اکولوس ریفت با دست پر می‎آید
گردوخاک اکولوس ریفت جدید در نمايشگاه E3
شرکت اکولوس ریفت در کنفرانس خبری E3 محصولات جدیدش را معرفی و وعده کرد تا سه ماهه اول سال 2016 وارد بازار شوند.

1606683296_1_0.gif

رونمایی از نسخه نهایی هدست اکولوس

مدیرعامل اکولوس، برندان ایریب قبل از نمایشگاه E3 از آخرین نسخه از Oculus Rift رونمایی کرد. این نسخه جدید سبکتر و با طراحی زیباتر است که امکانات آن نسبت به هدست Crescent Bay پیشرفت داشته است و به نظر می‎رسد مراحل نهایی خود را پشت سر گذاشته و برای عرضه به بازار آماده باشد. در این محصول از جنس مرغوب پلاستیک و پارچه استفاده شده و هدفون‌ها بی‌سیم و قابل جدا شدن هستند. 

به لطف همکاری با مایکروسافت اکولوس ریفت با کنترلر ایکس باکس وان عرضه خواهد شد

مایکروسافت مشغول همکاری با اکولوس است تا امکانات کنترلر ایکس باکس وان را با تمام هدست‎های واقعیت مجازی ریفت ترکیب کند. قرار است اکولوس مبدل کنترلرهای بی‌سیم ایکس باکس را به عنوان بخشی از اجزای تشکیل دهنده هدست‎های خود از اوایل سال 2016 روانه بازار کند. مدیر بخش ایکس باکس مایکروسافت، فیل اسپنسر، در کنفرانس خبری E3 این همکاری را به طور رسمی‎ اعلام کرد. هر چند قرار است کنترلر ایکس باکس وان به عنوان بخشی از اجزای تشکیل دهنده هدست‎های اکولوس ریفت روانه بازار شود، اما این آداپتور بی‌سیم تنها با سیستم‌عامل جدید ویندوز 10 کار خواهد کرد که می‎تواند برای توسعه دهندگان بازی که مایلند بازی‎های آنها روی تمام پلتفرم‌ها قابل استفاده باشد، کمی‎ مشکل ساز باشد.

Oculus Touch؛ دستگاه ورودی نسل بعدی ریفت

بنیانگذار اکولوس، پالمر لاکی طی مراسمی‎ که در سانفرانسيسكو برگذار شد، اعلام کرد رسیدن به گام بعدی در دنیای واقعیت مجازی بدون کنترلر اکس باکس وان محقق نخواهد شد. به همین دلیل است که اکولوس مشغول ساخت نسل بعدی سیستم‎های ورودی با نام Oculus Touch است که می‎تواند تمام حرکات بدن شما را تشخیص دهد. این دستگاه ورودی موقعیت دستان شما را شناسایی کرده و حرکات آن را مثل بلند کردن انگشت شست تشخیص می‎دهد.
Touch شامل یک ماشه آنالوگ، چند دکمه و نگهدارنده انگشت شست است. این دستگاه وضعیت قرارگیری انگشتان مثل اشاره کردن و چرخاندن انگشت را به منظور افزودن امکانات کنترلی شناسایی می‎کند. نسخه نمایشی کامل این دستگاه در نمايشگاه E3  امسال در شهر لس آنجلس به نمایش گذاشته خواهد شد.

پرتال ریفت و امکان مشاهده دموی بازی‎ها در محیط واقعیت مجازی

اکولوس یک رابط کاربری برای واقعیت مجازی را نیز معرفی كرده است. Oculus Home نام این رابط کاربری و تقريبا شبیه به رابط Gear VR است که سال گذشته عرضه شد، اما از آنجا که شما می‎بایست برای انجام هر کاری Gear VR را بپوشید، هر دو وظیفه واقعیت مجازی و رابط دو بعدی به طور همزمان قابل انجام است.
بدون ریفت، این رابط مکانی است که شما می‎توانید ببینید دوستانتان مشغول چه کاری هستند و می‎توانید فهرست‎ها  را مشاهده کنید. اگر ریفت را بپوشید، اکولوس دموی بازی‎ها را در محیط واقعیت مجازی به شما پیشنهاد می‎کند. با این روش شما می‎توانید بدون نياز به دانلود یا خرید یک بازی پیش نمایشی از آن را مشاهده کنید. هنوز اطلاعات زیادی در مورد این نسخه از Oculus Home منتشر نشده است، اما قرار است به زودی امکانات کامل آن معرفی شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟