محصول تازه سانت شما را نجات می‌دهد. در کنار این‌ها، در شرایط بحرانی و حوادث طبیعی که احتمال قطعی برق وجود دارد این دستگاه یک ابزار ایده‌آل و فوق‌العاده کارآمد است.

گجت شش ضلعی کوچک سانت دارای گواهی IP66 است و با باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی خود توانایی شارژ گوشی را هم دارد. یک جفت سانت در حال حاضر روی کیک‌استارتر به‌قیمت 102 دلار قابل پیش‌خرید است. انتظار می‌رود این دستگاه از نوامبر سال جاری میلادی وارد بازار شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟